Gå til innhold

Varmtvannstank under kjøkkenbenk

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte varmtvannstank. Har en "pose-tank" i mangel på bedre navn, i et skap under kjøkkenbenken.

Spørsmålet er egentlig om dette er en ok løsning, og jeg bare bør bytte med samme plassering. 

Eller vil det lønne seg å flytte den til badet (vegg i vegg) og dermed investere i en litt større tank. Den gamle er 116 liter. Holder nå, men når barna blir ungdommer veldig snart så tror jeg det blir knapt selv om de er her bare 50%.

Har du noen tips, eller erfaringer?

Anonymkode: f180e...29c

Fortsetter under...

prekæs skrev (9 minutter siden):

Ville flyttet den. Da får du den inn i et våtrom og den står sikrere med tanke på vannskader.  200 liter bør holde, men går vel å få dem på 300 liter og.

Ja det er det jeg også tenker er lurt. Selv om det er gulvbelegg i skapet med sluk, så det er relativt sikkert selv med tanke på vannlekkasje. 

Ja tenker 200 liter holder. Bedre enn den 116-liters brødposen jeg har under benken nå 😆

prekæs skrev (11 minutter siden):

Ville flyttet den. Da får du den inn i et våtrom og den står sikrere med tanke på vannskader.  200 liter bør holde, men går vel å få dem på 300 liter og.

Glemte å nevne at minuset er at jeg mister plass på badet. Den må plasseres ved dusjen, og det er eneste veggplass for hylle og oppbevaring av håndklær, dopapir etc i kurver 🫣 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja det er det jeg også tenker er lurt. Selv om det er gulvbelegg i skapet med sluk, så det er relativt sikkert selv med tanke på vannlekkasje. 

Ja tenker 200 liter holder. Bedre enn den 116-liters brødposen jeg har under benken nå 😆

Har du kjeller under kan den settes der. En 200 l tank tar mye plass fra badet.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal bytte varmtvannstank. Har en "pose-tank" i mangel på bedre navn, i et skap under kjøkkenbenken.

Spørsmålet er egentlig om dette er en ok løsning, og jeg bare bør bytte med samme plassering. 

Eller vil det lønne seg å flytte den til badet (vegg i vegg) og dermed investere i en litt større tank. Den gamle er 116 liter. Holder nå, men når barna blir ungdommer veldig snart så tror jeg det blir knapt selv om de er her bare 50%.

Har du noen tips, eller erfaringer?

Den blir alltfor liten. Dere vil tømme tanken daglig. Ikke lønnsomt. 

Anonymkode: d2a98...e6f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Glemte å nevne at minuset er at jeg mister plass på badet. Den må plasseres ved dusjen, og det er eneste veggplass for hylle og oppbevaring av håndklær, dopapir etc i kurver 🫣 

Hvis du bygger den inn i et skap eller noe slikt, kan du ha skapplass opp til taket til oppbevaring.

Og så får du mer skapplass på kjøkkenet, der den gamle beholderen sto. 

Stridsmøy skrev (2 timer siden):

Her var det sånn brødpose i kjøkkenbenken 😅 Har flytta ny og større tank inn på vaskerommet som er vegg i vegg med kjøkkenet. Kjøpte en på 300 L og fikk tilbake 5000 kr fra Enova. 

😂

Ja, nå er det vel 4000 tror jeg. 

Men husker du hvor mye du betalte for rørleggerjobben? Tenker da montering av ny, fjerning av gammel, og trekke rør fra det gamle opplegget (sikkert under vasken på kjøkkenet) og inn til vaskerommet(det som må kobles til selve tanken)?

prekæs skrev (2 timer siden):

Har du kjeller under kan den settes der. En 200 l tank tar mye plass fra badet.

Har nabo under, men kan jo spørre om å låne litt plass hos han 🤪 ja frykter den tar mye plass 😐

Har bad på loftet også, så sånn sett ikke krise. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den blir alltfor liten. Dere vil tømme tanken daglig. Ikke lønnsomt. 

Anonymkode: d2a98...e6f

Vi tømmer den ikke nå, men regner med det endres når barna blir tenåringer (nærmer seg). Skal jeg ha større er eneste løsning å flytte den, så det blir nok den beste løsninga på sikt ja. 

the amazing spidermamma skrev (48 minutter siden):

Hvis du bygger den inn i et skap eller noe slikt, kan du ha skapplass opp til taket til oppbevaring.

Og så får du mer skapplass på kjøkkenet, der den gamle beholderen sto. 

Lurt!😊 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

😂

Ja, nå er det vel 4000 tror jeg. 

Men husker du hvor mye du betalte for rørleggerjobben? Tenker da montering av ny, fjerning av gammel, og trekke rør fra det gamle opplegget (sikkert under vasken på kjøkkenet) og inn til vaskerommet(det som må kobles til selve tanken)?

Fikk tak i tanken på tilbud til 11.500 kr inkludert frakt og fikk tilbake 5000 kr av Enova. Så ble det 11.000 kr i tillegg for rørleggeren. Fjern den gamle, sette inn nye og koble til. Men hadde flaks med at det var ikke mye ekstra rør han måtte legge til. Er en stund siden nå. Men vi hadde flere rørleggere på befaring og nesten alle skulle ha veldig mye mer enn de vi valgte til jobben.

Det finnes beredere under benk som er mer effektive, jeg ville vurdert det framfor stor tank som kanskje "ødelegger" et lite bad. 

https://osohotwater.no/product/varmtvannsbereder-flexi-xpress/

Anonymkode: 609e7...be4

Stridsmøy skrev (4 timer siden):

Fikk tak i tanken på tilbud til 11.500 kr inkludert frakt og fikk tilbake 5000 kr av Enova. Så ble det 11.000 kr i tillegg for rørleggeren. Fjern den gamle, sette inn nye og koble til. Men hadde flaks med at det var ikke mye ekstra rør han måtte legge til. Er en stund siden nå. Men vi hadde flere rørleggere på befaring og nesten alle skulle ha veldig mye mer enn de vi valgte til jobben.

Ok😊 Ja, flere på befaring skal jeg også ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...