Gå til innhold

Mannen tar stedatter til USA i jul, ingen har spurt meg

Anbefalte innlegg

Jeg er så skuffet og sint.  Jeg vet dette er planlagt bare for å pirke i meg.

Stedatter på 16 år ønsket seg til New York som julegave og mannen har avtalt med henne. Har ikke spurt om jeg vil bli med. 

Jeg har prøvd å snakke med han, men han sier det er bare en tur, og han skal også besøke noen firmaer. 

Jeg blir alene i julen. Venner har egne planer. Jeg har ikke god kontakt med min egen familie.

Det ligger til i historien at jeg har hatt mindreverdighetskomplekser. Det er ekstra sårende siden jeg og mannen reiste mye sammen før hun flyttet inn til oss.  Vi hadde fantastisk tid.  Jeg ble sjalu på hennes utseende og kropp, og tålte henne ikke.  Jeg angrer jo oppriktig. Så hun fikk ikke god følelse for meg.  Jeg selv er i starten av 30 og mannen i starten av 50.  

Hun har jo alt, født i velstående familie og får mye oppmerksomhet. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke kan forstå meg og komme seg videre.

Fortsetter under...

Du har skrevet innlegg om dette her før, og det var stor enighet om at du har oppført deg verre enn stemoren til askepott!

Jenta har mistet sin mor!

Så kommer hun flytende til far og stemor og opplever sjalusi og grusom oppførsel fra deg.

At hun ikke kan tilgi deg det må du faktisk bare leve med. Du må ta lærdom av dette, og ikke fortsette å klandre henne, ærlig talt.

Anonymkode: ed4f6...af5

Turen er vel ikke planlagt for å "pirke i deg"? 

Det er vel en gave fra far til datter, ikke en ondskapsfull plan for å plage deg? 

Dette handler ikke om deg. Du kan ikke klage over hvor fantastisk dere hadde det før henne, hun var faktisk der før deg, og en god far vil selvsagt alltid sette barnet sitt først. 

Anonymkode: 2757f...a86

Så bra at han prioriterer datteren sin etter alt hun har vært gjennom. Og så håper jeg at du gremmer deg grønn hele julen gjennom, og innser at handling får konsekvens. Det er nok ikke lenge før mannen avslutter hele forholdet deres, det virker jo som han alt har begynt å trekke seg unna ved å ikke ville feire jul med deg. 

Som man reder så ligger man. 

Anonymkode: 05386...fe4

Annonse

Dersom dette er en sann historie og ikke noe du bare driver og dikter opp, så har du all skyld i dette selv. Hvordan og om du kan rette opp i det at du har oppført deg mer enn dumt, må du selv finne ut av.  Om du hadde vært min partner eller min stemor, hadde jeg nok hatt problemer med akkurat det. Men skulle det løse seg, så måtte nok eneste måte å løse det på vært at du la deg totalt flat og fant en eller annen magisk måte å overbevise meg og ikke minst min datter på sånn at jeg (vi) skjønte at du helt oppriktig ønsker å begynne på nytt. Helt hva det skulle ha vært, kan jeg ikke ikke helt klare å tenke ut. 

Far må dessuten få lov til å reise på tur med sin datter når situasjonen er sånn som den er. Ellers også selvfølgelig, men spesielt her. 

Anonymkode: 170ae...cc4

Så fint at de skal på tur. Jeg hadde ikke reist på ferie med deg om du var min stemor. I denne relasjonen køddet du det så grundig til at du ikke kommer deg ut av dritten. Som man reder ligger man.

Anonymkode: d4e8e...f21

seropa skrev (2 timer siden):

Stedatter på 16 år ønsket seg til New York som julegave og mannen har avtalt med henne. Har ikke spurt om jeg vil bli med. 

Jeg har prøvd å snakke med han, men han sier det er bare en tur, og han skal også besøke noen firmaer. 

Jeg blir alene i julen. Venner har egne planer. Jeg har ikke god kontakt med min egen familie.

Det ligger til i historien at jeg har hatt mindreverdighetskomplekser. Det er ekstra sårende siden jeg og mannen reiste mye sammen før hun flyttet inn til oss.  Vi hadde fantastisk tid.  Jeg ble sjalu på hennes utseende og kropp, og tålte henne ikke.  Jeg angrer jo oppriktig. Så hun fikk ikke god følelse for meg.  Jeg selv er i starten av 30 og mannen i starten av 50.  

Hun har jo alt, født i velstående familie og får mye oppmerksomhet. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke kan forstå meg og komme seg videre.

Det er aldri barnet sitt ansvar å «forstå deg og komme seg videre». Det er ditt ansvar å være en god og trygg voksen i hennes liv. 

Anonymkode: 7c4bd...b91

seropa skrev (13 timer siden):

Vi vet alt det der. Og vi har også sagt hva vi mener om deg. Ha det. 

Anonymkode: e49f6...da3

Annonse

Dette må være kødd.

Mannen har heldigvis forstått at om han skal fortsette forholdet til deg må han skille mellom ting han gjør sammen med deg og ting han gjør sammen med datteren. Han kan ikke gjøre ting med dere begge sammen for du har en direkte ødeleggene innflytelse på den stakkars tenåringen

I jula velger han selvfølgelig datteren, hun vil alltid komme foran deg altså. Hun ønsket seg tur til USA og far infridde, da må du bli hjemme også kan han reise på ferie med deg en annen gang.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det var veldig enkelt, siden han åpenbart ikke eier empati. 

Anonymkode: f1fce...b5e

Hvem synes du han skal ha empati med da?

16 åringen som mistet sin mor og måtte flytte til far og stemor. Som møtte stemoren fra helvete, som var sjalu på oppmerksomheten hun fikk i sin sorg, sjalu fordi 16 åringen er vakker, blid og søt, godt likt osv. Så stemor startet svertekampanjer, løy og fant på ting så stedatteren skulle bli mindre likt.

Eller empati med den sjalu stemoren, som ikke klarte behandle sin stedatter bra fordi hun hadde hodet langt oppi sin egen navle og bare kjente på sjalusi?

Når datteren da sier at hun prøvde å bli venn med stemoren, men det gikk ikke for hun var bare slem tilbake. Skal far velge stemor fremfor barn synes du, eller skal han skyve stemor litt tilbake og ta seg av sin morløse datter?

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det var veldig enkelt, siden han åpenbart ikke eier empati. 

Det er en laaaaaaaang historie her som en del av oss har fulgt. Det fremstår gjennom denne ikke som om mannen mangler empati eller har psykopatiske trekk. HI har gjentatte ganger fått råd om å oppsøke hjelp fordi hun oppfører seg på en måte som ikke på noen som helst måte er frisk, og fordi det dessverre går hardt utover en 16 år gammel jente som har mistet mammaen sin. Alle som har fulgt tråden er veldig bekymret for jentas ve og vel, og håper HI kan både holde seg unna familien for jentas skyld, og få hjelp til hva hun sliter med. 

Anonymkode: 3aeb0...f8e

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er det rart når hi hater datteren hans?

Anonymkode: d0cab...7af

Det er rart uansett årsak å dra fra kona i jula uten å tenke at det er et problem. Det er pent sagt avvikende oppførsel, og det er også helt unormalt å unnskylde med at det bare er en tur. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er rart uansett årsak å dra fra kona i jula uten å tenke at det er et problem. Det er pent sagt avvikende oppførsel, og det er også helt unormalt å unnskylde med at det bare er en tur. 

Det er unormalt å ignorere hi sin oppførsel. Hi er den avvikende part.

Anonymkode: d0cab...7af

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er en laaaaaaaang historie her som en del av oss har fulgt. Det fremstår gjennom denne ikke som om mannen mangler empati eller har psykopatiske trekk. HI har gjentatte ganger fått råd om å oppsøke hjelp fordi hun oppfører seg på en måte som ikke på noen som helst måte er frisk, og fordi det dessverre går hardt utover en 16 år gammel jente som har mistet mammaen sin. Alle som har fulgt tråden er veldig bekymret for jentas ve og vel, og håper HI kan både holde seg unna familien for jentas skyld, og få hjelp til hva hun sliter med. 

Anonymkode: 3aeb0...f8e

Faren har også sviktet datteren. De hadde ikke engang særlig kontakt før moren døde. Faren endret oppførsel da datteren fikk være hos slektninger, og når andre følger med, så endrer faren væremåte mot datteren. Han er i mitt syn hent klart en med psykopatiske trekk. Det er helt uavhengig av hvordan Hi har oppført seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...