Gå til innhold

Snøfall 2

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

S

For ganske mange er det ikke bare på film. Det er liksom hele poenget med reaksjonene. Hjelpes. 

Anonymkode: 97833...2f9

Hvilken er din favoritt?

Anonymkode: 8b26a...afe

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken er din favoritt?

Hvorfor spør du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor spør du?

Jeg bare lurer på hvilke problemer du synes er helt innafor. Og så kam du tenke på barna som så den, og hvor vanskelig det var for dem.

Jeg tror helt ærlig det er foreldre som har problemer med dette, ikke barna

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg bare lurer på hvilke problemer du synes er helt innafor. Og så kam du tenke på barna som så den, og hvor vanskelig det var for dem.

Jeg tror helt ærlig det er foreldre som har problemer med dette, ikke barna

Hva du tror er ganske irrelevant så lenge man leser om diverse reaksjoner. Men så lenge du ikke reagerer, så er de som tenker annerledes små persilleblad. Empati ligger ikke naturlig for alle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mener du at faren i siste artikkel pakker inn barnet sitt når han ønsker et pusterom fra sorgen og savnet? Hva med å vise andre utfordringer barn kan ha, enn at det må være død og fordervelse over foreldrene. 

Og heller bobleplast enn et ufordragelig menneske som deg til mor! 

Denne faren klager ikke først og fremst på at det handler triste ting, men synes det kan handle om andre triste ting enn sykdom hos foreldre iblant. Han foreslår det kan handle om vanskelige relasjoner mellom søsken eller foreldre. Han tar altså ikke til orde for en ukomplisert og «koselig» julekalender.

For øvrig må du ta innover deg marked og etterspørsel. De aller fleste barn og foreldre ser ut til å elske snøfall 2, seertallene tatt i betraktning.

Anonymkode: f5efa...7da

Skrevet

For meg personlig skaper det ubehagelige følelser da jeg er redd for tilbakefall hos mannen. Det kan jeg ikke styre, men prøver å late som ingenting ovenfor barna. 9 åringen ville ikke se mere etter episoden der mammaen fikk magesmerter 😌 Så for oss kom det for tett på.

Anonymkode: 7a77a...cce

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hva du tror er ganske irrelevant så lenge man leser om diverse reaksjoner. Men så lenge du ikke reagerer, så er de som tenker annerledes små persilleblad. Empati ligger ikke naturlig for alle. 

Det er kommet inn 16 klager. Av sikkert 1 mill seere. Klaging opplever vi på nesten alle tv-program. Vi må lære oss å finne av-knappen i stedet for å klage. Det finnes så mange andre ting å se på på nett, så da kan man gjøre det om det blir for sterk kost.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da får vi ta alle julekalendere av skjermen da. Det er ingen av dem som ikke handler om problemer. Si hvilken som er din favoritt, så kan man liste opp problemene som finnes der. Det er helt ok at en kalender handler om problemer, for barna vet at det er «bare på film». 

Tror du jeg ser på julekalendre? Jeg gjør ikke det. Jeg har lest om denne saken, har diskutert den med noen venner og også skrevet om den. Det er delte meninger, men vi får bare være uenige. Jeg står ihvertfall veldig støtt på argumentene mine. 

At det er spenning i barneserier er noe annet enn drama som faktisk har en moralsk og irriterende "sånn er virkeligheten barn" som om de ikke vet det, og vil late som den ikke er en liten stund. 

Anonymkode: 4144a...595

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tror du jeg ser på julekalendre? Jeg gjør ikke det. Jeg har lest om denne saken, har diskutert den med noen venner og også skrevet om den. Det er delte meninger, men vi får bare være uenige. Jeg står ihvertfall veldig støtt på argumentene mine. 

At det er spenning i barneserier er noe annet enn drama som faktisk har en moralsk og irriterende "sånn er virkeligheten barn" som om de ikke vet det, og vil late som den ikke er en liten stund. 

Lykke til til den som skal lage 24 episoder uten noe som noen kan få negative følelser rundt… Det er faktisk helt umulig 

Skrevet

Lykke til til den som skal lage 24 episoder uten noe som noen kan få negative følelser rundt… Det er faktisk helt umulig 

Forstår du virkelig ikke hva …595 skriver, eller gjør du deg bare vanskelig? Det er i hvert fall vanskelig å tro at voksne folk kan være så ensporet som man ser i denne tråden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da er det jo litt spesielt å ha så mange meninger om en serie du ikke en gang har sett? 

Anonymkode: db353...33a

Skrevet

Spenning går helt fint uten "negative følelser"

Det blir så mye kvasi av dette. Lag heller en spennede og/ eller morsom serie uten ulykkelige foreldreløse barn, mødre med kreft og voldelige fedre ( de er vel representert ? ) 

Skrevet

Forstår du virkelig ikke hva …595 skriver, eller gjør du deg bare vanskelig? Det er i hvert fall vanskelig å tro at voksne folk kan være så ensporet som man ser i denne tråden. 

