Gå til innhold

Ønsket seg vin til jul

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det er jo fullt mulig å bare akseptere at en annen person ikke ønsker å kjøpe alkohol også. Man må ikke lage en stor greie ut av det.

Anonymkode: 4def5...81e

Nei, og derfor regner jeg med at ligger det mer under her.

Anonymkode: 94873...418

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ja, det har provosert henne. Fordi hun maste og maste om vinkvelder i starten. Jeg sa at jeg gjerne ble med, men jeg drikker ikke. Hun ville da at jeg skulle kjøpe med vinen, og jeg sa at jeg foretrekker å ikke kjøpe alkohol. Og så var det i gang.

Jeg har ikke noe i mot at andre drikker eller kjøper alkohol. Jeg har alltid vært populær på fest, for jeg kan kjøre folk hjem. Null fordommer, null se ned på noen. Folk velger jo selv. Og det er ikke noe jeg bryr meg med. Og derfor forventer jeg egentlig litt at jeg tar mitt valg, og at det er noe folk ikke bryr seg med. Men det er åpenbart noe enkelte folk synes det er helt greit å si noe på. Som farmoren. Og så tenker hun ikke på at hennes angrep på meg via barna skader barnas forhold til henne. 

Anonymkode: 0f6ad...873

Du nektet å kjøpe med vinen? 

Jaja. Hvorfor det? 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du nektet å kjøpe med vinen? 

Jaja. Hvorfor det? 

Hvor nektet jeg? Og om jeg hadde gjort det, så hadde det vært fordi jeg har tatt et valg om å ikke kjøpe alkohol. Selv om det er til andre. Har du noen gang blitt spurt om hvorfor du drikker eller hvorfor du kjøper alkohol?

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvor nektet jeg? Og om jeg hadde gjort det, så hadde det vært fordi jeg har tatt et valg om å ikke kjøpe alkohol. Selv om det er til andre. Har du noen gang blitt spurt om hvorfor du drikker eller hvorfor du kjøper alkohol?

Jeg drikker veldig sjelden og har ikke blitt spurt om hvorfor annet enn i noen andre land hvor de ikke er så tolerante som nordmenn fordi de har en annen kultur. Verste er irske puber. Irene er vanskelige sånn, for der må du være med. 

Men jeg kjøper selvsagt alkohol hvis jeg blir spurt om jeg kan ta med. Jeg misliker prinsipper som får andre til å føle at de har spurt om noe helt uhørt liksom. Det får folk til å føle seg dumme og dårlige, og det vil jeg unngå. 

Man kan synes hva man vil om at HI nekter å kjøpe vin. Men det tar jo ikke bort det faktum at det er bedriten farmorgjerning å bruke en koselig sms fra barnebarnet til å sende stikk til barnets mor. 

Anonymkode: 39b75...1ad

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke vanskelig. Farmor har vært klar over at jeg ikke kjøper alkohol i 17 år, så det er ikke noe som bare dukket opp nå.

Så hvis du blir bedt i bursdag til ei venninne og hun ønsker seg en spesiell god vin i gave så kjøper du ikke den til henne bare fordi du ikke kjøper alkohol?

Hvorfor kjøper du ikke alkohol?

Høres merkelig ut. 

Anonymkode: cb7c2...c25

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Så hvis du blir bedt i bursdag til ei venninne og hun ønsker seg en spesiell god vin i gave så kjøper du ikke den til henne bare fordi du ikke kjøper alkohol?

Høres merkelig ut. 

Hvis hasj blir lovlig, ville jeg aldri kjøpt det til naboen, en venninne eller barnas farmor. Aldri. Ikke til noen. 

Anonymkode: 4c679...489

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg drikker veldig sjelden og har ikke blitt spurt om hvorfor annet enn i noen andre land hvor de ikke er så tolerante som nordmenn fordi de har en annen kultur. Verste er irske puber. Irene er vanskelige sånn, for der må du være med. 

Men jeg kjøper selvsagt alkohol hvis jeg blir spurt om jeg kan ta med. Jeg misliker prinsipper som får andre til å føle at de har spurt om noe helt uhørt liksom. Det får folk til å føle seg dumme og dårlige, og det vil jeg unngå. 

