mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. desember 2023 #51 Del Skrevet 11. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vel. Emojier er vanligvis erstatning for kroppspråk og har en betydning. Anonymkode: e1973...252 Hvis svar på Facebook betyr så mye bør man vurdere hvorvidt man bør benytte seg av Facebook. Av hensyn til egen helse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 11. desember 2023 #52 Del Skrevet 11. desember 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden): Hvis svar på Facebook betyr så mye bør man vurdere hvorvidt man bør benytte seg av Facebook. Av hensyn til egen helse. Det var en kommentar på at man ikke bryr seg om slikt, men det gjør jo folk. Ikke bare Ts, selv om jeg ikke forstår problemet her. Jeg vil ikke uttale meg om noen sin helse her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2023 #53 Del Skrevet 11. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Tenker du ikke at ❤️ betyr mer enn 🥰? Anonymkode: 8b95d...ddd Helt ærlig, så tenker jeg ikke noe over det. Jeg tenker at du må justere forventningene dine til andre mennesker. Det er veldig urettferdig av deg å forvente at de skal vite om dine tanker og ideer og følge de. De er som om at du setter opp en felle for de, og når de da ikke følger det du mener er det riktige, så skal du straffe de.og da gjør du destruktive ting, som denne gangen resulterte i at du endret hilsnen du hadde skrevet. Forventnigene dine til andre mennesker er urealistiske og selvsentrerte. Anonymkode: a6c72...af7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 11. desember 2023 #54 Del Skrevet 11. desember 2023 (endret) ReneRene skrev (16 timer siden): Når folk gratulerer så ligger det lite omtanke bak! Null i de fleste tilfeller. ReneRene skrev (1 time siden): Det var en kommentar på at man ikke bryr seg om slikt, men det gjør jo folk. Dette er to utsagn som slår hverandre helt i hjel. De som gratulerer driter i den de gratulerer? Men når de deretter leser svarene tar de til seg alle emojier og detaljer? Da bør de kanskje holde seg unna sosiale medier, som noen her påpeker. Det er veldig, veldig usunt å slenge ut hilsener til folk man egentlig ikke bryr seg om, hvis man etterpå tar sin død av feil type svar på hilsenen. Endret 11. desember 2023 av Danida Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2023 #55 Del Skrevet 11. desember 2023 Takk for svar! Er høy sensitive på alt med tolking av hva folk mener, sier, skriver osv. Største feilen min er at jeg reagerer på følelser. Jeg må si at jeg møtte dessverre på henne som jeg hilste til på Facebook. Kjente et støkk og tenkt nei jeg skulle ikke omgjort. Vi kom jo så klart ikke inn på det og vet ikke om hun har sett det. Mest sannsynlig ikke. Er vel sånne som meg som går inn igjen og ser. Ser dere ikke legger noe i å få hilsen her. Anonymkode: 8b95d...ddd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2023 #56 Del Skrevet 11. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar! Er høy sensitive på alt med tolking av hva folk mener, sier, skriver osv. Største feilen min er at jeg reagerer på følelser. Jeg må si at jeg møtte dessverre på henne som jeg hilste til på Facebook. Kjente et støkk og tenkt nei jeg skulle ikke omgjort. Vi kom jo så klart ikke inn på det og vet ikke om hun har sett det. Mest sannsynlig ikke. Er vel sånne som meg som går inn igjen og ser. Ser dere ikke legger noe i å få hilsen her. Anonymkode: 8b95d...ddd Da tror jeg jeg heller ville slettet hele hilsenen i stedet for å omgjøre den, mindre sjanse for at det blir lagt merke til.. Anonymkode: f5a63...53d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2023 #57 Del Skrevet 11. desember 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar! Er høy sensitive på alt med tolking av hva folk mener, sier, skriver osv. Største feilen min er at jeg reagerer på følelser. Jeg må si at jeg møtte dessverre på henne som jeg