Gå til innhold

Ikke flokete, men TOVET hår!!!!🥵 hjelp!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Feks: KMS produseres i USA. Det sendes via eksportør til Norge, og en distributør i Norge selger det videre til frisører. Alle ledd skal ha profitt, og dermed blir det durer for hvert ledd. Det samme gjelder både Fuente og Joico. L’Oréal importerer også selv om de har en avdeling på Billingstad. Keune importeres, Redken importeres.

Liljeborg produseres i Norge og selges direkte til kjedene som igjen bestiller fra sin kjede. Vipps så ble leddene halvert.

Det har ikke noe med naiv å gjøre. Jeg har jobbet for noen av nevnte merker. Og jeg er utdannet frisør😉

Anonymkode: d483f...c31

Du tok brevkurs da🤣🤣 og strøk. Det meste er importert fra utlandet. Og det er stor forskjell på produktene.

Anonymkode: 520bb...51c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du tok brevkurs da🤣🤣 og strøk. Det meste er importert fra utlandet. Og det er stor forskjell på produktene.

Norge produserer mye av de såpene og sjampoene du finner i butikken. Og om de ikke er produsert i Norge, så er de produsert for et norsk selskap, så de kjøper ikke fra produsent som så eksporterer til innkjøper som igjen selger i Norge. 

Og det er ikke stor forskjell. Men en forskjell er det. I en salong så har man frisører som anbefaler produkter etter hva de kan gjøre for håret, ikke hva de lukter (som man ofte gjør i butikken)

Og et lite tips: hvis du skal latterliggjøre noen, så er det lurt å ha noe kunnskap.

https://snl.no/Lilleborg_AS

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Norge produserer mye av de såpene og sjampoene du finner i butikken. Og om de ikke er produsert i Norge, så er de produsert for et norsk selskap, så de kjøper ikke fra produsent som så eksporterer til innkjøper som igjen selger i Norge. 

Og det er ikke stor forskjell. Men en forskjell er det. I en salong så har man frisører som anbefaler produkter etter hva de kan gjøre for håret, ikke hva de lukter (som man ofte gjør i butikken)

Og et lite tips: hvis du skal latterliggjøre noen, så er det lurt å ha noe kunnskap.

https://snl.no/Lilleborg_AS

Ja, det samme kan jo jeg si. Vi er flere i familien her som selv ser på håret hvor stor forskjell det er i kvalitet. Har man fettete spiker hår så funker sikkert tom lano i håret. Har man annen type hår trengs mer enn bare såpe. Dette er faktisk ikke veldig vanskelig å forstå altså. Bittelitt erfaring og bittelitt kunnskap så er du der. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det samme kan jo jeg si. Vi er flere i familien her som selv ser på håret hvor stor forskjell det er i kvalitet. Har man fettete spiker hår så funker sikkert tom lano i håret. Har man annen type hår trengs mer enn bare såpe. Dette er faktisk ikke veldig vanskelig å forstå altså. Bittelitt erfaring og bittelitt kunnskap så er du der. 

Okei. Du mener at frisører bare trenger bittelitt kunnskap? Det er et eget fag som heter hår og hodebunnspleie. Og selv om frisører kan mye mer enn deg om hår, så står du på ditt. Altså at det er dyrere fordi det er bedre. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Okei. Du mener at frisører bare trenger bittelitt kunnskap? Det er et eget fag som heter hår og hodebunnspleie. Og selv om frisører kan mye mer enn deg om hår, så står du på ditt. Altså at det er dyrere fordi det er bedre. 

Oh my. Du vrir og vrenger. Man trenger ikke mye kunnskap for å vite at produktene er bedre nei. Det holder å feks prøve... Jeg håper da virkelig frisører kan mer om dette. Og de vet jo også at disse produktene er bedre. Det vet jo faktisk folk flest. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Oh my. Du vrir og vrenger. Man trenger ikke mye kunnskap for å vite at produktene er bedre nei. Det holder å feks prøve... Jeg håper da virkelig frisører kan mer om dette. Og de vet jo også at disse produktene er bedre. Det vet jo faktisk folk flest. 

Tja. Gode frisører anbefaler det som er best for håret til kunden. Om det er et eget produkt, butikkprodukt eller om det er et produkt fra apoteket. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...