Anonym bruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Skrevet 10. desember 2023 For å slippe ørten avsporinger i stedet for å svare på det jeg faktisk spør om, så først: Ja, jeg har tenkt å ta det opp med legen når jeg skal dit om noen dager. Av helt andre årsaker har jeg det siste halvåret både tatt EKG og MR av hodet (alt er helt i orden), og det er under fire uker siden jeg sist tok utvidede og omfattende blodprøver som viser at jeg er sunn og frisk og ikke en gang er i nærheten av nedre eller øvre grense av noe, som f.eks. jern og vitaminer. Jeg er normalvektig, spiser ganske sunt og er fysisk aktiv ved å gå tur i skog og fjell 1-2 timer daglig. Det eneste som skiller seg ut, er blodtrykket mitt, som legen vurderer som relativt lavt for en kvinne på 40+ med sine 105/70 sist jeg var der. Han målte det i forbindelse med at jeg har slitt mye med blodtrykksfall, der jeg blir veldig svimmel kort tid etter at jeg reiser meg opp og mener det kan ha sammenheng med lavt blodtrykk. Det skjer ikke hver gang jeg reiser meg, men ofte, og jeg har vært plaget med dette av og på en 7-8 måneder. Det er kun én gang jeg faktisk har besvimt av det å reise seg opp, ellers er det mest at det svartner for øynene og alt liksom forsvinner litt i noen sekunder. Men for noen netter siden våknet jeg, og plutselig merket jeg akkurat samme følelsen som ved disse blodtrykksfallene, og følte selv at jeg mistet bevisstheten helt, altså besvimte. Samtidig var det natt, og det kan jo ha vært en drøm, men det føltes veldig ekte. Nå lurer jeg på om det i det hele tatt er mulig å bare besvime sånn helt uten videre når man ligger i en seng? Opplevelsen var ganske skremmende på meg fordi jeg følte meg helt hjelpeløs, men kanskje det tross alt ikke er mulig og bare var en drøm likevel? Noen som vet? Eller har opplevd noe lignende? Anonymkode: 627b0...ec9
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Skrevet 10. desember 2023 Man kan miste bevisstheten når man ligger, men ikke besvime som av blodtrykksfall Det kan være mange grunner til at du opplevde dette, alt fra epilepsi til søvnapné, eller angst. Det kan også være mer uskyldige ting som for lite væskeinntak til stress. Nerver i klem kan også gi sånne opplevelser, da er kiropraktor veien å gå. Ta det opp med lege du. Anonymkode: f4974...084
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå