Gå til innhold

Tips til hva jeg skal servere?

Anbefalte innlegg

Har invitert noen venninner helgen før jul. Skal lage noe mat men litt usikker på hva jeg skal servere. Vi blir 6 stk og jeg har ikke lyst å bruke all verdens mye penger på mat men vil servere noe som er godt. Gjerne noe aperitiff, hovedrett og en lett dessert😊 

Anonymkode: 8780a...e98

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444658-tips-til-hva-jeg-skal-servere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan alltids servere noe fisk siden det blir mye kjøtt fremover. Stekt fisk og appelsinsaus for eksempel, med rårevne grønnsaker tilsatt stron eller litt eddik og sukker. 

Ellers vil jeg anbefale deg å se på TikTok og mattips der. Eller google opp matblogger. Jeg syns det alltid blir anbefalt det samme her inne, og oftest kylling. Kylling kylling kylling! 

Anonymkode: 79f3a...9c0

Coq au vin er veldig godt, og kan lages tidlig på dagen så du slipper pese over grytene når de kommer. Kjøp frosne kyllinglår så er det ikke så dyrt heller.

Til dessert kan du lage f.eks en julete ostekake. Bare google etter ostekake til jul så kommer det opp masse oppskrifter med f.eks knuste pepperkaker i bunnen og appelsinsmak i ostemassen. Deilig at den lages dagen før, enkelt og godt.

Forrett vet jeg ikke helt da, for det lager jeg aldri selv 🙈

Anonymkode: d5028...644

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...