Anonym bruker Skrevet 13. desember 2023 #51 Del Skrevet 13. desember 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke muligå ta hi vekk fra denne ligningen. Far har nok ikke vært den beste faren, men hi har vært et rent helvete for jenta og det er fullt forståelig at hi ikke får være med på denne turen. Når det kommer til hi og jul så stusser jeg litt da hun i tillegg til å ha ett dårlig forhold til stedatter og muligens sin samboer så har hun ett så dårlig forhold til sin egen familie at hun ikke kan feire jul der. Det er en del ting som gir en indikasjon på at hi også har en meget problematisk fremtoning da hun blir "uvenner" med så mange som burde vært hennes nærmeste. Anonymkode: 76bad...bd3 Minner om at HI kun har skrevet at de reiser «i Jul». Hun er såpass vag der at jeg får inntrykk av at de ikke nødvendigvis er borte i hele jula. HI’s verdensbilde er også så skrudd at en ikke trenger å ta det for gitt at far ikke brydde seg om datteren før. Hun er veldig opptatt av hvem som «får oppmerksomhet» så det kan like fullt være at hun bare ikke oppfattet jenta som en trussel før moren hennes døde og far måtte fokusere mer på henne. Anonymkode: 37ba4...894 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444630-mannen-tar-stedatter-til-usa-i-jul-ingen-har-spurt-meg/page/3/#findComment-150044250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
seropa Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #52 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg ser at dette blir diskutert. Stedatter hadde turbulent forhold med faren, og han mente det var på grunn av manipulasjon fra hennes mor. Uansett så hadde jeg og mannen min det fantastisk. Han ga med full oppmerksomhet, og vi spiste på fine restauranter, reiste fint. Jeg fikk god innpass i hans omgangskrets. Første gang i livet ble jeg virkelig populær og fikk mye oppmerksomhet. Selv mine gamle dårlige veninner siklet etter mine penger. Mor har alltid sett meg som taper og favorisert min søster. Selv de la seg flat på grunn av min status. Så skjedde det at stedatter flyttet inn hos oss plutselig. Dette var veldig dumt og barnslig men jeg tålte ikke at hun tiltrakk all oppmerksomhet. Minnet meg litt om da mor favoriserte min søster. Samtidig tålte jeg ikke at mannen ga datteren mye oppmerksomhet og nesten glemte meg. Datteren får oppmerksomhet fra alle og er søt og populær. Jeg følte med å bli satt til side. Det er riktig at mannen er egenrådig, men ha ga meg mye oppmerksomhet. Ja la stedatteren til irritasjon selv om hun var omsorgsfull mot meg og viste meg tillit. Hun er moden for alder, og hun merket at jeg blir sjalu. Derfor sa hun til sin far at han må skryte av hans kone. Vi er gifte, men han har alt på særeie. Jeg taklet dette likevel ikke. Stedatteren delte sine følelser om faren med meg. Jeg misbrukte denne informasjonen og faren ble sur på henne. Hun taklet ikke det og ble syk, og isolerte seg. Sluttet å le og smile, være livlig. Hun fikk smerter. Møtte ikke veninner. Faren ble veldig lei seg og prøvde å gjøre alt for å bligjøre henne. Hennes besteforeldre, tanter onkler slekta anklaget meg da de uansett ikke likte meg. Så ifjor jul dro stedatteren hos sine besteforeldre etter å ha fått permisjon fra skolen. I etterkant angret jeg veldig. Jeg prøvde å gjøre alt for å rette opp dette. Hun har aldri anklaget meg direkte. Hun ignorerer meg totalt. Er aldri frekk mot meg, men bare ignorerer meg. Jeg har gjort alt, absolutt alt. Gitt henne oppmerksomhet, gjort det koselig for henne, kjøpt gaver til henne, men jeg blir ignorert. Mannen gir meg ikke samme oppmerksomhet. Jeg gjorde en stor feil, men blir straffet. Skulle ønske noen kunne forstått min bakgrunn. Selv om stedatteren er ett barn, så er hun langt mer priviligert. Hun kan lett ta meg inn i varmen. Vi har det romslig nok at hun oppholder seg i den delen av huset der jeg ikke er. Jeg merker stadig at hun har tårer i øyene og er ikke like livlig som før. Så hun sliter nok også. H Jeg skulle bare ønske at alt kunne blitt som før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444630-mannen-tar-stedatter-til-usa-i-jul-ingen-har-spurt-meg/page/3/#findComment-150045121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2023 #53 Del Skrevet 14. desember 2023 seropa skrev (24 minutter siden): Jeg ser at dette blir diskutert. Stedatter hadde turbulent forhold med faren, og han mente det var på grunn av manipulasjon fra hennes mor. Uansett så hadde jeg og mannen min det fantastisk. Han ga med full oppmerksomhet, og vi spiste på fine restauranter, reiste fint. Jeg fikk god innpass i hans omgangskrets. Første gang i livet ble jeg virkelig populær og fikk mye oppmerksomhet. Selv mine gamle dårlige veninner siklet etter mine penger. Mor har alltid sett meg som taper og favorisert min søster. Selv de la seg flat på grunn av min status. Så skjedde det at stedatter flyttet inn hos oss plutselig. Dette var veldig dumt og barnslig men jeg tålte ikke at hun tiltrakk all oppmerksomhet. Minnet meg litt om da mor favoriserte min søster. Samtidig tålte jeg ikke at mannen ga datteren mye oppmerksomhet og nesten glemte meg. Datteren får oppmerksomhet fra alle og er søt og populær. Jeg følte med å bli satt til side. Det er riktig at mannen er egenrådig, men ha ga meg mye oppmerksomhet. Ja la stedatteren til irritasjon selv om hun var omsorgsfull mot meg og viste meg tillit. Hun er moden for alder, og hun merket at jeg blir sjalu. Derfor sa hun til sin far at han må skryte av hans kone. Vi er gifte, men han har alt på særeie. Jeg taklet dette likevel ikke. Stedatteren delte sine følelser om faren med meg. Jeg misbrukte denne informasjonen og faren ble sur på henne. Hun taklet ikke det og ble syk, og isolerte seg. Sluttet å le og smile, være livlig. Hun fikk smerter. Møtte ikke veninner. Faren ble veldig lei seg og prøvde å gjøre alt for å bligjøre henne. Hennes besteforeldre, tanter onkler slekta anklaget meg da de uansett ikke likte meg. Så ifjor jul dro stedatteren hos sine besteforeldre etter å ha fått permisjon fra skolen. I etterkant angret jeg veldig. Jeg prøvde å gjøre alt for å rette opp dette. Hun har aldri anklaget meg direkte. Hun ignorerer meg totalt. Er aldri frekk mot meg, men bare ignorerer meg. Jeg har gjort alt, absolutt alt. Gitt henne oppmerksomhet, gjort det koselig for henne, kjøpt gaver til henne, men jeg blir ignorert. Mannen gir meg ikke samme oppmerksomhet. Jeg gjorde en stor feil, men blir straffet. Skulle ønske noen kunne forstått min bakgrunn. Selv om stedatteren er ett barn, så er hun langt mer priviligert. Hun kan lett ta meg inn i varmen. Vi har det romslig nok at hun oppholder seg i den delen av huset der jeg ikke er. Jeg merker stadig at hun har tårer i øyene og er ikke like livlig som før. Så hun sliter nok også. H Jeg skulle bare ønske at alt kunne blitt som før. Du fortjener alt du får, du er manipulerende, selvopptatt og kun opptatt av deg selv. Hadde mannen din hatt litt baller så hadde han sparket deg ut for lengst. Anonymkode: d0cab...7af Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444630-mannen-tar-stedatter-til-usa-i-jul-ingen-har-spurt-meg/page/3/#findComment-150045131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2023 #54 Del Skrevet 14. desember 2023 seropa skrev (48 minutter siden): Jeg ser at dette blir diskutert. Stedatter hadde turbulent forhold med faren, og han mente det var på grunn av manipulasjon fra hennes mor. Uansett så hadde jeg og mannen min det fantastisk. Han ga med full oppmerksomhet, og vi spiste på fine restauranter, reiste fint. Jeg fikk god innpass i hans omgangskrets. Første gang i livet ble jeg virkelig populær og fikk mye oppmerksomhet. Selv mine gamle dårlige veninner siklet etter mine penger. Mor har alltid sett meg som taper og favorisert min søster. Selv de la seg flat på grunn av min status. Så skjedde det at stedatter flyttet inn hos oss plutselig. Dette var veldig dumt og barnslig men jeg tålte ikke at hun tiltrakk all oppmerksomhet. Minnet meg litt om da mor favoriserte min søster. Samtidig tålte jeg ikke at mannen ga datteren mye oppmerksomhet og nesten glemte meg. Datteren får oppmerksomhet fra alle og er søt og populær. Jeg følte med å bli satt til side. Det er riktig at mannen er egenrådig, men ha ga meg mye oppmerksomhet. Ja la stedatteren til irritasjon selv om hun var omsorgsfull mot meg og viste meg tillit. Hun er moden for alder, og hun merket at jeg blir sjalu. Derfor sa hun til sin far at han må skryte av hans kone. Vi er gifte, men han har alt på særeie. Jeg taklet dette likevel ikke. Stedatteren delte sine følelser om faren med meg. Jeg misbrukte denne informasjonen og faren ble sur på henne. Hun taklet ikke det og ble syk, og isolerte seg. Sluttet å le og smile, være livlig. Hun fikk smerter. Møtte ikke veninner. Faren ble veldig lei seg og prøvde å gjøre alt for å bligjøre henne. Hennes besteforeldre, tanter onkler slekta anklaget meg da de uansett ikke likte meg. Så ifjor jul dro stedatteren hos sine besteforeldre etter å ha fått permisjon fra skolen. I etterkant angret jeg veldig. Jeg prøvde å gjøre alt for å rette opp dette. Hun har aldri anklaget meg direkte. Hun ignorerer meg totalt. Er aldri frekk mot meg, men bare ignorerer meg. Jeg har gjort alt, absolutt alt. Gitt henne oppmerksomhet, gjort det koselig for henne, kjøpt gaver til henne, men jeg blir ignorert. Mannen gir meg ikke samme oppmerksomhet. Jeg gjorde en stor feil, men blir straffet. Skulle ønske noen kunne forstått min bakgrunn. Selv om stedatteren er ett barn, så er hun langt mer priviligert. Hun kan lett ta meg inn i varmen. Vi har det romslig nok at hun oppholder seg i den delen av huset der jeg ikke er. Jeg merker stadig at hun har tårer i øyene og er ikke like livlig som før. Så hun sliter nok også. H Jeg skulle bare ønske at alt kunne blitt som før. Du er blitt narsisstisk etter hva jeg leser. Faren et mer psykopatisk. Datteren er nok ødelagt Anonymkode: f1fce...b5e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444630-mannen-tar-stedatter-til-usa-i-jul-ingen-har-spurt-meg/page/3/#findComment-150045143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
seropa Skrevet 20. desember 2023 Forfatter #55 Del Skrevet 20. desember 2023 Anonym bruker skrev (På 14.12.2023 den 23.55): Du er blitt narsisstisk etter hva jeg leser. Faren et mer psykopatisk. Datteren er nok ødelagt Anonymkode: f1fce...b5e Jeg er ikke narsisstik da jeg reflekterer over feil jeg har gjort, og angrer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444630-mannen-tar-stedatter-til-usa-i-jul-ingen-har-spurt-meg/page/3/#findComment-150047749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #56 Del Skrevet 21. desember 2023 Det er en forskjell på å angre "på ordentlig" og å angre på noe fordi det ble "oppdaget eller livet ble verre". Om du angrer sånn på ordentlig og virkelig vil gjøre opp for deg og ta jenta inn i varmen så hva med å foreslå familieterapi? Da får alle luftet tankene sine, forklart seg og forhåpentligvis få bedre forståelse og aksept for hverandres følelser og kan gå videre sammen som famile. Om du angrer bare fordi mannen din har tatt avstand, familien hans er sur på deg, jenta er taus og alt ble kjipt så er dette en egoistisk anger som egentlig ikke vil oppnå annet en å gjøre det bedre for deg selv. Den er det litt verre å fikse. Folk gjennomskuer den type anger lett. Anonymkode: 5853f...48a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444630-mannen-tar-stedatter-til-usa-i-jul-ingen-har-spurt-meg/page/3/#findComment-150047825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå