Gå til innhold

Svelger dere julekameler?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Tenåringer og julehygge. 
Tid for å pynte juletre og surpomp på rommet stedet. 
Hvordan takler dere sånt?! 

Anonymkode: 45ad8...30b

Hiver han bort, eller sender han på rommet. Men juletreet skal ikke pyntes riktig enda. Kanedet er derfor han er forbanna på mamma. 23. er dagen. 

Anonymkode: ceba5...fdf

Annonse

Våre nesten voksne tenåringer skal enten få slippe alt som heter julepynting, eller ta alt ansvar for hele pakka. De får velge selv, i fjor valgte de å ta pyntinga. 

Men det skjer jo først om to uker. Det er akkurat 14 dager til julepyntekvelden. 

Anonymkode: 14a2c...a32

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Våre nesten voksne tenåringer skal enten få slippe alt som heter julepynting, eller ta alt ansvar for hele pakka. De får velge selv, i fjor valgte de å ta pyntinga. 

Men det skjer jo først om to uker. Det er akkurat 14 dager til julepyntekvelden. 

Hva er bakgrunnen for den merkelige regelen? Å slippe å gjøre noe sammen?

Anonymkode: 5b841...7c6

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hva? Det var rart. Enten alt, eller ingenting altså? 

Anonymkode: f9bae...3d6

Absolutt. I år er en i min familie sur på min mann for å si en så forferdelig ting som, prøv etter jobb da X har mye å gjøre på jobb (ringer midt i arbeidstid, får ikke svar, ringer resten av familien). Det var visst en ufyselig og nedlatende ting å si. 

Gleder meg til det blir tatt opp under julemiddagen, med selvfølgelig en forventning om at vi skal krype og be om unnskyldning, som alltid. 

Pleier å sette stemningen det. Tenåringene mine er mitt minste problem akkurat nå. De er i grunn ganske fine, på sin egen måte. Helst etter tolv selvfølgelig. 

Anonymkode: 5147f...4ce

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Hva? Det var rart. Enten alt, eller ingenting altså? 

Anonymkode: f9bae...3d6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er bakgrunnen for den merkelige regelen? Å slippe å gjøre noe sammen?

Anonymkode: 5b841...7c6

Altså, de er 18 og 19, og synes liksom ikke at det er så innmari festlig å gjøre ting sammen med mamma og pappa. Begrenset hvor mange det er plass til rundt juletreet i et lite hus også. "Vi gjør det vi, mamma, sett deg ned og kos deg, du!" 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Skjønner ikke den greia med alt ungdommer skal være med på alt fordi foreldrene synes det er koselig. La det bare være.

Anonymkode: aeda8...aeb

Mine trenger ikke være med på å pynte, men de må hjelpe til med å bære ved, lage mat, vaske og rydde skikkelig og det er ikke sikkert pynten blir som de vil om de ikke engasjerer seg.

Anonymkode: fd200...445

sug lut skrev (På 9.12.2023 den 22.55):

De som liker det er med. De som ikke liker det kommer og beundrer det ferdige resultatet. 

Nettopp, sånn er det her også. Og etter et par år med "Noe så teit som å pynte der og der og med det og det" så vips så er det stas å være med igjen. Og blir det ikke det, så koser jeg meg stort med å gjøre det selv. 

Anonymkode: 6631d...c3e

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp, sånn er det her også. Og etter et par år med "Noe så teit som å pynte der og der og med det og det" så vips så er det stas å være med igjen. Og blir det ikke det, så koser jeg meg stort med å gjøre det selv. 

Anonymkode: 6631d...c3e

Nettopp. De kan finne tilbake til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...