Hele poenget er jo at uansett hvilken kalender det er man velger, så er det alltid triste skjebner i dem. Og hvert år er det klaging på dem fordi noen synes det er trist. Det er umulig å lage en kalender med 24 episoder uten at noen reagerer på den, og uten noen problemer noen vil kjenne igjen og bli lei seg for. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da er det jo litt spesielt å ha så mange meninger om en serie du ikke en gang har sett? 

Anonymkode: db353...33a

Nei det går helt fint det. Jeg trenger ikke å se noe når jeg både leser om og lytter til. Hvor treig skal man være for å få med seg et poeng? Eller er problem? 

Jeg vet det er et krav om både enker og dokumentasjon på helt opplagte og lett forståelige ting her noen ganger. Andre klarer å sette seg inn i, finne ting og også forstå noe ved å tenke helt selv. 

Skrevet

Det blir så mye kvasi av dette. Lag heller en spennede og/ eller morsom serie uten ulykkelige foreldreløse barn, mødre med kreft og voldelige fedre ( de er vel representert ? ) 

Nei, her er bare (mange) trygge voksne, og en av dem er syk. Du burde se den, så kanskje du forstår mer av hva den går ut på. 

Skrevet

Nei det går helt fint det. Jeg trenger ikke å se noe når jeg både leser om og lytter til. Hvor treig skal man være for å få med seg et poeng? Eller er problem? 

Jeg vet det er et krav om både enker og dokumentasjon på helt opplagte og lett forståelige ting her noen ganger. Andre klarer å sette seg inn i, finne ting og også forstå noe ved å tenke helt selv. 

Nå dummer du deg bare ut.

Anonymkode: b6ea9...d3b

Skrevet

Hva med foreldre som ikke bryr seg, som er litt dumme så alle ler av dem, nisser som føler seg utenfor, nisser som ikke får leke med menneskebarn, overbeskyttende foreldre, sko til et barn man ikke vet hvem er osv. Alt dette har vært med før. Spenning kan gjøre noen redde, for at noe skal være morsomt i 24 episoder, så skal man være god på humor som ikke krenker noen. Man kan ikke tilfredsstille alle.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva med foreldre som ikke bryr seg, som er litt dumme så alle ler av dem, nisser som føler seg utenfor, nisser som ikke får leke med menneskebarn, overbeskyttende foreldre, sko til et barn man ikke vet hvem er osv. Alt dette har vært med før. Spenning kan gjøre noen redde, for at noe skal være morsomt i 24 episoder, så skal man være god på humor som ikke krenker noen. Man kan ikke tilfredsstille alle.

? Hva har dette med kvasitragedier som ender godt å gjøre? 

Det er dette "realismetrykket" i både norsk barnetv og norsk film generelt. Utrolige tunge og langtekkelige greier hvor alt skal være sakte, nøkternt og tungt. Ikke rart John Irving kalte nordmenn depressive mennesker. Det er visst helt forbudt å kun lage kun noe helt overfladisk og ukomplisert. Det blir for skammelig, for en må jo "forholde seg til hvordan livet ER" 🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er dette "realismetrykket" i både norsk barnetv og norsk film generelt. Utrolige tunge og langtekkelige greier hvor alt skal være sakte, nøkternt og tungt. Ikke rart John Irving kalte nordmenn depressive mennesker. Det er visst helt forbudt å kun lage kun noe helt overfladisk og ukomplisert. Det blir for skammelig, for en må jo "forholde seg til hvordan livet ER" 🙄

Du har jo ikke sett den engang, meningene dine er helt verdiløse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du har jo ikke sett den engang, meningene dine er helt verdiløse.

Prinsippet er jo der, uansett om man ser serien eller ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det meste andre barn ser på er overfladisk og ukomplisert. Julekalender skal inneholde helt andre ting. Magi feks. Hvis ikke er det bare en helt vanlig annen serie.

Skrevet

Det meste andre barn ser på er overfladisk og ukomplisert. Julekalender skal inneholde helt andre ting. Magi feks. Hvis ikke er det bare en helt vanlig annen serie.

Magi? Hva er magien med at gutten har en alvorlig syk mor? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Magi? Hva er magien med at gutten har en alvorlig syk mor? 

Vent til senere episoder. 

Skrevet

Vent til senere episoder. 

Hvis det er at hun blir frisk eller bedre, så er det ingen magi. Hvis hun dør og viser seg for gutten så er det magi. Ett av tre, hvis hun da ikke dør og hun blir gjenfødt i et annet nyfødt vesen. Men det er vel ikke særlig realistisk selv til magi å være, på norsk tv 🙂

Skrevet

Ett av tre kom litt tidlig der ☝️🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...