Gå til innhold

Mann 64 gift med 37-åring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Nå er det nok intellektuelle og litt spesielle mennesker mht det vi snakker her. Ingen ujevn maktbalanse med andre ord. Dessuten var hun 25 da de innledet forhold.

Jeg vet om et par hvor han var 50 og hun 20 år da de ble sammen. Og det er jeg veldig ambilanent ovenfor, men de har holdt sammen og fått barn og virker harmoniske og tilfredse.

Tror vi må se an hvem det handler om? 

Men klart. Faller du for en du ser voldsomt opp til så ja... 

Det kan stilles spørsmål.

Men det er ikke vår sak. 

Anonymkode: c686f...219

Jeg vet om en dame på 29 som akkurat har fått sitt første barn med mannen sin som er 56 år. De har vært sammen i flere år.

Jeg kan ikke si jeg har fordommer, men det er jo litt rart å få barn med en mann som er eldre enn pappaen sin...

Det er ikke noe problem i dag, men den dagen mannen blir 80 år kan det jo bli det. 

Anonymkode: ef772...f79

37 år, da er man ikke utrolig ung lenger, men voksen og i stand til å ta egne beslutninger. Møtes man når den yngste er "knapt lovlig", da blir det en ujevn maktbalanse selv om den yngste parten er mer moden enn mange andre på samme alder. Som yngre ville jeg sikkert forsvart det også i mange tilfeller, som mer voksen føles avstanden til 17-19-åringer så tydelig:fnise:

(Jeg er selv bifil og liker både eldre menn og eldre kvinner. Har ikke vurdert å date noen yngre enn meg ennå.)  Har også vært par i familien med 15-25 års aldersforskjell som jeg ikke betrakter som dysfunksjonelle. De ble også kjærester/gift når den yngste var i 20- eller 30-årene. Stor forskjell på å være 17 og 37, og 37 og 57. 

Anonymkode: b6b94...210

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

37 år, da er man ikke utrolig ung lenger, men voksen og i stand til å ta egne beslutninger. Møtes man når den yngste er "knapt lovlig", da blir det en ujevn maktbalanse selv om den yngste parten er mer moden enn mange andre på samme alder. Som yngre ville jeg sikkert forsvart det også i mange tilfeller, som mer voksen føles avstanden til 17-19-åringer så tydelig:fnise:

(Jeg er selv bifil og liker både eldre menn og eldre kvinner. Har ikke vurdert å date noen yngre enn meg ennå.)  Har også vært par i familien med 15-25 års aldersforskjell som jeg ikke betrakter som dysfunksjonelle. De ble også kjærester/gift når den yngste var i 20- eller 30-årene. Stor forskjell på å være 17 og 37, og 37 og 57. 

Anonymkode: b6b94...210

De ble sammen da hun var 25 og han 52. Bare sånn for ordens skyld 🙂

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Still andre spørsmål. Er de lykkelige? Hvis ja- hvorfor skal du mene noe om det?

Anonymkode: ff1f7...e57

Ingen vet om de er lykkelige? Derav spørsmål og funderinger.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ingen vet om de er lykkelige? Derav spørsmål og funderinger.

Skal man anta at de er ulykkelige da? Fordi det er 30 år aldersforskjell? Det høres jo smart ut….

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da får jeg sterke fordommer, selv om vedkommende er Nobelpris-vinner. Hva tenker dere? Er det ok å ha kone som er yngre enn egne barn?

Anonymkode: 9af99...600

De er sikkert ikke avhengig av din aksept. 

Anonymkode: 3abb4...1e4

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skal man anta at de er ulykkelige da? Fordi det er 30 år aldersforskjell? Det høres jo smart ut….

Nei, det skal man ikke anta. Men det er lov til å fundere. 

Jeg tenker at svar og tråder her inne ikke alltid handler om kun den  eksakte problemstillingen. Andre kan også dra nytte av svar og tanker som utveksles? 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...