Gå til innhold

Kan man kontakte andre personers lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har slitt mye med depresjon og tidvis løst dette med rus oppigjennom historien. Nå har han fått legehjelp og oppfølging i forhold til dette. 

Mitt problem - han får nå så mye medisiner at jeg opplever dette tidvis blir et problem. Han har på en måte byttet ut alkohol og hasj mot piller. Han har lite selvinnsikt på disse utfordringene og ser ikke hvordan overforbruk av feks valium påvirker han og familien. 

Jeg forstår ikke hvordan/hvorfor legen hans så ukritisk kan skrive ut en masse medisiner uten tettere oppfølging, og skulle gjerne snakket med han om hvordan hverdagen nå ser ut for min samboer, og vår familie. 

Så spørsmålet er, kan man det? Kan jeg bare ringe legekontoret og be om å snakke med hans lege, eller vil de i det hele tatt godta noe sånt? Noen med erfaring? 

Anonymkode: 8a927...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du, men du kan ikke forvente å få opplysninger. Du kan selv dele.

Anonymkode: 9f88c...78b

Skrevet

Du kan ringe og si hva du vil, hvis han har anledning til å høre på deg. Du får derimot ingen svar på noe vedrørende samboeren din, eller opplysninger forøvrig. Du kan sikkert få generell informasjon om medikamenter han tar, så fremt du vet om årsaken. 

Anonymkode: 9caa8...6e8

Skrevet

Du kan levere en bekymringsmelding, men du kan ikke diskutere din mann med hans lege.

Han kan ta imot din bekymringsmelding og ta infoen med i sin vurdering og videre behandling, men han kan ikke si noen ting til deg om din mann.

Anonymkode: 45589...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...