Gå til innhold

Hvilken lue bruker 12-13 åringen din?

Anbefalte innlegg

Til vanlig bruker ikke sønnen min lue i det hele tatt uansett hvor kaldt det. Men i februar reiser de på leirskole å der skal de være ute i mange timer der det gjerne er -15 grader å kaldere. Spør jeg hvilke lue han vil ha så får jeg bare til svar at han ikke trenger noe lue og at han ikke vil bruke det. Men må jo uansett sende med en lue hvertfall. Så trenger tips til lue jeg kan kjøpe. Å gjerne tips til noen gode varme hansker. Nå har vi bare noen billige fra xxl til 150 kr,bør nok ha noe mer skikkelig når det er - 15 grader og de skal være ute i mange timer.

Anonymkode: 4bac5...c4c

Fortsetter under...

Mine gutter har brukt det de kaller "skurkelue". En helt vanlig ribbestrikket sort lue med en oppbrett og ingen dusk.

På vinterleirskole anbefaler de votter, det er vanskelig å holde hver enkelt finger varm i hansker så det er bedre med votter. Mine kjører slalåm og snowboard så votter og buff er ikke noe problem.

Men sjekk nettsiden Boardshop, mine gutter har handlet mye der oppigjennom.

Anonymkode: 138a3...b36

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mine gutter har brukt det de kaller "skurkelue". En helt vanlig ribbestrikket sort lue med en oppbrett og ingen dusk.

På vinterleirskole anbefaler de votter, det er vanskelig å holde hver enkelt finger varm i hansker så det er bedre med votter. Mine kjører slalåm og snowboard så votter og buff er ikke noe problem.

Du får skurkeluer i alle slags merker og alle prisklasser, de har dem i rimelige butikker som Dressmann og XXL.

Her er en fra Levis om gutten din er opptatt av merker.

https://www.ellos.no/levi-s/lue-slouchy-red-tab-beanie/1599296-01-1?gad_source=1&gclid=CjwKCAiApuCrBhAuEiwA8VJ6Jie1CLQCIg6oNQYTUo-KJUWO7UGrB5YUKf1ZSWbPserLZljWIT0phxoCL2kQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Skurkelue. Bra navn. For de ser ut som han med gulltanna i filmen Hjemme Alene hele gjengen. Votter må man ha. Og minst to luer på leirskole. En tjukk og en tynn (langrennlue tilsv. til aktivitet med høy intensitet). 
Min gutt er 12 og har sikkert 15 luer, Goorin Bros, Capeesh, Helly Hansen, Polo osv. 
Kommer sikkert an på hvor man bor hvor vanlig det er å bruke lue. 

Anonymkode: ddfc1...f73

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Skurkelue. Bra navn. For de ser ut som han med gulltanna i filmen Hjemme Alene hele gjengen. Votter må man ha. Og minst to luer på leirskole. En tjukk og en tynn (langrennlue tilsv. til aktivitet med høy intensitet). 
Min gutt er 12 og har sikkert 15 luer, Goorin Bros, Capeesh, Helly Hansen, Polo osv. 
Kommer sikkert an på hvor man bor hvor vanlig det er å bruke lue. 

Anonymkode: ddfc1...f73

Her er det stortsett veldig mildt med bare noen få minusgrader så er mange på hans alder som ikke bruket lue. Men på leirskole må han jo bare bruke lue når det er så kaldt ute.

Takk for gode tips! :)

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er en dame på 46 og har nå funnet ut ved hjelp av denne tråden at jeg visst går rundt med skurkelue 🤣

Anonymkode: fb5f5...bde

Ja jeg er 37 år å fant ikke det ut før idag etter å ha lest denne tråden

Både jeg og barna mine (eller ungdommer må jeg vel si nå) liker ull. 
De har mye syntetiske merkeluer, men de holder ikke like godt på varmen, og gir ikke ull-følelsen. 
Så selv om de er opptatt av hva som er in, går de stort sett i hjemmestrikkede luer. Oslo-lua er best når det er kaldt, de tidligere nevnte tyve-luene går de også i. 

Så om du ikke strikker selv ville jeg funnet luer som er i ull, med et utseende som han selv liker, og votter som er vanntette og varme. Vi og ungdommene kjører snowboard og alpint, og Hestra-votter er favorittene til hele gjengen. 

Anonymkode: 9aaed...9e7

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har en sønn som straks er 12 år, og alle gutta har denne typen lue. Enten fra Volcom eller Oakley.

https://session.no/Volcom-Full-Stone-Beanie-196134172758

Anonymkode: e40eb...6ae

Takk for konkret tips med link,kanskje vi skal prøve en sånn. Han må nok ha med seg mer enn en lue uansett.

Når det er kaldt bruker han Liverpool lue. (verdens beste fotballag) Jenta vår bruker pannebånd. 

Anonymkode: debbd...a3f

Her er også favorittlaget Liverpool så det kan kanskje gå ja :)

Både jeg og barna mine (eller ungdommer må jeg vel si nå) liker ull. 
De har mye syntetiske merkeluer, men de holder ikke like godt på varmen, og gir ikke ull-følelsen. 
Så selv om de er opptatt av hva som er in, går de stort sett i hjemmestrikkede luer. Oslo-lua er best når det er kaldt, de tidligere nevnte tyve-luene går de også i. 

Så om du ikke strikker selv ville jeg funnet luer som er i ull, med et utseende som han selv liker, og votter som er vanntette og varme. Vi og ungdommene kjører snowboard og alpint, og Hestra-votter er favorittene til hele gjengen. 

Anonymkode: 9aaed...9e7

Her haaater han ull for han syns det klør sånn,så kommer ikke til å bli lett å få han til å gå med ull. Men kommer selvsagt til å sende med ullklær så han hvertfall har varme nok klær med seg. Skal sjekke ut luer i ull også

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Sånn lue her og.

Anonymkode: 51261...14c

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Her haaater han ull for han syns det klør sånn,så kommer ikke til å bli lett å få han til å gå med ull. Men kommer selvsagt til å sende med ullklær så han hvertfall har varme nok klær med seg. Skal sjekke ut luer i ull også

Har supergod lue i ull som er fôret med fleece 😊 se om du kan finne noe sånt. Klør ikke, varmer godt og viktigst her på Vestlandet- stenger vinden ute 😉

Anonymkode: 58ae3...b59

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Har supergod lue i ull som er fôret med fleece 😊 se om du kan finne noe sånt. Klør ikke, varmer godt og viktigst her på Vestlandet- stenger vinden ute 😉

Anonymkode: 58ae3...b59

Så bra! Skal se om jeg finner noe sånt. Beklager sent svar,har fått korona så er lutt varierende hvordan formen er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...