Gå til innhold

Mannen tar stedatter til USA i jul, ingen har spurt meg

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er unormalt å ignorere hi sin oppførsel. Hi er den avvikende part.

Anonymkode: d0cab...7af

Du klarer ikke å se at ens egen oppførsel forteller hvem du er. Ikke hvordan andre liksom får deg til å oppføre deg. Det i seg selv er total ansvarsfraskrivelse. Som igjen er tegn på psykopati. 

Anonymkode: f1fce...b5e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Faren har også sviktet datteren. De hadde ikke engang særlig kontakt før moren døde. Faren endret oppførsel da datteren fikk være hos slektninger, og når andre følger med, så endrer faren væremåte mot datteren. Han er i mitt syn hent klart en med psykopatiske trekk. Det er helt uavhengig av hvordan Hi har oppført seg. 

Rent bortsett fra at det er litt uvitenskapelig som ikke-medisiner å fjerndiagnostisere mennesker man aldri har møtt på et anonymforum, skal jeg virkelig ikke se bort fra at det er noe galt med far også. Men nå er det ikke han som har dialog med oss her, men HI. Og i disse trådene er det hun som er problemet, og som åpenbart trenger hjelp. 

Anonymkode: 3aeb0...f8e

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Rent bortsett fra at det er litt uvitenskapelig som ikke-medisiner å fjerndiagnostisere mennesker man aldri har møtt på et anonymforum, skal jeg virkelig ikke se bort fra at det er noe galt med far også. Men nå er det ikke han som har dialog med oss her, men HI. Og i disse trådene er det hun som er problemet, og som åpenbart trenger hjelp. 

Anonymkode: 3aeb0...f8e

Ja, og jeg stilte henne et spørsmål på om hun er sikker på at mannen ikke har psykopatiske trekk. Det betyr at det er noe hun må tenke på. Han har vist slike tegn tidligere, og det er vårt syn på problemstillingen som er tema her. 

seropa skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke kan forstå meg og komme seg videre.

Ja, det er jammen dårlig gjort av henne at hun ikke bare slutter med å være ung, pen og elsket av sin far, og overlater disse privilegiene hun så urimelig har tiltusket seg,  til deg!🙄

Du trenger veldig, veldig mye hjelp, HI....

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det er rart uansett årsak å dra fra kona i jula uten å tenke at det er et problem. Det er pent sagt avvikende oppførsel, og det er også helt unormalt å unnskylde med at det bare er en tur. 

Nei, det er slett ikke "avvikende" å sette en sånn person grundig på plass. Det er det eneste normale og fornuftige å gjøre. 

Annonse

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Du klarer ikke å se at ens egen oppførsel forteller hvem du er. Ikke hvordan andre liksom får deg til å oppføre deg. Det i seg selv er total ansvarsfraskrivelse. Som igjen er tegn på psykopati. 

Hvem snakker du om nå egentlig?

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvem snakker du om nå egentlig?

Faren her. Han kan ikke oppføre seg psykopatisk fordi han skulle ha mot hvordan kona har oppført seg. Og jeg tenker vel også at det er mer viktig for ham å vise at han bryr seg om datteren. Det gjør ingenting om han faktisk gjør det, for det er jo virkelig på tide. Men datteren er jo heller ikke den snille gode lenger. Hele familien er jo til de grader dysfunksjonell, hvor absolutt alle medlemmene av dem har blitt skadet og forstetter å skade hverandre.  Litt av en familiedynamikk her. Men om det er både psykopatiske og narsissister trekk i familien, hvilken det kan tyde på, så er det lite råd og synspunkter fra oss eller andre som hjelper. 

Anonym bruker skrev (På 10.12.2023 den 0.28):

Turen er vel ikke planlagt for å "pirke i deg"? 

Det er vel en gave fra far til datter, ikke en ondskapsfull plan for å plage deg? 

Dette handler ikke om deg. Du kan ikke klage over hvor fantastisk dere hadde det før henne, hun var faktisk der før deg, og en god far vil selvsagt alltid sette barnet sitt først. 

Anonymkode: 2757f...a86

Så en mann kan sette kone helt til side?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når kona er direkte slem mot barnet bør kona settes helt på sidelinjen.

Anonymkode: d4e8e...f21

Det er uansett ikke snakk om kone. Det er en samboer over relativt kort tid, men en tid som denne ferske samboeren har brukt svært effektivt. Til å trykke ned og gjøre seg ordentlig til uvenn med mannens tenåringsdatter. 

Anonymkode: 132e3...347

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er uansett ikke snakk om kone. Det er en samboer over relativt kort tid, men en tid som denne ferske samboeren har brukt svært effektivt. Til å trykke ned og gjøre seg ordentlig til uvenn med mannens tenåringsdatter. 

Anonymkode: 132e3...347

Hvorfor ser dere bare få brikker i bildet her? 

Sånn blir dere lite objektive. Faren brydde seg ikke om datteren før moren døde 

Hva feiler han? 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor ser dere bare få brikker i bildet her? 

Sånn blir dere lite objektive. Faren brydde seg ikke om datteren før moren døde 

Hva feiler han? 

Det har vi vel strengt tatt bare hi sin påstand om. Jeg ville ikke lagt for stor vekt på hennes syn i saken, hun ser kun seg selv. 

Anonymkode: 05386...fe4

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det har vi vel strengt tatt bare hi sin påstand om. Jeg ville ikke lagt for stor vekt på hennes syn i saken, hun ser kun seg selv. 

Anonymkode: 05386...fe4

Så du er forutinntatt. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er det strengt tatt du som er.

En far som er fraværende og ikke bryr seg selv om datteren også etterhvert gir mildt sagt tydelige tegn på mishandlingen. Psykisk vel og merke. Faren ignorere helt til datteren drar til slektninger. Så begynner han å ta hånd om datterem mer enn før ( ikke tilstrekkelig) før han begynner å ignorere samboer istedenfor.

Er jeg forutinntatt når jeg sier at faren her muligens har psykopatiske trekk? Og når han i tillegg drar fra samboer i julen med overfladisk info.

Se bort fra hva Hi har gjort. Hva sitter DU igjen med av inntrykk av faren her? 

En far som er fraværende og ikke bryr seg selv om datteren også etterhvert gir mildt sagt tydelige tegn på mishandlingen. Psykisk vel og merke. Faren ignorere helt til datteren drar til slektninger. Så begynner han å ta hånd om datterem mer enn før ( ikke tilstrekkelig) før han begynner å ignorere samboer istedenfor.

Er jeg forutinntatt når jeg sier at faren her muligens har psykopatiske trekk? Og når han i tillegg drar fra samboer i julen med overfladisk info.

Alt dette er forklart fra Hi sitt ståsted med måneders mellomrom. 

seropa skrev (5 timer siden):

Ja, når en kone har oppført seg slik du har gjort, da burde en mann satt deg så fullstendig til side at han hadde avsluttet forholdet. Det du gjorde kan ikke gjøres om igjen.

Om dette er en reell situasjon for deg, da må du oppsøke profesjonell hjelp, for du har alvorlige problemer med din psyke. Meget mulig du er skadet av din oppvekst, som du har skrevet før. Men det gir deg absolutt ingen rett til å ødelegge denne jentas oppvekst. Å gjøre det, slik du har gjort, det er rett ut ondskapsfullt av deg, uansett om du har egne traumer eller ikke. Å gjøre det mot en jente som har mistet sin mor gjør ondskapen mange ganger verre. Og du gjorde det kalkulert, bevisst for å sette henne i et dårlig lys med familien.

Du må ta ansvar for eget liv og egne handlinger! Oppsøk hjelp!

Og gjør deg selv, like mye som din mann og jenta, den tjenesten at du sørger for å flytte mens de er borte. Søk profesjonell hjelp før du ødelegger enda mer for deg selv og ødelegger enda flere andre mennesker.

For du ønsker vel ikke å skade andre mennesker, gjør du?

