Anonym bruker Skrevet 8. desember 2023 #26 Skrevet 8. desember 2023 Han oppførte seg som en tulling. Anonymkode: 02842...e56
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2023 #28 Skrevet 8. desember 2023 Jeg tenker at du heretter møter ham i døren, slipper ungene inn eller leverer ungene, eller at dette skjer hos ham - og så sørger du for at han aldri mer kommer inn i din bolig! Han har ingenting der å gjøre. Må dere snakke sammen om ungene kan dere gjøre det på telefon eller et nøytralt sted, ev. familievernkontoret om det er uenigheter. Håper du har ordnet med bidrag gjennom Nav?! Anonymkode: d064b...d03
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2023 #29 Skrevet 8. desember 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Jeg tenker at du heretter møter ham i døren, slipper ungene inn eller leverer ungene, eller at dette skjer hos ham - og så sørger du for at han aldri mer kommer inn i din bolig! Han har ingenting der å gjøre. Må dere snakke sammen om ungene kan dere gjøre det på telefon eller et nøytralt sted, ev. familievernkontoret om det er uenigheter. Håper du har ordnet med bidrag gjennom Nav?! Anonymkode: d064b...d03 Har prøvd å ha et vennskapelig forhold til han for barnas del. Det har tidligere vært perioder hvor vi knapt har snakket sammen, og da føler jeg han manipulerer barna, feks ved å få de eldste barna på sitt parti med tanke på at han skal ha samvær på natt, da det er synd på han. Han er i behandling for sinneproblematikk, og jeg hadde satt ned foten for overnattingsbesøk av de yngste. En av de eldre barna har uttalt at det er utrolig hvor raskt man glemmer hvordan vi hadde det da han bodde her. Det samme barnet følte hun fikk det bedre og at det ble roligere for henne da han flyttet. Han var ofte snarsint, ropte, skrek og stampet rundt. Det toppet seg for meg da han gikk rundt i huset og ropte foran barna at jeg bare kunne dra meg til helvette på det helvettes arbeidet mitt, hele helvettes kjærringa, samtidig som han slo i veggene. Dette fikk jeg tilsendt på video av de eldre barna. Dette er ca 3 år siden. Hos familievernkontoret har han sagt seg enig i at det ikke vlir overnatting, men foran barna er han ikke enig i dette, og kunne ofte spørre dem med meg tilstede om de ville overnatte hos ham til helga osv. Barnevernet valgte å høre på hans psykolog, (som han hadde møtt 6-8 ganger), så de har mildt sagt ikke vært til hjelp. Vi har samarbeidet bra om barna i det siste, jeg trodde nok han hadde kommet litt lenger i behandlingen enn han faktisk har. Han skulle montere en seng til ett av barna i dag. Jeg har benyttet bidragskalkulator, og vi har blitt enig om en sum. Denne summen har han flere ganger høylytt fortalt meg (også en gang i telefonen, helt ut av det blå mens han hadde yngste barn i bilen) at han er uenig i. Fikk også BV med på at det var mye. Han ville da ha mer samvær for å slippe betale så mye bidrag. Jeg trodde han var i såpass bedring at vi snart kunne lage en ny samværsavtale, men skjønner nå (som jeg har forsøkt overbevise meg selv om uttallige ganger), at han er slik, og kommer ikke til å endre seg. Har bodd med denne mannen i 20 år, og uttallige behandlinger er prøvd. Barna er selvsagt glad i sin far, og setter stor pris på at vi har klart å samarbeide så bra. Feks har vi feiret jul og bursdager sammen med alle barna og mine foreldre. HI Anonymkode: 30343...911
Gjest Danida Skrevet 8. desember 2023 #30 Skrevet 8. desember 2023 Hvorfor slipper du en sånn bavian inn i det hele tatt? Neste gang han skal noe så ville jeg ha latt ham vente på trappa.
Gjest Danida Skrevet 8. desember 2023 #31 Skrevet 8. desember 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hva har du gjort med han? Hvor er han så forbanna på deg? Anonymkode: 6b5a0...705 Herregud. Hvor idiot går det an å bli?
Gjest Danida Skrevet 8. desember 2023 #32 Skrevet 8. desember 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Okay. Nå ser jeg at du innrømmet det Ikke mange tåler altså kritikk på den måten. Det er helt naturlig. Anonymkode: 09894...695 Det er ingenting "naturlig" i å bli frådende sint av at noen vil ha døra lukket i sitt eget hjem. Hvis man ikke bor der selv, har man å respektere den som eier huset. Hvis man bor der selv, kan man ta en dannet diskusjon på hvor varmt det bør være.
