GÃ¥ til innhold

Mister man orgasmen etter overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En eldre venninne av meg som har vært gjennom overgangsalderen sier hun mistet orgasmen helt. Er det virkelig vanlig. Er litt grønn på det området. Er noe år til enda hos meg enda da. Noen som vet?

Elizabeth skrev (Akkurat nå):

En eldre venninne av meg som har vært gjennom overgangsalderen sier hun mistet orgasmen helt. Er det virkelig vanlig. Er litt grønn på det området. Er noe år til enda hos meg enda da. Noen som vet?

Som sagt, slett ikke, og jeg synes den er enda enklere å oppnå og varer lenger.

Anonymkode: a8706...161

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ei venninne av meg som er litt eldre en meg sier hun ble tørrere, og får ikke så lett lyst av seg selv lenger, men orgasme har hun fremdeles

Anonymkode: c32a8...0a1

Ja, at man mister mensen og blir mindre våt visste jeg. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, absolutt ikke, men hos meg er de ikke så sterke lenger. Mer ååå enn ÅÅÅ, om du skjønner. 

Anonymkode: 7926e...722

Akkurat 😄

Jeg har opplevd at orgasmen endrer seg gjennom årene, omkring 40 nådde de nye høyder, nå nærmere 50 kan jeg ha orgasme hvor lenge som helst så lenge stimulien ikke opphører, men det tyder kanskje på at den er mindre intens, men minst like morsom. 

Anonymkode: c6ff9...6b5

Annonse

Jeg hadde en periode hvor lysten ble mindre, den perioden med mest hormonkjør, hetetokter, humørsvinginger, svettelukt osv var jeg ikke så lysten. Men fikk orgasme når jeg hadde sex.

Når kroppen hadde stabilisert seg etter overgangen har lysten vært tilbake som før også, og orgasmene er like gode som før synes jeg.

Sitat

Anonymkode: 6be60...21d

Eh. Nei. 
Jeg er 53 og har fått bekrefta av gynekolog at jeg er forbi, jeg har mistet menstruasjonen og har kun innskrumpede eggstokker (ifølge ultralydbildene), så nå er det viktigste over når det gjelder overgang. Har innimellom hetetokter, men de er også i ferd med å avslutte. 

Orgasmen er som før.

Anonymkode: 86738...745

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Den er jo overflødig etter at eggindustrien legger ned da.

Anonymkode: b25eb...be3

Nei, den er jo ikke det? Det er jo nå den får sin egentlige verdi: nytelse. 

Anonymkode: 86738...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...