Gå til innhold

Noen "eldre" kvinner her med kroniske smerter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 9.12.2023 den 22.58):

Når dere nærmet dere overgangsalderen, ble det verre da, og dersom det ble det, ble det bedre igjen etter at overgangsalderen var ferdig?

Anonymkode: 2c56e...0df

Det blir neppe bedre av at overgangsalderen blir ferdig.

Falt på isen vinteren 2022, og fallet ga meg artrose i høyre skulder. Får fremdeles ikke rettet ut armen ordentlig og totalt smertefri blir den nok aldri, men jeg klarte å trene meg opp til å bli nesten smertefri på dagtid og nok til at jeg sover bra igjen. Kan kaste ball igjen og skrive i lengre strekk enn før. 

Anonymkode: 77b00...d21

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det blir neppe bedre av at overgangsalderen blir ferdig.

Falt på isen vinteren 2022, og fallet ga meg artrose i høyre skulder. Får fremdeles ikke rettet ut armen ordentlig og totalt smertefri blir den nok aldri, men jeg klarte å trene meg opp til å bli nesten smertefri på dagtid og nok til at jeg sover bra igjen. Kan kaste ball igjen og skrive i lengre strekk enn før. 

Du har ikke fått artrose av det fallet, artrose er sltasje. Da hadde du det nok fra før.

Anonymkode: edc74...02a

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du har ikke fått artrose av det fallet, artrose er sltasje. Da hadde du det nok fra før.

Nei, du tar helt feil.

Å få artrose som følge av fall er visst ikke uvanlig. Å få det som følge av dlitssje er ikke vanlig. Visste det ikke jeg heller før jeg etter mange måneder med lite søvn pga smerter til slutt tok røntgen. Var kun artrose i skadet skulder, ikke den andre.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/vempaL/myter-om-artrose-overdoever-raad-om-forebygging-og-behandling

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er en grunn til at ønsker å få vekk navnet slitasjegikt, det er ikke riktig.

Mangel på brusk i leddene har ikke noe med slitasje å gjøre, det er noe e trodde før.

Anonymkode: f48a2...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...