Gå til innhold

Frustrasjon 😰

Anbefalte innlegg

Sønnen min takler ikke å spise med søsken. Måltidene er helt jævlig. Han blir rasende!! Sier stygge ting. Skriker. Slår i bordet osv. Søsken gråter og alt blir bare uleselig. Tips? Råd?

Han har forbigående tics diagnose hvis det har noe å si 

Anonymkode: a133e...532

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444606-frustrasjon-%F0%9F%98%B0/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

La nå gutten spise alene. Burde ikke være så vanskelig å løse det.

Enten på eget rom eller før/etter søsken.

Anonymkode: 54b80...0a4

Selvsagt!  Men han vil ikke det ! 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Sønnen min takler ikke å spise med søsken. Måltidene er helt jævlig. Han blir rasende!! Sier stygge ting. Skriker. Slår i bordet osv. Søsken gråter og alt blir bare uleselig. Tips? Råd?

La han spise alene. Så enkelt. 

Anonymkode: b12f2...d46

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja. Han har sikkert det. Men er ikke noe å gjøre med det

Prøv støydempende hodetelefoner eller sånne loop osv støydempende ørepropper. Hjelper det å ha på radio feks så spiselyder overdøves litt? 

Anonymkode: 894c3...a44

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Straff selvfølgelig. Klarer han ikke spise ordentlig bør han ikke få mat. Skal love deg at han lærer. Slutt å sy puter under armene på ungene. Av og til må man ta litt tak. 

Anonymkode: 1f241...8e2

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Selvsagt!  Men han vil ikke det ! 

Hva vil han da?

Uansett diagnoser og preferanser så er det du som bestemmer. Han kan ikke få lov å oppføre seg slik, så da må dere finne en løsning. 

Har du kontaktet kommunen nå?

Anonymkode: bfccc...7f2

Det må spises i to etapper, det er ikke noen andre måter å gjøre det på.

Gutter begynner vel bli ganske stor, er han ikke 8-9 år gammel? Sett deg ned med han i fredstid, når han er rolig og tilsnakkenes og si at nå må dere to legge en plan fordi du skjønner at måltidene er veldig utfordrende for han. La han komme med forlag selv, hør på dem, diskuter dem. Minn han på at søsknene hans er såpass mye yngre at man ikke kan forvente at alle tilpasninger kommer fra dem.

Jeg tenker at du må bruke litt mammalist her så løsningen på problemet blir f.eks at han sitter i et annet rom og ser på skjerm eller noe han liker mens søsknene spiser sammen med deg, og når de er ferdig kan de gå i et annet rom om se på skjerm mens du og han spiser sammen bare dere to. Greia er at du må bruke litt list så følelsen han sitter igjen med er at dere to har laget en plan sammen.

Det er en gutt med diagnoser og utfordringer dette, du må takle han på hans prinsipper, samtidig som du  hjelper han å fungere i en verden med friske mennesker. Det er en jobb som vil ta flere tiår, og kreve mye av deg, men han trenger din hjelp.

Anonymkode: b10f4...27a

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Funka ikke på deg. 

Morsom du. Jeg vet hvordan man oppdrar ufordragelige unger. Gjør Hi som jeg skriver vil problemet løse seg veldig raskt. Tro meg. Konsekvenser er viktig. Og ikke minst riktig. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Morsom du. Jeg vet hvordan man oppdrar ufordragelige unger. Gjør Hi som jeg skriver vil problemet løse seg veldig raskt. Tro meg. Konsekvenser er viktig. Og ikke minst riktig. 

Det er så kunnskapsløst at det ikke er verdig flere svar. Får bare håpe du får veiledning i forbindelse med dine egne barn. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

For friske barn ja.

Her snakker vi om barn med diagnoser og utfordringer, da kreves litt mer kunnskap enn det du har.

Anonymkode: b10f4...27a

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Herregud. Dra tilbake til 50-tallet der du kom fra.

Anonymkode: d9b47...b68

Nei. Om et barn slår og lager helvete under måltider er løsningen at dette barnet ikke sitter med de andre. Å dulle med funker ikke. 

Anonymkode: 028a6...7f6

Prat med barnet da det er rolig, og hør med han hva som kan være en god løsning. 

Har et sånt barn jeg og, og enten spiser barnet alene, eller vi spiser foran tv, for det går helt fint. Så vi spiser stort sett foran tv. 

Anonymkode: e6c59...dc9

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Nei. Om et barn slår og lager helvete under måltider er løsningen at dette barnet ikke sitter med de andre. Å dulle med funker ikke. 

Anonymkode: 028a6...7f6

Korrekt

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er så kunnskapsløst at det ikke er verdig flere svar. Får bare håpe du får veiledning i forbindelse med dine egne barn. 

Oi, ser man det. Fullstendig tom for argumenter. Jeg trenger åpenbart ikke veiledning, men Hi gjør, og tydeligvis du også. Mine 3 barn er voksne nå, og er alle er veloppdradde. Han mellomste takker meg faktisk for at jeg var streng når jeg lærte han folkeskikk og god økonomisk sans. Visst ikke hadde ikke han vært der han er i dag, som han selv sier. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Oi, ser man det. Fullstendig tom for argumenter. Jeg trenger åpenbart ikke veiledning, men Hi gjør, og tydeligvis du også. Mine 3 barn er voksne nå, og er alle er veloppdradde. Han mellomste takker meg faktisk for at jeg var streng når jeg lærte han folkeskikk og god økonomisk sans. Visst ikke hadde ikke han vært der han er i dag, som han selv sier. 

Tom for argumenter når jeg påpeker at dine råd er potensielt skadelig for sårbare barn?

Mine barn er også voksne, 2 av 3, og jeg har oppdratt dem helt uten å være streng. Klare regler, kjærlighet og tålmodighet har gjort underverker for mine. At du ikke klarte det med dine betyr ikke at andre gjør feil. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Prøv støydempende hodetelefoner eller sånne loop osv støydempende ørepropper. Hjelper det å ha på radio feks så spiselyder overdøves litt? 

Anonymkode: 894c3...a44

Jeg har kjøpt det til han. Både hodetelefoner og loop ørepropper. Han nekter. Skummelt og pinlig 😵‍💫

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hva vil han? Spise med deg? 

Anonymkode: b12f2...d46

Jeg gjør det noen ganger. Spiser på skift. Eller noen ganger spiser jeg og han på rommet. Og så spiser jeg litt på kjøkkenet med de andre etterpå men noen ganger er vi alle så sulten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...