Gå til innhold

Barnas far kom innom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnas far kom innom, og syntes jeg hadde det for varmt i stua. Selv satt jeg under varmepumpa og frøs etter å ha vært ute. Da han skulle dra lot han ytterdøra stå åpen, og jeg ba han om å lukke den- sa at barna heller ikke får lov til å la ytterdøra stå åpen når det er nærmere 10 minusgrader ute- strøm er dyrt, og jeg prøver å holde varmen. Han leet ikke på en finger for å lukke døra, han skulle kle på seg først, og ble sint på meg, frådet meg i ansiktet, sa han kun hadde hatt den åpen i 2 minutter, og mente jeg ikke kunne bestemme over han, og gav helt klart uttrykk for hvor urimelig jeg var. 

Hva tenker dere? Skal jeg kunne bestemme i eget hus, og få lov til å si ifra? Eller burde jeg tålt at han kjøler ut huset mitt når jeg sitter og fryser? 

Anonymkode: 30343...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som at skilsmisse var en god vurdering.

Anonymkode: 9031a...2b6

Skrevet

Hva har du gjort med han? Hvor er han så forbanna på deg? 

Anonymkode: 6b5a0...705

Skrevet

Han kan selvfølgelig ikke bestemme hvor varmt du skal ha det hjemme hos deg, og så lenge han ikke betaler din strømregning kan han heller ikke la døren stå åpen 

Anonymkode: b87c5...a69

Skrevet

Han tåler ikke kritikk, da går han rett i forsvar. Han tok det nok som kritikk at jeg ba han lukke døra. Ja, jeg var frustrert, og det hørte han nok på måten jeg snakket til han. Han visste jeg satt og frøs. 

Han har alltid reagert med sinne om jeg har uttrykt en annen mening enn han. Ja, det var en god ide med skilsmisse. Jeg følte han kontrollerte meg, feks ble sint (sjalu) om jeg nevnte hvordan en mannlig kollega hadde tipset meg om å bruke spikerpistol på platene på veggen under oppussing, eller han kunne bli rasende om jeg ville ta med to av barna og møte en venninne og hennes to barn, da han hadde sett for seg at vi alle skulle være sammen hjemme da han hadde vært bortreist noen dager. Jeg føler mye mer frihet nå😊

HI

Skrevet

Jeg tror han ble provosert når du "forklarer" at "barna heller ikke får lov, at strøm er dyrt og du prøver å holde varmen" 

Var den lange irettesettelsen nødvendig, eller hadde du behov for å subtilt kritisere ham for å gjøre noe ikke engang barna får lov til? 

Elendig kommunikasjon, beklager å si det. Du burde sagt :  Jeg fryser jeg, vil du please lukke døra?  I en hyggelig tone.

Ja, du bestemmer i ditt hjem. Si ting på en bedre måte, så blir det resoektert? 

Anonymkode: 09894...695

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Han tåler ikke kritikk, da går han rett i forsvar. Han tok det nok som kritikk at jeg ba han lukke døra. Ja, jeg var frustrert, og det hørte han nok på måten jeg snakket til han. Han visste jeg satt og frøs. 

Han har alltid reagert med sinne om jeg har uttrykt en annen mening enn han. Ja, det var en god ide med skilsmisse. Jeg følte han kontrollerte meg, feks ble sint (sjalu) om jeg nevnte hvordan en mannlig kollega hadde tipset meg om å bruke spikerpistol på platene på veggen under oppussing, eller han kunne bli rasende om jeg ville ta med to av barna og møte en venninne og hennes to barn, da han hadde sett for seg at vi alle skulle være sammen hjemme da han hadde vært bortreist noen dager. Jeg føler mye mer frihet nå😊

HI

Okay. Nå ser jeg at du innrømmet det 

Ikke mange tåler altså kritikk på den måten. Det er helt naturlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror han ble provosert når du "forklarer" at "barna heller ikke får lov, at strøm er dyrt og du prøver å holde varmen" 

Var den lange irettesettelsen nødvendig, eller hadde du behov for å subtilt kritisere ham for å gjøre noe ikke engang barna får lov til? 

Elendig kommunikasjon, beklager å si det. Du burde sagt :  Jeg fryser jeg, vil du please lukke døra?  I en hyggelig tone.

Takk for svar! Jeg ble overrasket/ overrumplet over at døra sto åpen, og ville ha den igjen raskt. Jeg ba han først lukke den, men fikk ingen respons.. kunne helt klart ha ordlagt meg annerledes, men da han mente han hadde sin fulle rett til å la døra stå åpen var dette den beste argumentasjonen jeg kom på i farta. At jeg frøs var han meget godt klar over. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han oppfatter mye som kritikk, selv om det ikke er ment som det også.. Kan være nok at jeg mener noe annet enn han..

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Feil. De fleste voksne takler slik tilbakemelding helt fint uten å gå i vranglås. At du og hi sin ex ikke gjør det er ikke normalen. 

Anonymkode: 6bd56...e48

Skrevet

Kunne du ikke bare lukket døren selv i stedet for å diskutere det?

Anonymkode: 576b6...fc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Jeg ble overrasket/ overrumplet over at døra sto åpen, og ville ha den igjen raskt. Jeg ba han først lukke den, men fikk ingen respons.. kunne helt klart ha ordlagt meg annerledes, men da han mente han hadde sin fulle rett til å la døra stå åpen var dette den beste argumentasjonen jeg kom på i farta. At jeg frøs var han meget godt klar over. 

Hva er det som egentlig er problemet? Det virker som at du ble veldig opprørt over det du oppfattet som manglende respekt for deg?  Og ja, jeg skjønner at det kan provosere.

Det ser ut som at dere kommuniserer dårlig og har gjort det lenge. La hverandre være og tenk at begge kan reagerer irrasjonelt i noen situasjoner, men helt menneskelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor forsvarer du han?

Ingen lar døren ut stå åpen når det er -10 ute, og hvertfall ikke i andres hjem. Vi tippe han bare gjorde det for å provosere...

Anonymkode: b87c5...a69

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han oppfatter mye som kritikk, selv om det ikke er ment som det også.. Kan være nok at jeg mener noe annet enn han..

Ja, men uenighet uttrykkes på mange måter. 

Når du tipser ham om bedre måte å gjøre ting på, og det fordi en mannlig kollega sa det, så spør deg selv hvordan du ville reagert med å få tips fra en kvinnelig kollega via ham, hvis du gjorde noe praktisk.

Gode råd kan i utgangspunktet bli oppfattet som kritikk når vedkommende ikke har spurt...

Skrevet

Han er dust. Ingen grunn til å invitere han inn mer. 

Anonymkode: 1217c...cb5

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Han har ved flere anledninger selv vært frustrert over barna og sagt de ikke får lov til å stå å kjøle ned «hele huset».

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Kunne du ikke bare lukket døren selv i stedet for å diskutere det?

Anonymkode: 576b6...fc7

Jo, jeg var på vei da han ikke reagerte- men gangen er trang og han sto i veien. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja, men uenighet uttrykkes på mange måter. 

Når du tipser ham om bedre måte å gjøre ting på, og det fordi en mannlig kollega sa det, så spør deg selv hvordan du ville reagert med å få tips fra en kvinnelig kollega via ham, hvis du gjorde noe praktisk.

Gode råd kan i utgangspunktet bli oppfattet som kritikk når vedkommende ikke har spurt...

Dette var et prosjet jeg satte igang.. ville bare fortelle han om tipset jeg hadde fått. Ja, han har helt sikkert kommet med tips fra kvinnelig kollega uten at jeg har klikka i vinkel🙈

Skrevet

Han prøver å herse med deg. Han skulle nok gjerne bestemt over deg fortsatt, det er nok frustrerende for ham at du nå bestemmer selv hvordan du vil ha det, uten at han kan kontrollere deg. 

Ignorer barnslighetene hans så lenge han ikke er farlig for deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hva er det som egentlig er problemet? Det virker som at du ble veldig opprørt over det du oppfattet som manglende respekt for deg?  Og ja, jeg skjønner at det kan provosere.

Det ser ut som at dere kommuniserer dårlig og har gjort det lenge. La hverandre være og tenk at begge kan reagerer irrasjonelt i noen situasjoner, men helt menneskelig. 

Ja! Jeg ble opprørt- og er smertelig klar over at dette egentlig er en «filleting» opp mot andre alvorlige samfunnsproblem. Men han visste jeg frøs, og valgte allikevel å sette opp døra (mangel på respekt), og i rillegg fikk jeg kjeft (noe jeg syntes var urimelig, mener jeg må kunne bestemme i eget hjem, noe han var uenig i). 

Skrevet

Han er en dust.  Ditt hjem, dine regler.  

Noen av svarene du har fått her veldig merkelige.  

Man lukker igjen døren når det er kaldt ute.  Akkurat som at man vasker hendene etter dobesøk, tar på sikkerhetsselse når man kjører bil og setter melkekartongen tilbake i kjøleskapet etter seg.  Det er noe alle vanlige mennesker gjør.  

Anonymkode: 6f496...f0a

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

HI

Herregud for en idiot... 

Anonymkode: 6b5a0...705

Skrevet

Mannen er en ynkelig tufs som prøver å trykke deg ned. Hold på ditt, ditt hus, dine regler. 

Anonymkode: 6bd56...e48

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Han er en dust.  Ditt hjem, dine regler.  

Noen av svarene du har fått her veldig merkelige.  

Man lukker igjen døren når det er kaldt ute.  Akkurat som at man vasker hendene etter dobesøk, tar på sikkerhetsselse når man kjører bil og setter melkekartongen tilbake i kjøleskapet etter seg.  Det er noe alle vanlige mennesker gjør.  

Anonymkode: 6f496...f0a

Ja, akkurat slik tenker jeg også at det er! Men han syntes det var så varmt, og at det var bedre han fikk kald luft mens han kledde på seg enn at han skulle bli svett. Jeg tenker han kunne tatt med seg jakka og kledd på seg ut på vei ut til bilen🤷‍♀️

HI

Skrevet

Stakkars lille mann. Han gjør med andre ord alt han kan for å fremdeles ha "makt" over deg. Han har nok fremdeles veldig vondt i stoltheten sin, over at du brøt ut og skaffet deg ditt eget liv. 

Ja, klart det er forbasket ergelig at han slipper ut varmen, men farlig er det ikke. Hev deg over barnsligheten hans, stå fram som den fornuftige og avbalanserte voksne. 

Men pleier han å komme innom? Må du invitere han inn? 

Anonymkode: 404f5...acf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...