Gå til innhold

Er bursdags gave til barn 50-100 mer en bra nok

Anbefalte innlegg

Fikk hets av barnets besteforeldre da jeg brukte ca 80kr på bursdagsgave som min sønn skal til i helg via barnehagen barn.

Kjøpte noe sånn lite lego sett som var på tilbud jeg synes gaven var mer en bra nok med tanke på mange kommende bursdager som kommer etter vert, synes 199kr er mye å bruke på barnebursdager.

hvot mye bruker dere på gaver til barnas venner?

Anonymkode: 66727...2ab

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Fikk hets av barnets besteforeldre da jeg brukte ca 80kr på bursdagsgave som min sønn skal til i helg via barnehagen barn.

Kjøpte noe sånn lite lego sett som var på tilbud jeg synes gaven var mer en bra nok med tanke på mange kommende bursdager som kommer etter vert, synes 199kr er mye å bruke på barnebursdager.

Det er da en fin gave. Du må bare lukke ørene dine.

Anonymkode: 99fd6...8f3

Helt normalt her. Barnehagen og barneskolen er gavesatsen mellom 50 og 100 kr.

Nå har jeg to på ungdomsskolen og de inviterer ikke lenger alle, og da blir det bare noen få bursdager i året og de har økt til mellom 100 og 150 kr.

Anonymkode: e0e0b...a34

Annonse

Du skal ikke finne deg i hets av noen som helst grunn. 

Gaven er mer enn bra nok, det blir helt feil å komme med gave til flere hundre kroner. Jeg har fire barn og i alle år har prisen på gave vært 50-100 kr på barneskolen. 

Anonymkode: 36593...5c8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror det kommer helt an på barnet og alderen. Til et barnehagebarn får man mye fint for 80 kr. F eks fant jeg nettopp et nydelig lekehelikopter i miljøvennlige materialer til 79 kr.  En pakke Play-Doh lekeleire i 4 farger koster en hundrings på Clas Ohlsson. En sparegris til samme pris har jeg også funnet, det var på en bokhandel. 

Om ungene er litt eldre, får man mange fine legosett til rundt 100 kr. 

Men uansett syns jeg ikke besteforeldrene har noe med hva du handler for og hvilke gaver du gir. Det er bare frekt.

Endret av Danida

Har barn på 8 og 11 år. Begge klassene har hele tiden hatt avtale på 50 kr. At folk kommer med ting som åpenlyst er dyrere selv på salg (og selvsagt da også ofte flottere), er bare til irritasjon for oss som holder oss til avtalen, barna merker jo forskjell når de kommer med en 50 lapp og andre med flotte barbiedukker… 

Dere har nok ingen avtale, så jeg tenker gaven din er helt innenfor. Man bør ikke lage det slik at de som har dårlig råd ikke kan komme i bursdager, for bursdager blir det mange av, iallfall når man kommer i skolealder!

Anonymkode: 64a35...80f

Annonse

ReneRene skrev (13 timer siden):

Hets?  Hva sa de? 

Gaven er bra nok. 

Mente at det var så billig og at barnet vil bli flau av å se hva andre gir noe jeg synes er helt ut av det, jeg vil selv ikke bruke 199kr for et barn jeg ikke kjenner. 
Da blir jo det veldig dyrt å sende barna i bursdager om det forventes gaver opp til 199-299 kr

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Mente at det var så billig og at barnet vil bli flau av å se hva andre gir noe jeg synes er helt ut av det, jeg vil selv ikke bruke 199kr for et barn jeg ikke kjenner. 
Da blir jo det veldig dyrt å sende barna i bursdager om det forventes gaver opp til 199-299 kr

Du kan skrive 2-300. For enkelhets skyld. 

Gaven er helt innafor. 

Anonymkode: 36593...5c8

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Lukk ørene. De er på jordet. 

Hos oss har dette vært tema på foreldremøte, og satsen for den eldste var maks 50,- Den yngste er ganske mye yngre, der var satsen maks 100,- 

Jeg skulle dog ønske at rutinen var at foreldrene kjøper gave fra klassen til et avtalt beløp, en større ting, og at barna kommer uten gave i alle bursdager, Vet det er sånn det gjøres mange steder, og jeg liker tanken på å ikke fylle huset med en masse småting de vokser fra eller som går i stykker i løpet av kort tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...