Gå til innhold

Hvilke typer snop lager dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å lage litt hjemmelaget snop til jul. Hvilke typer lager dere? Jeg lager bestandig brente mandler, marsipan, karameller og epledrops. Hva pleier dere å lage? Jeg har lyst til å prøve noe nytt.

Anonymkode: 4702d...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager marsipan noen ganger, men ellers prøvde jeg meg på div sjokolader i fjor. Med knuste salt kjeks i noen, og de ble veldig gode! Hadde kjeks, smeltet smør, den lyse kokesjokoladen fra Ekstra ( som er best av alle! ) og la lagvis i små muffinsformer med bringebærgele under øverste lag med sjokolade. Prøvde ut sjokolade med lakris og jordbærgele også. Veeeldig godt. Har lagd karameller med ristede nøtter og mye på rent innfall. Spiser veldig sjelden godteri, men fråtser og lager i jula! 

Anonymkode: f7f1c...c10

Skrevet

Falsk marsipan

Anonymkode: 341e4...697

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Med knuste salt kjeks i noen, og de ble veldig gode! Hadde kjeks, smeltet smør, den lyse kokesjokoladen fra Ekstra ( som er best av alle! ) og la lagvis i små muffinsformer med bringebærgele under øverste lag med sjokolade.

Høres godt ut. Kan du si noe om mengdeforholdet du brukte, hvordan oppbevarte du de?

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg liker å lage litt hjemmelaget snop til jul. Hvilke typer lager dere? Jeg lager bestandig brente mandler, marsipan, karameller og epledrops. Hva pleier dere å lage? Jeg har lyst til å prøve noe nytt.

Har du oppskrift på epledrops? Hørtes godt ut! 😊

Anonymkode: 22c74...dce

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Høres godt ut. Kan du si noe om mengdeforholdet du brukte, hvordan oppbevarte du de?

Jeg bruker ikke oppskrift, men jeg mener at jeg brukte ca en dl smeltet smør til en pakke salt kjeks, og rørte sammen da de var knust. Sjokolade går det mye av, men i små former skal det ikke så mye til. Jeg oppbevarte i kakebokser i boden, der det er kjølig men ikke veldig kaldt. Det går nok bra i kjøkkenskap,men kjøleskap er vel best om du har plass? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker ikke oppskrift, men jeg mener at jeg brukte ca en dl smeltet smør til en pakke salt kjeks, og rørte sammen da de var knust. Sjokolade går det mye av, men i små former skal det ikke så mye til. Jeg oppbevarte i kakebokser i boden, der det er kjølig men ikke veldig kaldt. Det går nok bra i kjøkkenskap,men kjøleskap er vel best om du har plass? 

Tusen takk, satt du de i kjøleskapet for at de skulle stivne, eller i fryseboksen kanskje?

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Har du oppskrift på epledrops? Hørtes godt ut! 😊

Anonymkode: 22c74...dce

Det er bare en helt vanlig dropsoppskrift med smakstilsettning.

Skrevet

Lager lite snop, men tenker å lage salte mandler igjen.

Skrevet
sug lut skrev (42 minutter siden):

Lager lite snop, men tenker å lage salte mandler igjen.

Salte mandler er digg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...