Gå til innhold

Dere som sabler ned Dureks råd og tanker - jeg regner med at ingen av dere er religiøse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fordi hans tanker og ideer er nemlig like tullete og ulogiske som de kristne og muslimer forfekter. Bare sånn at det er sagt. 

Anonymkode: 1b184...10f

Det gjør ikke det han har uttalt seg nå mer innafor altså. Det er null formildende omstendigheter at andre er like tullete.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor trenger du å si det?

Anonymkode: 847e8...eaf

Sikkert fordi ingen har omtalt kristne, muslimer og andre på den måten Durek blir omtalt her? 

Har aldri sett at kristne fks blir omtalt som barnemishandlere her? I så fall. Vis meg hvor? Eller muslimer? Eller jøder? Eller Buddhister? 

Anonymkode: bf996...a52

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du har helt rett Ts.

Så spørsmålet er hvorfor folk reagerer så heftig. Interessant. 

Er det et interessant spørsmål? Alle med vettet i behold reagerer kraftig på demonutdrivelse hos barn. Helt uten unntak. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert fordi ingen har omtalt kristne, muslimer og andre på den måten Durek blir omtalt her? 

Har aldri sett at kristne fks blir omtalt som barnemishandlere her? I så fall. Vis meg hvor? Eller muslimer? Eller jøder? Eller Buddhister? 

Personlig tro har ingenting i denne saken å gjøre. 

Personlig tro har ingenting i denne saken å gjøre. 

Det har absolutt alt med saken å gjøre. 

Det har absolutt alt med saken å gjøre. 

Det mener jeg er feil. Å mene at man skal bedrive demonutdrivelse på barn er galskap enten man tror på Gud, Allah eller Tor med hammeren. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det mener jeg er feil. Å mene at man skal bedrive demonutdrivelse på barn er galskap enten man tror på Gud, Allah eller Tor med hammeren. 

Det har likevel med personlig tro å høre. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (19 minutter siden):

Det gjør ikke det han har uttalt seg nå mer innafor altså. Det er null formildende omstendigheter at andre er like tullete.

Det er nettopp poenget mitt. Alt er like tullete, men noe er mer stuerent enn annet - og det har ingen logisk forklaring. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er nettopp poenget mitt. Alt er like tullete, men noe er mer stuerent enn annet - og det har ingen logisk forklaring. 

Det er akkurat det. Alt og absolutt alt handler om kultur.

Det vi er vant til, det kan vi ignorere eller godta. Alt annet blir vi svært skeptiske til. Eller dømmer.

Vi må føle oss trygge. Kun det kjente er trygt nok. Og når vi blir redde skjer skeptiske fordi vi ikke forstår, så dømmer vi eller blir... eitrende forbanna 😆

Det vi er vant til, det kan vi ignorere eller godta. Alt annet blir vi svært skeptiske til. Eller dømmer.

Vi må føle oss trygge. Kun det kjente er trygt nok. Og når vi blir redde skjer skeptiske fordi vi ikke forstår, så dømmer vi eller blir... eitrende forbanna 😆

Redde ELLER skeptiske ☝️

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og samtidig kan man stille spørsmålet hvorfor vi skal akseptere visse som tror på eventyr -les kristne og muslimer, mens andre skal det les av. 

Og samtidig kan man stille spørsmålet hvorfor vi skal akseptere visse som tror på eventyr -les kristne og muslimer, mens andre skal det les av. 

Ja, men jeg er ikke enig i definisjonen eventyr. Jeg har en grunnleggende respekt for religioner. Jeg skjønner hva det handler om ift moral og trygghet. Blant annet 🙂

Med det unntak at både kristne og muslimer mener barn er uskyldige og de eneste som kan komme til «himmelen» uten å dømmes.

Anonymkode: 0a2de...992

Alle mener barn er uskyldige.

Og det med religioner er at de tenker på oss alle som "barn" 🙂

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke eventyr. Mange av personene i bibelen har faktisk eksistert. For eksempel er det greit dokumentert at Moses eksisterte. Og Jesus. Og Maria Magdalena, Judas og mange fler. Historiene om det overnaturlige er nok ikke sanne, men at de gikk over Rødehavet er fullt mulig. Det var på den tiden istid i hele Nord-Europa, så havflaten var lavere. Ved lavvann kunne de krysse. Dette har vitenskapen bevist. Å kalle det å tro på eventyr er rimelig barnslig. Når både personer og steder i bibelen er funnet, så er det ikke rent oppspinn.

Alle mener barn er uskyldige.

Og det med religioner er at de tenker på oss alle som "barn" 🙂

Ikke Durek

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jo det tror jeg ( min oppfatning og således spekulasjon ) 

Hvorfor skal man da drive onde ånder ut av dem?

Hvorfor skal man da drive onde ånder ut av dem?

Kanskje det er onde ånder? Alle religiøse tror på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...