Gjest Danida Skrevet 8. desember 2023 #33 Skrevet 8. desember 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Har prøvd å ha et vennskapelig forhold til han for barnas del. Det har tidligere vært perioder hvor vi knapt har snakket sammen, og da føler jeg han manipulerer barna, feks ved å få de eldste barna på sitt parti med tanke på at han skal ha samvær på natt, da det er synd på han. Han er i behandling for sinneproblematikk, og jeg hadde satt ned foten for overnattingsbesøk av de yngste. En av de eldre barna har uttalt at det er utrolig hvor raskt man glemmer hvordan vi hadde det da han bodde her. Det samme barnet følte hun fikk det bedre og at det ble roligere for henne da han flyttet. Han var ofte snarsint, ropte, skrek og stampet rundt. Det toppet seg for meg da han gikk rundt i huset og ropte foran barna at jeg bare kunne dra meg til helvette på det helvettes arbeidet mitt, hele helvettes kjærringa, samtidig som han slo i veggene. Dette fikk jeg tilsendt på video av de eldre barna. Dette er ca 3 år siden. Hos familievernkontoret har han sagt seg enig i at det ikke vlir overnatting, men foran barna er han ikke enig i dette, og kunne ofte spørre dem med meg tilstede om de ville overnatte hos ham til helga osv. Barnevernet valgte å høre på hans psykolog, (som han hadde møtt 6-8 ganger), så de har mildt sagt ikke vært til hjelp. Vi har samarbeidet bra om barna i det siste, jeg trodde nok han hadde kommet litt lenger i behandlingen enn han faktisk har. Han skulle montere en seng til ett av barna i dag. Jeg har benyttet bidragskalkulator, og vi har blitt enig om en sum. Denne summen har han flere ganger høylytt fortalt meg (også en gang i telefonen, helt ut av det blå mens han hadde yngste barn i bilen) at han er uenig i. Fikk også BV med på at det var mye. Han ville da ha mer samvær for å slippe betale så mye bidrag. Jeg trodde han var i såpass bedring at vi snart kunne lage en ny samværsavtale, men skjønner nå (som jeg har forsøkt overbevise meg selv om uttallige ganger), at han er slik, og kommer ikke til å endre seg. Har bodd med denne mannen i 20 år, og uttallige behandlinger er prøvd. Barna er selvsagt glad i sin far, og setter stor pris på at vi har klart å samarbeide så bra. Feks har vi feiret jul og bursdager sammen med alle barna og mine foreldre. HI Anonymkode: 30343...911 HI, det låter ikke som om dette er "å samarbeide bra". Dette låter som at du biter i deg den ene kamelen etter den andre for å slippe eksplosjoner. Hvor gamle er barna?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2023 #34 Skrevet 8. desember 2023 Danida skrev (52 minutter siden): HI, det låter ikke som om dette er "å samarbeide bra". Dette låter som at du biter i deg den ene kamelen etter den andre for å slippe eksplosjoner. Hvor gamle er barna? Nei, i dag samarbeidet vi ikke bra. Vi har hatt utfordringer med dette, men i de siste måneder har det ikke vært noen utbrudd fra han, kun praktisk samarbeid rundt ungene på en fin måte, og han har fått mer samvær pga at jeg begynte å stole på han. Derfor blir nok nederlaget ekstra stort i dag da en «filleting» velter lasset, og jeg nok får en påminnelse om hvordan det har vært (vil si dette var en liten ting opp mot hva som har vært, men det sinnet som kom fram følte jeg var urettmessig, akkurat som jeg har følt det mange ganger før). Jeg føler meg på en måte «umyndiggjort» i eget hjem. Skuffelsen ble nok ekstra stor da det har gått bra så lang tid. Barna er fra 6 år til voksne. HI Anonymkode: 30343...911
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2023 #35 Skrevet 8. desember 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg tror han ble provosert når du "forklarer" at "barna heller ikke får lov, at strøm er dyrt og du prøver å holde varmen" Var den lange irettesettelsen nødvendig, eller hadde du behov for å subtilt kritisere ham for å gjøre noe ikke engang barna får lov til? Elendig kommunikasjon, beklager å si det. Du burde sagt : Jeg fryser jeg, vil du please lukke døra? I en hyggelig tone. Ja, du bestemmer i ditt hjem. Si ting på en bedre måte, så blir det resoektert? Anonymkode: 09894...695 Fantastisk at du får dette til å bli hi sin feil, helt utrolig. Anonymkode: 1d99b...f0a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #36 Skrevet 9. desember 2023 For en idiot. Neste gang får han vente ute. Jeg ville ikke latt ham komme inn. Bare si at det er nok for varmt for deg her inne, så bare stå ute du. Anonymkode: d5c40...21b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #37 Skrevet 9. desember 2023 Hvor mange barn har dere? Han høres fryktelig slitsom å forholde seg til😱 Men dere må da ha hatt det bra i lag og om dere har fått minst 3- 4 barn sammen Anonymkode: 41c4b...980
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #38 Skrevet 9. desember 2023 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hvor mange barn har dere? Han høres fryktelig slitsom å forholde seg til😱 Men dere må da ha hatt det bra i lag og om dere har fått minst 3- 4 barn sammen Anonymkode: 41c4b...980 Det hjelper jo ikke om de har hatt det bra når situasjonen er som den er nå. Tåpelig kommentar. De fleste som er skilt har jo hatt det bra en gang. Anonymkode: 6bd56...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå