Gå til innhold

Ikke veldig gira på å låne mitt rom til søsken og barna i jul

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bor hjemme hos foreldrene mine og ja jeg betaler litt for å bo hjemme da jeg fikk meg en deltids jobb :)

Men skal feire i år med kjærestens min. Jeg føler meg litt ego da jeg ikke er helt gira på å låne vekk mitt soverom, mitt private plass med alle mine ting i. Hater tanken på søsken/ og barn som kanskje skal snoke i mine ting og ta på alt mulig jeg ikke liker folk skal ta på. Jeg er veldig redd for mine ting. Må nok nesten gjømme bort min switch og spille ting da min søsken har en spille glad gutt på 8 år. Så ja jeg er redd for at noe skal bli ødelagt eller borte, da jeg er veldig «possessive» over mine ting. Uff..  stresser litt over dette.. kan jeg ha noe argument for at min soverom skal få være i fred?

Anonymkode: 99934...11e

Fortsetter under...

Annonse

Tenker det er bra for deg å jobbe med å slippe kontrollen. Pakk bort det du er redd for av gode grunner. En åtteåring ødelegger f.eks ikke en switch.

Anonymkode: f16c3...dd2

Forstår godt at du ikke liker det. Noen av oss er nok mer private enn andre, og jeg ville aldri ha lånt bort leiligheten min heller. Det vil si, det kunne jeg hvis det var noe jeg bestemte selv i helt spesielle tilfeller. De bør respektere at det er ditt rom. 

Så spørs det hvor viktig det er at de får overnatte og om det er andre alternativer. Hvis ikke, så ville jeg muligens ryddet ned/ bort det viktigste og meste av private ting, og satt det bort. 

Jeg syns de må respektere ditt private sted, uansett om du betaler eller ikke, og ihvertfall når du gjør. 

Anonymkode: aca39...088

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du skal ikke være der. Rydd vekk det du er redd for og ta deg sammen.

Anonymkode: bc981...813

Får man ikke ha rommet sitt i privat eller? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er et rom. Med vegger og seng. Du mener ikke for alvor at søster og tantebarn skal ligge dårlig når det står et helt rom tomt? Hva er du redd for?

Anonymkode: a8a30...45d

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er et rom. Med vegger og seng. Du mener ikke for alvor at søster og tantebarn skal ligge dårlig når det står et helt rom tomt? Hva er du redd for?

Med vegger og seng og ens private ting. Er det ikke lov å ønske å ha soverom i fred? 
er det virkelig mitt problem at de skal sover over?

Annonse

Med vegger og seng og ens private ting. Er det ikke lov å ønske å ha soverom i fred? 

Når du eier ditt eget hus kan du ta den avgjørelsen. Det er derimot ikke ditt hus. Du skal ikke være der. Det er ditt problem for de skal sove over og skal bruke det rommet. Så da får du ta deg sammen, rydde unna det du er redd for og bli voksen.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dette er virkelig en voksen person sin problemstilling. Skjerp deg og rydd rommet ditt. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Når du eier ditt eget hus kan du ta den avgjørelsen. Det er derimot ikke ditt hus. Du skal ikke være der. Det er ditt problem for de skal sove over og skal bruke det rommet. Så da får du ta deg sammen, rydde unna det du er redd for og bli voksen.

Så tøff du er da? Jeg synes man skal ha rett og å ville ha litt privatliv i eget hus.. nå må du tenke at andre er mer private en deg selv.. skal man måtte dele feks truser og slik fordi foreldre betaler? Dette er like mye mitt hus.. jeg bor her også.. bli voksen selv og respekter at andre ikke tenker likt

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette er virkelig en voksen person sin problemstilling. Skjerp deg og rydd rommet ditt. 

Skjerp deg selv og respekter at andre tenker ulikt fra deg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skjerp deg selv og respekter at andre tenker ulikt fra deg

Det er du som oppretter en tråd for å stille et spørsmål. At du ikke liker svaret er ikke mitt problem. 

Det er du som oppretter en tråd for å stille et spørsmål. At du ikke liker svaret er ikke mitt problem. 

Så tøff du er da :) 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så tøff du er da? Jeg synes man skal ha rett og å ville ha litt privatliv i eget hus.. nå må du tenke at andre er mer private en deg selv.. skal man måtte dele feks truser og slik fordi foreldre betaler? Dette er like mye mitt hus.. jeg bor her også.. bli voksen selv og respekter at andre ikke tenker likt

Jeg er ikke tøff, men realistisk. Niks det er ikke like mye ditt hus. Det er faktisk ikke bittelite ditt hus en gang. Jeg er uenig med deg, kanskje du skal respektere mitt syn? Ingen har best deg dele noe som helst. Har du jobb, men foreldre som betaler trusene dine? Høres ut som du trenger å flytte for deg selv. Da kan du bestemme over eget rom. Slik som jeg. Jeg er voksen og eier hus sammen med min mann. Det er vårt hus og vi disponerer det slik vi anser best. Om en av ungene er ute av huset over tid kan de ikke bestemme at andre ikke kan låne rommet. De har ikke vetorett. Det har jeg. Gled deg til du blir voksen. Da kan du bestemme over ditt eget. Ulempen mot å bo hos foreldre er at du må betale hele gildet selv.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke tøff, men realistisk. Niks det er ikke like mye ditt hus. Det er faktisk ikke bittelite ditt hus en gang. Jeg er uenig med deg, kanskje du skal respektere mitt syn? Ingen har best deg dele noe som helst. Har du jobb, men foreldre som betaler trusene dine? Høres ut som du trenger å flytte for deg selv. Da kan du bestemme over eget rom. Slik som jeg. Jeg er voksen og eier hus sammen med min mann. Det er vårt hus og vi disponerer det slik vi anser best. Om en av ungene er ute av huset over tid kan de ikke bestemme at andre ikke kan låne rommet. De har ikke vetorett. Det har jeg. Gled deg til du blir voksen. Da kan du bestemme over ditt eget. Ulempen mot å bo hos foreldre er at du må betale hele gildet selv.

Må vær sært for barna dine som ikke får bestemme over eget soverom? :o det er den eneste plassen man føler seg trygg på og der man kan ha tinga sine i fred med det bryr du deg ikke om? For deres privat liv er ikke viktig for deg.. uff.. hvorfor skal bare jeg respektere ditt syn? Huset er alle sitt. Hvorfor få barn om alt skal være ditt? Og du ikke vil dele med barna? Så ditt hus er ikke barnas hus heller mener du? De skal ikke få se huset som deres? Greit at det er grenser på ting men litt uenig her

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er normalt å låne ut til familie og venner som kommer på besøk.

Anonymkode: d0102...63e

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Dersom man leier bolig eller hybel er man likestilt med de som eier. Utleier kan ikke bare låne bort ditt bosted siden du er bortreist.

HI sier hun betaler for å bo hjemme, altså leier hun rommet sitt, og foreldrene kan ikke bare låne ut rommet hennes

Anonymkode: 20fa5...e03

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Dersom man leier bolig eller hybel er man likestilt med de som eier. Utleier kan ikke bare låne bort ditt bosted siden du er bortreist.

HI sier hun betaler for å bo hjemme, altså leier hun rommet sitt, og foreldrene kan ikke bare låne ut rommet hennes

Anonymkode: 20fa5...e03

Det handler ikke om lover og regler. Det handler om normal folkeskikk i relasjoner.
HI er voksen, voksen nok til å skulle feire jul med kjæresten, men bor likefullt hjemme hos foreldrene. Så kommer nær familie på besøk i julen og trenger overnatting, og da er det selvsagt for de aller fleste at man låner ut seng. Selvfølgelig gjør man det!

HI har antakelig ingen mulighet til å flytte ut siden HI kun har en deltidsjobb, og om du da skal komme trekkende med lover og regler blir det bare dumt. Hadde HI betalt markedspris kunne hun jo bare flyttet.
HI skriver at hun betaler «litt» for å bo hjemme, jeg går da ut fra at hun ikke dekker det hun faktisk koster i husholdningen, men bidrar litt og får resten sponset av foreldrene som synes det er hyggelig å kunne hjelpe til. I scratch your back, you scratch mine. Da låner man ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...