hilste til på Facebook. Kjente et støkk og tenkt nei jeg skulle ikke omgjort. Vi kom jo så klart ikke inn på det og vet ikke om hun har sett det. Mest sannsynlig ikke. Er vel sånne som meg som går inn igjen og ser. Ser dere ikke legger noe i å få hilsen her. Anonymkode: 8b95d...ddd Det er vel ingen som sier at de ikke legger noe i en hilsen. Du legger for mye i det, det må du ta ansvar for selv. Jeg kunne ha skjønt reaksjonen din hvis du ikke fikk svar i det hele tatt, eller om du fikk sur emoji/surt svar eller noe. Men det gjorde du ikke, du fikk en helt normal respons, som du bestemte ikke var bra nok. Til tross for at alle i tråden din kommenterte at du overreagerte, så valgte du å gå inn redigere svaret som en furten tenåring. Klart hun ikke ville kommentert om hun har sett, de fleste gjør jo ikke noe det. Sånt som dette skaper jo bare trøbbel i relasjoner for deg, det er urettferdig og dårlig gjort av deg å oppføre deg sånn mot andre mennesker. Neste gang så må du puste og telle til 100 før du gjør noe irrasjonelt, du er jo tydeligvis klar over at du kan overreagere. Anonymkode: a6c72...af7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2023 #58 Del Skrevet 11. desember 2023 Danida skrev (10 timer siden): Ja, Gud forbyde at du signaliserer at du liker noen. Kunne jo tenkes at de ble glade for det, men da blir du sittende igjen med svarteper, for hun skrev jo ikke at hun likte deg tilbake. Hun satte bare en søt emoji. Og det gjelds vel ikke. HI, du kjører et desperat renn etter relasjoner. Ingen tvil om at du veldig, veldig gjerne vil være del av et fellesskap og bli sett og verdsatt. Men det du ikke tenker på, er at det ikke kommer noe inn i en knyttet neve. Dersom du skal kjipe deg på oppmerksomhet og vennlighet overfor andre, fordi de ikke var vennlige først, eller var vennlige på en litt annen måte enn du hadde forventet, så vil du effektivt klippe over hver eneste relasjon du eier og har. For du er så opptatt av at det du gjør, (selv om det bare er en liten skittdetalj som en hilsen på facebook) ikke må være større eller rausere enn det du selv har fått. Helst må det være bittelitt mindre, for da kan du kjenne på at den andre liker deg bittelitt bedre, sant? Hvilket resultat tenker du det vil gi til slutt? De folka som du er litt mindre grei mot enn de var mot deg, skal de liksom begynne å øke innsatsen, og deretter kan du øke din, og til slutt sitter dere hånd i hånd og synger kum ba yah? Eller vil de gradvis miste interessen og gjøre stadig mindre for deg, på samme måte som du gjør mot dem? Jeg tror du vet hva svaret er. Tar til meg dette! Anonymkode: 8b95d...ddd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2023 #59 Del Skrevet 11. desember 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det er vel ingen som sier at de ikke legger noe i en hilsen. Du legger for mye i det, det må du ta ansvar for selv. Jeg kunne ha skjønt reaksjonen din hvis du ikke fikk svar i det hele tatt, eller om du fikk sur emoji/surt svar eller noe. Men det gjorde du ikke, du fikk en helt normal respons, som du bestemte ikke var bra nok. Til tross for at alle i tråden din kommenterte at du overreagerte, så valgte du å gå inn redigere svaret som en furten tenåring. Klart hun ikke ville kommentert om hun har sett, de fleste gjør jo ikke noe det. Sånt som dette skaper jo bare trøbbel i relasjoner for deg, det er urettferdig og dårlig gjort av deg å oppføre deg sånn mot andre mennesker. Neste gang så må du puste og telle til 100 før du gjør noe irrasjonelt, du er jo tydeligvis klar over at du kan overreagere. Anonymkode: a6c72...af7 Ja, jeg reagerer dessverre spontant på følelser. På godt og vondt. Så som du sier bør jeg telle og gå ut av situasjonen uten å gjøre/skrive osv. Dette klarer jeg ikke så godt alltid. Anonymkode: 8b95d...ddd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 11. desember 2023 #60 Del Skrevet 11. desember 2023 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Takk for svar! Er høy sensitive på alt med tolking av hva folk mener, sier, skriver osv. Største feilen min er at jeg reagerer på følelser. Anonymkode: 8b95d...ddd Men når du er det - faller det deg aldri inn at det du selv sier og gjør også tolkes av andre? Ville det ikke være lurt om du begynte å rydde litt i hvordan DU kommuniserer med ANDRE? I stedet for å bare skjule deg bak at du tror du er "ubetydelig" og dermed kan si og gjøre hva som helst, for du tror ikke du påvirker. Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Vi kom jo så klart ikke inn på det og vet ikke om hun har sett det. Mest sannsynlig ikke. Er vel sånne som meg som går inn igjen og ser. Ser dere ikke legger noe i å få hilsen her. Anonymkode: 8b95d...ddd Når du er så svær til å tolke - hvordan har det seg at du konsekvent tolker helt feil? Her har jo stort sett ALLE sagt at de syns det er hyggelig med en gratulasjon, selv om de ikke leiter etter skjulte signaler og knøttsmå differensieringer sånn som du gjør. Jeg leser de fleste her som at de legger noe i det, de syns det er fint å bli husket på; selv om de ikke går helt av skaftet over en hilsen sånn som du. Men den tolkningen ser du visst ikke. Det er enten av eller på med deg, enten mener man alt dårlig, eller man mener evig kjærlighet. Du ser ikke at det går an å forholde seg hverdagslig, rolig og likevel positiv til andre mennesker. Man må liksom elske eller hate? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 11. desember 2023 #61 Del Skrevet 11. desember 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja, jeg reagerer dessverre spontant på følelser. På godt og vondt. Så som du sier bør jeg telle og gå ut av situasjonen uten å gjøre/skrive osv. Dette klarer jeg ikke så godt alltid. Anonymkode: 8b95d...ddd På dine egne følelser, da? Kanskje si til deg selv at din egen følelsesmessige reaksjon ikke betyr at du vet hva den andre mente eller tenkte. Du eier din reaksjon helt selv, og de andre skal ikke måtte svi for at du har avvisningmodusen som innebygget ryggmargsrefleks ... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2023 #62 Del Skrevet 11. desember 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg reagerer dessverre spontant på følelser. På godt og vondt. Så som du sier bør jeg telle og gå ut av situasjonen uten å gjøre/skrive osv. Dette klarer jeg ikke så godt alltid. Anonymkode: 8b95d...ddd Hva tenker du om det nå i ettertid, etter kommentarer her og etter at du har fått tenkt litt? Mener du fremdeles at personen gjorde noe galt, eller ser du at var urimelig? Anonymkode: a6c72...af7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2023 #63 Del Skrevet 12. desember 2023 Danida skrev (10 minutter siden): Men når du er det - faller det deg aldri inn at det du selv sier og gjør også tolkes av andre? Ville det ikke være lurt om du begynte å rydde litt i hvordan DU kommuniserer med ANDRE? I stedet for å bare skjule deg bak at du tror du er "ubetydelig" og dermed kan si og gjøre hva som helst, for du tror ikke du påvirker. Når du er så svær til å tolke - hvordan har det seg at du konsekvent tolker helt feil? Her har jo stort sett ALLE sagt at de syns det er hyggelig med en gratulasjon, selv om de ikke leiter etter skjulte signaler og knøttsmå differensieringer sånn som du gjør. Jeg leser de fleste her som at de legger noe i det, de syns det er fint å bli husket på; selv om de ikke går helt av skaftet over en hilsen sånn som du. Men den tolkningen ser du visst ikke. Det er enten av eller på med deg, enten mener man alt dårlig, eller man mener evig kjærlighet. Du ser ikke at det går an å forholde seg hverdagslig, rolig og likevel positiv til andre mennesker. Man må liksom elske eller hate? Som du sier jeg kan gjerne tolke ting feil og er blitt klar over at jeg tolker mye i negativ retning. At det bør være mer nøytralt som du sier. Når jeg er i følelsene klarer jeg ikke alltid det. Forstår at andre og tolker min oppførsel/svar og måtte. Anonymkode: 8b95d...ddd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 12. desember 2023 #64 Del Skrevet 12. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Når jeg er i følelsene klarer jeg ikke alltid det. Forstår at andre og tolker min oppførsel/svar og måtte. Anonymkode: 8b95d...ddd Men når du ber om råd her, og alle uten unntak gir deg samme råd - hvorfor handler du likevel da på bakgrunn av kun din første refleks? Jeg har lest dine hundrevis av tråder, og samme om andre sier at du ikke skal gjøre noe (som her, ikke gå inn og endre en melding) så gjør du det på tørre møkka hver gang! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2023 #65 Del Skrevet 12. desember 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hva tenker du om det nå i ettertid, etter kommentarer her og etter at du har fått tenkt litt? Mener du fremdeles at personen gjorde noe galt, eller ser du at var urimelig? Anonymkode: a6c72...af7 Etter tilbakemeldinger her og etter å ha tenkt ser jeg at det var feil av meg å reagere og gjøre en endring i gratulasjonen hennes og burde ikke reagert på dette. Hun takket meg og kan jo være hun liker disse andre bedre enn meg, men ok. Anonymkode: 8b95d...ddd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2023 #66 Del Skrevet 12. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Etter tilbakemeldinger her og etter å ha tenkt ser jeg at det var feil av meg å reagere og gjøre en endring i gratulasjonen hennes og burde ikke reagert på dette. Hun takket meg og kan jo være hun liker disse andre bedre enn meg, men ok. Anonymkode: 8b95d...ddd Den siste setningen din viser at du mener hun gjorde noe galt. Da er det egentlig dødfødt, du er fast bestemt på at hvis folk ikke responderer sånn som du mener de skal, så liker de deg ikke. Hvis du har for vane å overregaere for den minste ting, tillegge andre meninger de ikke har uttrykt og sette opp feller for de, så er det vel kanskje ikke så rart om du ikke er den mest populære. Du må være veldig vanskelig å forholde seg til. Anonymkode: a6c72...af7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2023 #67 Del Skrevet 12. desember 2023 Danida skrev (2 minutter siden): Men når du ber om råd her, og alle uten unntak gir deg samme råd - hvorfor handler du likevel da på bakgrunn av kun din første refleks? Jeg har lest dine hundrevis av tråder, og samme om andre sier at du ikke skal gjøre noe (som her, ikke gå inn og endre en melding) så gjør du det på tørre møkka hver gang! Har ikke noe god forklaring på hvorfor jeg gjør det i spontant negativ reaksjon. Neste gang skal jeg ihvertfall prøve å gjøre det bedre. Men som du sier så har jeg gjort det før så skal ikke garantere noe for meg selv. Anonymkode: 8b95d...ddd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 12. desember 2023 #68 Del Skrevet 12. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Danida skrev (13 minutter siden): Har ikke noe god forklaring på hvorfor jeg gjør det i spontant negativ reaksjon. Neste gang skal jeg ihvertfall prøve å gjøre det bedre. Men som du sier så har jeg gjort det før så skal ikke garantere noe for meg selv. Anonymkode: 8b95d...ddd Nå er du ikke sannferdig. Du lyver (for deg selv). Det er ikke en SPONTAN negativ reaksjon hvis du rekker å spørre her inne først, og lese 25 svar, men likevel gjør det motsatte av det folk råder deg til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 12. desember 2023 #69 Del Skrevet 12. desember 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Den siste setningen din viser at du mener hun gjorde noe galt. Da er det egentlig dødfødt, du er fast bestemt på at hvis folk ikke responderer sånn som du mener de skal, så liker de deg ikke. Hvis du har for vane å overregaere for den minste ting, tillegge andre meninger de ikke har uttrykt og sette opp feller for de, så er det vel kanskje ikke så rart om du ikke er den mest populære. Du må være veldig vanskelig å forholde seg til. Anonymkode: a6c72...af7 Det er jo en del av symptomkomplekset. Å kun tolke alt inn i et negativt verdensbilde. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2023 #70 Del Skrevet 12. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Den siste setningen din viser at du mener hun gjorde noe galt. Da er det egentlig dødfødt, du er fast bestemt på at hvis folk ikke responderer sånn som du mener de skal, så liker de deg ikke. Hvis du har for vane å overregaere for den minste ting, tillegge andre meninger de ikke har uttrykt og sette opp feller for de, så er det vel kanskje ikke så rart om du ikke er den mest populære. Du må være veldig vanskelig å forholde seg til. Anonymkode: a6c72...af7 Hun gjorde ikke noe galt. Det mener jeg oppriktig. Det er ikke dødfødt selvom. Jeg tenker ofte at folk ikke liker meg ja. Det er ikke bare å knipse så tenker jeg annerledes. Og det kan skinne igjennom jeg vet ikke. Jeg prøver å si til meg ikke bry deg. Jeg trenger ikke si eksempler her for jeg har skrevet om det her. Jeg må vel si til meg selv at det ikke gjør noe om det skulle vise seg at de ikke liker meg. Sier ikke at jeg ikke selv skal jobbe med hvordan jeg er. Anonymkode: 8b95d...ddd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2023 #71 Del Skrevet 12. desember 2023 Danida skrev (9 minutter siden): Nå er du ikke sannferdig. Du lyver (for deg selv). Det er ikke en SPONTAN negativ reaksjon hvis du rekker å spørre her inne først, og lese 25 svar, men likevel gjør det motsatte av det folk råder deg til. Skal rette det til når jeg var i den negative reaksjonen. Der jeg gjør overilt. Anonymkode: 8b95d...ddd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 12. desember 2023 #72 Del Skrevet 12. desember 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hun gjorde ikke noe galt. Det mener jeg oppriktig. Det er ikke dødfødt selvom. Jeg tenker ofte at folk ikke liker meg ja. Det er ikke bare å knipse så tenker jeg annerledes. Og det kan skinne igjennom jeg vet ikke. Jeg prøver å si til meg ikke bry deg. Jeg trenger ikke si eksempler her for jeg har skrevet om det her. Jeg må vel si til meg selv at det ikke gjør noe om det skulle vise seg at de ikke liker meg. Sier ikke at jeg ikke selv skal jobbe med hvordan jeg er. Anonymkode: 8b95d...ddd Har det aldri slått deg at folk liker deg, men at du selv stiller for høye krav til hvordan du mener de bør uttrykke det? Du er jo virkelig aldri fornøyd. Du får tilbud om å dra på konsert; men sier nei, for du skulle ha fått tilbudet før den andre venninna. Du blir invitert på middag, men vet ikke om du gidder å si ja, for du tror du er blitt ironisk innbudt (!) Du får kake eller hva det var levert på døra, men tror at personen bare ga deg det på faenskap Du får melding om at det var morsomt på byen den kvelden, men synd at dere mista hverandre - da vil du ikke svare, og etterpå mener du at de andre burde ha sendt flere meldinger Du får snap fra noe morsomt folk vil dele med deg, men du blir sur fordi du mener at de godter seg og skal vise deg hvor bra de har det uten deg Du får penger i gave av foreldrene dine, men syns fortsatt at det er de som burde ta initiativ til å ringe eller melde deg Du får bursdagsgave av kollega, men mener helt seriøst at hun ikke mente det genuint, så derfor skal hun ikke få av deg Du gratulerer en dame, hun blir glad og takker deg med smilefjes, og du blir sur fordi det ikke var samme emoji som andre fikk Lista er uendelig, og selv de gangene da folk faktisk er greie og snille, vrir du det om til at de bare hykler. Ser du ikke selv hvor urimelig det er, og hvordan du tillegger hele verden onde hensikter? Det er urettferdig mot snille og gode mennesker. Og så mener du som konklusjon at du skal "tåle om de ikke liker deg" - altså, hvor mange daglige kjærlighetserklæringer ville være nok for deg? Nok til