Anonymkode: a1c6f...915

seropa skrev (5 timer siden):

Nei, det kan han selvsagt ikke. Han må enten skille seg fra deg, eller tilgi og gå videre. Ingen klarer å leve i et forhold der man blir straffet for evig tid selv om man har bedt om tilgivelse. Ingen orker å være en synder for alltid.

Mannen får finne ut om han kan tilgi og behandle deg på en ordentlig måte eller ikke. Kan han ikke det, så får han komme hjem til tomt hus. Skaff deg litt baller.

Anonymkode: b683e...bff

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, når en kone har oppført seg slik du har gjort, da burde en mann satt deg så fullstendig til side at han hadde avsluttet forholdet. Det du gjorde kan ikke gjøres om igjen.

Om dette er en reell situasjon for deg, da må du oppsøke profesjonell hjelp, for du har alvorlige problemer med din psyke. Meget mulig du er skadet av din oppvekst, som du har skrevet før. Men det gir deg absolutt ingen rett til å ødelegge denne jentas oppvekst. Å gjøre det, slik du har gjort, det er rett ut ondskapsfullt av deg, uansett om du har egne traumer eller ikke. Å gjøre det mot en jente som har mistet sin mor gjør ondskapen mange ganger verre. Og du gjorde det kalkulert, bevisst for å sette henne i et dårlig lys med familien.

Du må ta ansvar for eget liv og egne handlinger! Oppsøk hjelp!

Og gjør deg selv, like mye som din mann og jenta, den tjenesten at du sørger for å flytte mens de er borte. Søk profesjonell hjelp før du ødelegger enda mer for deg selv og ødelegger enda flere andre mennesker.

For du ønsker vel ikke å skade andre mennesker, gjør du?

Så kvinner for ansvaret igjen. Hva med faren her? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du er faktisk forutinntatt.

Du glemmer at far og hele hans familie har vært manipulert av Hi over tid til å tro dårlig om datteren, for å skille far og barn.

At far velger å ta ansvar for datteren når hun trengte det som mest, det viser omsorg og at han er villig til å ta ansvar.

At han har vanskelig for å tro hvor psykopatisk Hi har oppført seg, det er helt normalt for partnere av manipulatorer som oppfører seg så psykopatisk som det Hi gjør.

Å distansere seg fra en så manipulerende partner som det HI er, det er faktisk et sunnhetstegn hos denne faren. Han begynner endelig å se klart, at Hi ikke vil hans og datterens og familiens beste. Da trenger han avstand for å tenke gjennom situasjonen, for å komme nærere datteren igjen, for å ta avgjørelser for fremtiden. Om han velger å fortsette forholdet til HI, så er han dypt uansvarlig mot sin datter. Jeg tror han nå begynner å se Hi for den hun er. Hvorfor hun er som hun er spiller ingen rolle. Fars hovedansvar nå er å beskytte eget barn og seg selv. Og det virker det som om han nå har begynt å gjøre.

Så kvinner for ansvaret igjen. Hva med faren her? 

Kvinner har ikke ansvaret. HI har ansvaret for alt det ondskapsfulle hun planla og gjennomførte mot far og datter.

Den ondskapen er sykelig, uansett hva HI har som årsak til å gjennomføre ondskapen.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja, du er forutinntatt. Men det overrasker meg ikke i det hele tatt at du forsvarer hi.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke muligå ta hi vekk fra denne ligningen. Far har nok ikke vært den beste faren, men hi har vært et rent helvete for jenta og det er fullt forståelig at hi ikke får være med på denne turen. Når det kommer til hi og jul så stusser jeg litt da hun i tillegg til å ha ett dårlig forhold til stedatter og muligens sin samboer så har hun ett så dårlig forhold til sin egen familie at hun ikke kan feire jul der. Det er en del ting som gir en indikasjon på at hi også har en meget problematisk fremtoning da hun blir "uvenner" med så mange som burde vært hennes nærmeste.

Anonymkode: 76bad...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...