Gå til innhold

Er de som jobber skift fritatt fra husarbeid?

Anbefalte innlegg

Kan en forvente at en som jobber skift bidrar hjemme? Eller er det sånn at skift gjør en så sliten og trøtt at man blir fritatt fra å gjøre noe hjemme? 

Jobber også helger, da blir jo jeg alene med barna så jeg har ikke skikkelig "fri", mens han når han har sine 2 fridager midt i uka har helt fri, siden barna jo er på skolen. Burde han ikke kunne gjøre litt da? Og før sent skift og etter tidlig skift? Før skift sover han. Og før og etter tidlig skift legger han seg ca 20, så ikke mye blir gjort da heller. 

Anonymkode: d6ab8...2a4

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Haha, det må bare gjelder menn i tilfelle 😂

Jeg jobber skift, og siden jeg har en del fri når mann og barn er på skole og jobb gjør jeg jammen mest husarbeid også...

Anonymkode: 0c3d3...4a2

Hmm... her er der jeg som får alt husarbeidet. Jeg har gradvis blitt mer og mer sykemeldt, og når jeg er mer og mer hjemme, så gjør han mindre og mindre. For jeg er jo hjemme og har "fri". Han må sove når han er hjemme, eller bare lufte rundt å ha fri. 

Jeg jobber skift, med både dag, kveld, natt og hver fjerde helg. Skulle gjerne sett at det fritar meg fra husarbeid😂 

I realiteten gjør jeg mest husarbeid, siden jeg er den eneste som har «huset for meg selv» på dagtid på hverdager innimellom. Og det er jo da man mest effektivt får vasket, ryddet, handlet osv. 

Anonymkode: bdd06...b45

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

De som jobber skift jobber like mye eller lite som andre så selvsagt må de gjøre husarbeid. 

Anonymkode: b3dda...e5b

Ja, ikke sant. Det er jo "bare" en jobb det og, ikke en 500% stilling liksom sim tar all tid. De er riktignok lite hjemme når barna er hjemme, men desto mer tid i huset uten barn. Men for skiftarbeideren her betyr det alltid egentid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...