at du kunne tro på at en vennlig henvendelse ikke er bare på kødd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 12. desember 2023 #73 Del Skrevet 12. desember 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Skal rette det til når jeg var i den negative reaksjonen. Der jeg gjør overilt. Anonymkode: 8b95d...ddd Vel, du spør oss først. Det er ikke overilt, da er det beregnet. Mot bedre vitende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2023 #74 Del Skrevet 12. desember 2023 Danida skrev (13 minutter siden): Har det aldri slått deg at folk liker deg, men at du selv stiller for høye krav til hvordan du mener de bør uttrykke det? Du er jo virkelig aldri fornøyd. Du får tilbud om å dra på konsert; men sier nei, for du skulle ha fått tilbudet før den andre venninna. Du blir invitert på middag, men vet ikke om du gidder å si ja, for du tror du er blitt ironisk innbudt (!) Du får kake eller hva det var levert på døra, men tror at personen bare ga deg det på faenskap Du får melding om at det var morsomt på byen den kvelden, men synd at dere mista hverandre - da vil du ikke svare, og etterpå mener du at de andre burde ha sendt flere meldinger Du får snap fra noe morsomt folk vil dele med deg, men du blir sur fordi du mener at de godter seg og skal vise deg hvor bra de har det uten deg Du får penger i gave av foreldrene dine, men syns fortsatt at det er de som burde ta initiativ til å ringe eller melde deg Du får bursdagsgave av kollega, men mener helt seriøst at hun ikke mente det genuint, så derfor skal hun ikke få av deg Du gratulerer en dame, hun blir glad og takker deg med smilefjes, og du blir sur fordi det ikke var samme emoji som andre fikk Lista er uendelig, og selv de gangene da folk faktisk er greie og snille, vrir du det om til at de bare hykler. Ser du ikke selv hvor urimelig det er, og hvordan du tillegger hele verden onde hensikter? Det er urettferdig mot snille og gode mennesker. Og så mener du som konklusjon at du skal "tåle om de ikke liker deg" - altså, hvor mange daglige kjærlighetserklæringer ville være nok for deg? Nok til at du kunne tro på at en vennlig henvendelse ikke er bare på kødd? Leser det du skriver og den listen er lang. Synes ikke det er fint av meg. Men det er ikke sånn jeg har sett det. Jeg har ikke gått inn for å være stygg med noen, men ser når du skriver det sånn her at jeg gjør det, men det er fordi jeg selv mener jeg ikke er verdt noe og ikke fortjener det. Ja, helt sikkert navlebeskuende for fokuset blir på meg. Og ikke hvordan jeg tenker om dem, men det er egentlig ikke om dem for jeg liker dem så i bunn så er det meg som er feilen. Og forleden her inne var det en som håpte jeg fikk en bedre dag. Jeg takket, men ordla meg dårlig så kunne tolkes som jeg ikke ble glad og satt pris på det. Noe jeg gjorde. Og rett før jeg hadde bursdag lager jeg en tråd og fikk egentlig noen veldig hyggelig hilsen her inne. Satt pris på dem og. Anonymkode: 8b95d...ddd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2023 #75 Del Skrevet 12. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Etter tilbakemeldinger her og etter å ha tenkt ser jeg at det var feil av meg å reagere og gjøre en endring i gratulasjonen hennes og burde ikke reagert på dette. Hun takket meg og kan jo være hun liker disse andre bedre enn meg, men ok. Anonymkode: 8b95d...ddd Folk går ikke rundt og rangerer venner og bekjente, altså. Det er ikke slik at de sitter og vurderer om akkurat den vennen fortjener en ❤️🥰💞👍🏼. Du spør stadig om råd her, men følger dem sjelden. Og etter maaange innlegg hvor folk prøver å forklare deg så siver noe inn og du ‘skal ta det til deg’. Men du gjør ikke det, for neste gang gjør du akkurat det samme. Da blir folk litt lei. Anonymkode: c51ec...3e6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444656-gratulasjon-p%C3%A5-facebook/page/3/#findComment-150043814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå