Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Skrevet 9. desember 2023 Jeg trenger konstruktive råd. Kort bakgrunnshistorie: Min mor døde for 20 år siden, min far er gift på ny med ei dame, hun har en sønn. Min far har min bror og meg. Vi har to barn hver. Hennes sønn har en hund, ingen barn. Han har tidligere vært stefar til to barn. I alle år har det vært kun hennes familie som har gjeldt. (Hennes sønn, og også tidligere samboer med barn) Hun prøver innimellom på tapre forsøk på å skjule det, men det skinner igjennom relativt ofte at vi er et ork. Min far prøver å overkompensere, men kjøper nok hennes historier om hvor glad hun er i oss. Sist vi så dem var vel i sommer. De ringte for litt siden, og kunne ikke komme fort nok hjem for å se hunden til sønnen hennes. Hun strikker og ordner til denne hunden, og snakker konstant om denne. At pappa har barnebarn, som igjen har juletrefester, Luciafeiringer osv som alle andre besteforeldre er med på, det nevnes ikke. Så hunden betyr mer, dere skjønner tegninga. Det er alltid et ork å finne en dato i jula som passer å få klemt inn for å være med oss. Hun ringte og spurte om vi ikke kunne skippe å kjøpe julegaver til hverandre også. Nå ringte pappa og kunne informere om at siden hennes sønn mest sannsynlig aldri kom til å bli gift, så de har funnet ut at de skal gi han garasje! I tillegg til at de selvsagt skulle hjelpe til mye selv og. Han har fått låne 50.000kr til oppussing og, og dersom han ikke betalte tilbake de pengene skulle vi også en gang få 25.000kr. hver. Hele vår oppvekst har vært preget av forkjellsbehandling. Det har aldri _aldri_ skjedd at vi har verken fått tid eller annet. Vi fikk 3000kr hver da vi giftet oss, og 500kr til jul og bursdag. Jeg trenger ingen penger eller hjelp, men den stadige påminnelsen om at vi er et ork tærer på. Veldig mange ganger har jeg vurdert å bryte kontakt, og er sikker på St jeg personlig ville hatt det bedre. Har forsøkt å si i fra tidligere men blir bare møtt med at vi er sjalu. Hva ville dere gjort? Anonymkode: c0c24...0c2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Opplever nesten det samme. Jeg er gift og hans far traff ei ny dame for 10 år siden. Hun har ei datter og 3 barnebarn. Min svigerfar har en sønn og 3 barnebarn. Hennes barn og barnebarn har 1 prioritert på hytta, Min svigerfar sin hytte. De drar dit i vinterferien, påsken og vinterferien. Vi må mase om å få låne den ei helg av og til. Hennes barnebarn er med på kino og svømmehallen. Ingen spørr våres barn. Forrige helg inviterte de på førjulsmat og kos. Men vi kunne ikke komme på samme dag som hennes datter for da skulle også noen andre i hennes familie komme. Så da var der på lørdag og vi på søndag. Jeg hørte at på lørdag hadde de ordnet ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker og mye god julemat og dessert. Når vi kom på søndag så fikk vi gryterett. Hun var sliten etter all matlaging på lørdag, så det ble enkel mat, sa hun. Det er flere sånne episoder Anonymkode: 200ca...c82
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Her er det faren din som i tilfelle begår urett mot deg. Det er han som har hatt ansvar for deg og latt dette skje. Jeg lurer på hvordan han overkompenserer. Anonymkode: fee5f...ab9
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Jeg har også en sånn pappa, han er gift på nytt med en dame som selvfølgelig følger opp sine barn og barnebarn. Jeg forventer ikke at hun skal følge opp hans barn og barnebarn altså, hvorfor gjør du det? Pappa er dårlig på å følge opp sine barn og barnebarn, men det er jo hans feil/problem... Pappa har aldri invitert oss, aldri ringt, aldri kommet annet enn om vi har invitert han. Så han sist i sommer. Det er sånn det er og det er hans tap. Mine unger kjenner han knapt... Anonymkode: 7ac9f...49c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 Faren din er en dott. Det endrer seg neppe. Anonymkode: 5bbbc...f1b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Her er det jo menn som ikke evner å følge opp eget avkom. Det er ikke inngift som skal passe på at partnerens barn/barnebarn følges opp. Menn må på banen og ta sosialt ansvar i familien. Det er kjent at kvinner tar mer sosialt ansvar, da ender det opp slik som disse historiene. Trist er det jo likevel. Anonymkode: f6a97...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå