Gå til innhold

Ingen her liker å bli konfrontert hvis de overser noen fysisk.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Men blir de oversett her på forumet hagler hersketeknikker og mas, og spekulasjoner på hvorfor de ikke får respons og fokus. 

Er det ikke interessant? 

Anonymkode: eb0ee...27f

Du mener disse er de samme? Og du mener dette er et mønster? Da leser vi visst to forskjellige forum...

Jeg syns det er dårlig oppdragelse å "konfrontere" noen som lot være å hilse. Dersom de vanligvis hilser, er jeg raus nok til å tilgi den gangen de ikke gjorde det. Og dersom de har bestemt seg for aldri å hilse mer, da har jeg jo ikke noe å komme med. De kan kutte meg ut av livet sitt hvis de ønsker det. 

Jeg har ellers ikke sett at det her på forum hagler med mas og spekulasjoner. Kun én bruker er grinete når ingen svarer, og lager egne tråder og innlegg om at det mangler respons og likes. Det er ikke en standardoppførsel. Ikke noe sted.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har inntrykk av at ingen liker å ta ansvar for konsekvensene deres handlinger/valg får.

Anonymkode: 1e74b...d8b

Det er nok i mange tilfeller sant. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har kun opplevd at en bruker har klagd på å bli oversett, det kan neppe kalles mange? 

Anonymkode: e8e08...072

Jeg har opplevd det flere ganger. "Hvorfor svarer du ikke meg?" "Du vil ikke svare fordi du ikke har svar!" "Du vil ikke svare fordi jeg har rett!" "Typisk at du trekker deg når vi er flere som sier mot!" Og så er det brukeren som aldri stopper å kommentere selv om hun aldri får svar ( på grunn av at hun tolker i vilden sky, så det blir helt sporet av gang på gang ) 

Det er noen eksempler. Gjerne i samme tråd 😃

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har opplevd det flere ganger. "Hvorfor svarer du ikke meg?" "Du vil ikke svare fordi du ikke har svar!" "Du vil ikke svare fordi jeg har rett!" "Typisk at du trekker deg når vi er flere som sier mot!" Og så er det brukeren som aldri stopper å kommentere selv om hun aldri får svar ( på grunn av at hun tolker i vilden sky, så det blir helt sporet av gang på gang ) 

Åh, det er deg. Grunnen til at folk etterspør svar er jo at det kommer uante mengder vås, og da får man lyst til å skjønne hvordan du tenker. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Åh, det er deg. Grunnen til at folk etterspør svar er jo at det kommer uante mengder vås, og da får man lyst til å skjønne hvordan du tenker. 

Hvis noen kommer med uante mengder vås, så ignorerer man den personen, akkurat som jeg skrev at jeg gjorde. Det kan være lett å skjønne hvorfor noen er som de er, så ikke mye å lure på 😂

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis noen kommer med uante mengder vås, så ignorerer man den personen, akkurat som jeg skrev at jeg gjorde. Det kan være lett å skjønne hvorfor noen er som de er, så ikke mye å lure på 😂

Du mener at det kun er en person du ignorerer?

Anonymkode: 4c183...ea1

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

At du gjør en ting betyr ikke at hele verden følger etter. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du mener at det kun er en person du ignorerer?

Ja, på fast basis ja. Men jeg ignorerer det meste av tull og angrep i de fleste tråder. Og da blir fremdeles noen snurt for at de ikke får "svar"  Så hvis du følger med ser du det godt. Så å bli så hysteriske over at noen misliker å bli oversett fysisk, det er noe å tenke over. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

At du gjør en ting betyr ikke at hele verden følger etter. 

Selvfølgelig ikke, og det hadde heller ingenting med saken å gjøre

Saken er at mange her blir krenket over å ikke få svar, mens de samtidig hogger hodet av en som misliker å bli ignorert irl. Fascinerende. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja, på fast basis ja. Men jeg ignorerer det meste av tull og angrep i de fleste tråder. Og da blir fremdeles noen snurt for at de ikke får "svar"  Så hvis du følger med ser du det godt. Så å bli så hysteriske over at noen misliker å bli oversett fysisk, det er noe å tenke over. 

Igjen tror du at det er de samme folka som svarer i alle trådene. Det syns jeg er noe å tenke over. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Saken er at mange her blir krenket over å ikke få svar, mens de samtidig hogger hodet av en som misliker å bli ignorert irl. Fascinerende. 

Det. Er. Ikke. Samme. Folk. Som. Svarer. I. Alle. Trådene. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Nå er det flere enn 5 brukere her inne da. Kan ikke se at det er så mange som blir krenket over å ikke få svar heller.

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Igjen tror du at det er de samme folka som svarer i alle trådene. Det syns jeg er noe å tenke over. 

Og jeg syns du bør tenke over at noen blir lett gjenkjent og noen bruker også nick vet du. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nå er det flere enn 5 brukere her inne da. Kan ikke se at det er så mange som blir krenket over å ikke få svar heller.

Det var fem eksempler på hva som blir ytret. Det er flere eksempler og det er garantert flere enn fem brukere.  

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

At folk etterlyser svar i noe som er definert som en diskusjon (vi er på et diskusjonsforum...) er vel neppe helt sammenlignbart med at man renner etter en nabo som blingsa i butikken for å spørre hvorfor hun ikke sa hei.

I de tilfellene du beskriver her, handler det jo om å starte en tråd, komme med påstander og deretter ikke belegge eller forsvare dem når andre finner den logiske bristen. De ber ikke om "oppmerksomhet", de avkler argumentene.

Men det som vedkommende (du?) tydeligvis ikke skjønner, er at du driter deg jo bare ut selv. Å legge opp til debatt og deretter late som om man ikke hører motstemmene, framstår jo bare som ...tett i nøtta. 

Endret av Danida
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Ingen blir "krenket" over ikke å få svar. De blir pinlig berørt av at den som selv dummer seg ut, ikke kommer til sitt eget forsvar og retter opp i inntrykket ved i det minste å svare saklig på argumentene som presenteres. 

Danida skrev (2 timer siden):

Men det som vedkommende (du?) tydeligvis ikke skjønner, er at du driter deg jo bare ut selv. Å legge opp til debatt og deretter late som om man ikke hører motstemmene, framstår jo bare som ...tett i nøtta. 

Og er ikke det hersketeknikk så vet ikke jeg.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Og er ikke det hersketeknikk så vet ikke jeg.

Det er heller ikke snakk om motstemmer. Personlig svarer jeg den som klarer å kommentere uten nettopp hersketeknikker og ufinheter. Jeg har svart på slikt og det ender i avsporing. Mye manipulering en til slutt ikke gidder. At folk forventer respons på slikt er jo akkurat det jeg siktet til i HI. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er heller ikke snakk om motstemmer. Personlig svarer jeg den som klarer å kommentere uten nettopp hersketeknikker og ufinheter. Jeg har svart på slikt og det ender i avsporing. Mye manipulering en til slutt ikke gidder. At folk forventer respons på slikt er jo akkurat det jeg siktet til i HI. 

Nei, dette stemmer ikke. Nå snakker du usant, for din egen "hersketeknikk" er å sky unna de svarene og svarerne som faktisk tar dine innlegg på alvor, gransker dem og påpeker feilene i dem. F eks de logiske bristene. Når de blir påpekt og du selv avkledd som debattant, begynner du å kalle det "angrep" eller "gå på person". Men det er aldri et personangrep å finne hullene i dine argumenter. Tvert om bør du takke alle som gjør det, og bruke deres tilbakemeldinger til større sannhetssøken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...