Gå til innhold

Noen "eldre" kvinner her med kroniske smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere nærmet dere overgangsalderen, ble det verre da, og dersom det ble det, ble det bedre igjen etter at overgangsalderen var ferdig?

Anonymkode: 2c56e...0df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næh, ganske stabilt hele veien.

Anonymkode: f48a2...371

Skrevet

Noen flere med erfaringer?

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.12.2023 den 22.58):

Når dere nærmet dere overgangsalderen, ble det verre da, og dersom det ble det, ble det bedre igjen etter at overgangsalderen var ferdig?

Det blir neppe bedre av at overgangsalderen blir ferdig.

Falt på isen vinteren 2022, og fallet ga meg artrose i høyre skulder. Får fremdeles ikke rettet ut armen ordentlig og totalt smertefri blir den nok aldri, men jeg klarte å trene meg opp til å bli nesten smertefri på dagtid og nok til at jeg sover bra igjen. Kan kaste ball igjen og skrive i lengre strekk enn før. 

Anonymkode: 77b00...d21

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det blir neppe bedre av at overgangsalderen blir ferdig.

Falt på isen vinteren 2022, og fallet ga meg artrose i høyre skulder. Får fremdeles ikke rettet ut armen ordentlig og totalt smertefri blir den nok aldri, men jeg klarte å trene meg opp til å bli nesten smertefri på dagtid og nok til at jeg sover bra igjen. Kan kaste ball igjen og skrive i lengre strekk enn før. 

Du har ikke fått artrose av det fallet, artrose er sltasje. Da hadde du det nok fra før.

Anonymkode: edc74...02a

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du har ikke fått artrose av det fallet, artrose er sltasje. Da hadde du det nok fra før.

Nei, du tar helt feil.

Å få artrose som følge av fall er visst ikke uvanlig. Å få det som følge av dlitssje er ikke vanlig. Visste det ikke jeg heller før jeg etter mange måneder med lite søvn pga smerter til slutt tok røntgen. Var kun artrose i skadet skulder, ikke den andre.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/vempaL/myter-om-artrose-overdoever-raad-om-forebygging-og-behandling

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er en grunn til at ønsker å få vekk navnet slitasjegikt, det er ikke riktig.

Mangel på brusk i leddene har ikke noe med slitasje å gjøre, det er noe e trodde før.

Anonymkode: f48a2...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...