Gå til innhold

Dere som sabler ned Dureks råd og tanker - jeg regner med at ingen av dere er religiøse

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

De har den makten media og følgere gir dem. Hverken mer eller mindre. 

Vi må ikke miste hodet helt fordi han kommer med slike utsagn. Det er jo ganske typisk både han og Martha, og siden de er såpass kontroversielle tror jeg neppe så mange blir påvirket til å bli som dem eller vil dele tro og synspunkter. Noen må få være eksentriske også, og så kan kanskje nordmenn være litt stolte over at alle blir både inkludert og tatt inn i varmen her. Sånn tilsynelatende.

Nordmenn blir sett på som rimelig kontroversielle selv med personer som han og Martha i kongefamilien. Jeg syns det er litt fornøyelig og også fint, for å være ærlig. 

Anonymkode: bf996...a52

Folk blir ikke radikalisert fordi media skriver noe om tema. Folk blir radikalisert fordi de finner på ideer som virker innlysende for dem, men ikke for andre. Og så påvirker de andre, og så ruller ballen. Tror du folk tror på en flat jord fordi media skriver om det? Eller tror på en Gud fordi media skriver om det? Det er en overbevisning de får fordi det høres logisk ut for dem. Og de som blir radikale er de som fordyper seg i det. Det har ikke noe med media å gjøre. 

Anonymkode: 0a2de...992

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Folk blir ikke radikalisert fordi media skriver noe om tema. Folk blir radikalisert fordi de finner på ideer som virker innlysende for dem, men ikke for andre. Og så påvirker de andre, og så ruller ballen. Tror du folk tror på en flat jord fordi media skriver om det? Eller tror på en Gud fordi media skriver om det? Det er en overbevisning de får fordi det høres logisk ut for dem. Og de som blir radikale er de som fordyper seg i det. Det har ikke noe med media å gjøre. 

Hæ? Hva mener du her? 

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Fordi hans tanker og ideer er nemlig like tullete og ulogiske som de kristne og muslimer forfekter. Bare sånn at det er sagt. 

Anonymkode: 1b184...10f

Alle kristne er da en ensrettet gruppe og alle muslimer er det? Du vet der er ganske mye forskjellig innad i hver av disse grupperingene og at mange verken mener eller praktiserer det samme?  
Du synes det de tror på er tull og du synes Dureks råd er tull. Siden religion har åndelige element og Durek snakker om noe åndelig så kan ikke religiøse kritisere det han sier? Og da er mor Nille en sten?

Jeg regner med det ikke er slik du trekker konklusjoner, men at dette er et forsøk på å (igjen) provosere religiøse med å ikke bare si at det de tror på er tull, men også å tillegge dem meninger de færreste har, om andre kontroversielle saker.

Anonymkode: 4ff7d...844

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hæ? Hva mener du her? 

Les en gang til. Det er ganske tydelig hva jeg mener

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Les en gang til. Det er ganske tydelig hva jeg mener

Nei, hvis det var tydelig ville jeg ikke spurt. Hvorfor snakker du om at media/ pressen ikke radikaliserer folk? 

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei, hvis det var tydelig ville jeg ikke spurt. Hvorfor snakker du om at media/ pressen ikke radikaliserer folk? 

Fordi du mente at media har makt, og fordi vi ikke hører nok dritt om kristne miljøer, så misliker vi dem ikke. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Fordi du mente at media har makt, og fordi vi ikke hører nok dritt om kristne miljøer, så misliker vi dem ikke. 

Ok.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da kan du besvare da? Siden du nå forstår.

Jeg syns jo media har stor makt og ikke skal "promotere" slike ideer, som jeg vil kalle det. Jeg tror ikke at Durek har så stor makt og føler at folk blir undervurdert. 

Noen vil uansett oppdage slike ting og følge slike råd om de er anlagt sånn. Tror ikke på noen måte at media stopper dem, heller tvert om i så fall. 

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg syns jo media har stor makt og ikke skal "promotere" slike ideer, som jeg vil kalle det. Jeg tror ikke at Durek har så stor makt og føler at folk blir undervurdert. 

Noen vil uansett oppdage slike ting og følge slike råd om de er anlagt sånn. Tror ikke på noen måte at media stopper dem, heller tvert om i så fall. 

Men det at noen vil følge «rådene» er jo skummelt i seg selv, ikke underholdning. Du må huske at de som følger disse rådene antakelig også følger andre dårlige ideer. Det er det som gjør det skummelt. Det at noen vil følge det

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men det at noen vil følge «rådene» er jo skummelt i seg selv, ikke underholdning. Du må huske at de som følger disse rådene antakelig også følger andre dårlige ideer. Det er det som gjør det skummelt. Det at noen vil følge det

Ja, jeg skjønner det. Men jeg tror at disse menneskene vil bli mer oppsatt på det siden media skriver så mye om det, for jeg regner med at det er de samme som har mistillit til hva både media, folk flest og fagfolk sier? 

Noen ganger er det bedre å ignorere eller bare kort si noe om det, men det er hva jeg tenker. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg skjønner det. Men jeg tror at disse menneskene vil bli mer oppsatt på det siden media skriver så mye om det, for jeg regner med at det er de samme som har mistillit til hva både media, folk flest og fagfolk sier? 

Noen ganger er det bedre å ignorere eller bare kort si noe om det, men det er hva jeg tenker. 

Jeg tenker at disse folkene helt selv klarer å finne den informasjonen de leter etter fordi de leter etter den. Og når den finnes tilgjengelig, så finner de den uten å gå via media. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...