Nettopp. Det er ikke vanlig å spørre noen om hvorfor de kjøper alkohol, så hvorfor må jeg forklare meg?

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Høres merkelig ut. 

Hvorfor kjøper du alkohol? Hvorfor drikker du? Hvorfor er det greit å spørre en som ikke drikker om hvorfor, eller å spørre hvorfor noen ikke vil kjøpe alkohol? 

Jeg kjøper ikke alkohol til venninner nei. De ville ikke ønsket seg det fra meg heller. De vet at jeg ikke kjøper det uansett. Men jeg er ellers flink til å kjøpe gaver altså. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Er jo litt spesielt at en gave fra ett BARN hadde vært alkohol da. 

Anonymkode: 97760...fad

Barna her har vært med på øl-gave til faren sin. Går så bra. 

Jeg syns dere begge to er kranglete. Ser ikke vitsen. Det fins spiselig gaver hun kan få, lys, såpe, håndkler osv osv osv. 

Du kan bare kjøpe den vinen hun ønsker seg. 

Anonymkode: 061e2...b1c

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Har du ikke lest tråden? Hi skal ikke kjøpe gave til sin eks-svigermor. Det er his datter som har fått 50 kroner av pappaen sin for å kjøpe julegave til farmor. Hvorfor skal da hi kjøpe vin til eks-svigers, som i tillegg koster mer enn 50 kroner?

Anonymkode: 4def5...81e

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det som er spesielt er at Hi nekter å kjøpe en flaske vin til gamla i julegave, fordi Hi av prinsipp ikke kjøper alkohol verken til seg selv eller andre. At farmora slår av en spansk en til barnebarnet, får man tåle. "Barnet" tar ikke skade av at det står dets navn på en til og fra-lapp. 

Anonymkode: 3dd6b...9ab

Farmor tar heller ikke skade av å respektere sin svigerdatter og evt ønske seg vin av andre eller kjøpe selv!

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Datteren min sendte melding til farmoren sin og spurte hva deltaker seg til jul. Farmor svarte «en god vin». Hun vet alder på barnebarna sine, og datteren min er 13. Hun spurte om det var noe annet hun ønsket seg som datteren kunne kjøpe, men da svarte farmor «kan ikke mamma kjøpe det?» Og det kan jeg så klart ikke. Jeg kjøper ikke alkohol i det hele tatt. Ikke til meg, ikke til andre. Og dette vet farmor, og har i alle år kritisert dette. Mener jeg er firkantet og barnslig og er redd for alkohol. Så nå bruker hun dette på datteren min. Sånn for å poengtere at jeg er teit. Hun har holdt på litt sånn en stund nå. Og det er ikke noe annet i verden hun ønsker seg til jul. Bare vin. Da får hun jo bare få noe hun ikke ønsker seg, men denne bruken av datteren min for å «ta» meg setter jeg ikke pris på. Er det lov å si fra til henne at dette ikke er greit?

Kjerringa trekker barnet inn i en konflikt hun har med deg. 

Det er så bad taste og utenfor all dannelse at jeg har ikke ord. I tillegg er det jo et forsøk på å manipulere barnet. 
Det er "lov" å si til henne nesten akkurat hva som helst, og selv ville jeg ha sagt at jeg jeg ikke gidder å ha noen kontakt med henne, og dersom hun vil møte de barnebarna, får hun først bli voksen og slutte å trekke dem inn i voksne samtaler. 

Anonymkode: b042b...c1b

Annonse

Det fins spiselig gaver hun kan få, lys, såpe, håndkler osv osv osv. 

Hun har jo sagt at hun kun vil ha vin. 

Men da får jo faren hennes kjøpe den vinen og sette barnets navn på lappen da...

Anonymkode: b042b...c1b

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg syns dere begge to er kranglete. Ser ikke vitsen. Det fins spiselig gaver hun kan få, lys, såpe, håndkler osv osv osv. 

Hun kan sikkert være med på gave fra faren sin, men hun har fått penger til å kjøpe til farmor. Jeg skal ikke kjøpe noe til henne. Hun får da bare regne med å få noe jenta finner på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...