Gå til innhold

Delte ut bibler ved ungdomsskole

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det å være merkelig en forseelse eller en forbrytelse?

Anonymkode: 463ee...ccf

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet at de var mistenkelige. Det er noe du finner på.

Anonymkode: 999b9...10d

Det har du helt rett i. Beklager. Jeg forvekslet "merkelig" med "mistenkelig". Merkelig skulle det vært.

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Ikke greit når det går utover andres ve og vel, og du bør forstå at noen føler det ukomfortabelt? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

At jeg følte ukomfortabelt er noe du finner på.

Det var en kommentar du kom med, et argument du brukte. Det fant jeg ikke på, du skrev det. Du får ingen til å slutte med en oppførsel fordi du synes det er ukomfortabelt.

Du kverulerer. Det hele er enkelt. Vil du klage så bruk disse argumentene, de er gode:

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det jeg reagerte på er at de ikke ga seg før de tok i mot. Det var altså ikke mulig å si nei. 

Ikke bruk argumentene, "de var merkelige, det må bli slutt på å være merkelig på denne skolen!", eller, "noen var ukomfortabel, det må være slutt på å gjøre noe som noen føler er ukomfortabelt på skolen!". Det får du ikke gehør for.

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det har du helt rett i. Beklager. Jeg forvekslet "merkelig" med "mistenkelig". Merkelig skulle det vært.

Det var en kommentar du kom med, et argument du brukte. Det fant jeg ikke på, du skrev det. Du får ingen til å slutte med en oppførsel fordi du synes det er ukomfortabelt.

Du kverulerer. Det hele er enkelt. Vil du klage så bruk disse argumentene, de er gode:

Ikke bruk argumentene, "de var merkelige, det må bli slutt på å være merkelig på denne skolen!", eller, "noen var ukomfortabel, det må være slutt på å gjøre noe som noen føler er ukomfortabelt på skolen!". Det får du ikke gehør for.

Joda, hun får gehør. Fordi man skjønner hva hun mener. Du får ikke gehør fordi du gnåler. 

Anonymkode: 35cc7...255

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Joda, hun får gehør. Fordi man skjønner hva hun mener. Du får ikke gehør fordi du gnåler. 

Hun får gehør når hun sier, "det er ikke lov å være merkelig på skolen"?

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hun får gehør når hun sier, "det er ikke lov å være merkelig på skolen"?

Hun har ikke sagt det. Du lyver. Ergo får du null gehør. 

Jeg synes det er merkelig at de oppfører seg som de gjør.

Først var det:

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du får ikke gehør fordi du gnåler. 

(Det er et synonym for "syter", for øvrig, for den som lurer)

Nå er det:

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg får ikke gehør fordi det å klage på at, "jeg følte", er langt mer vanlig og lettere enn å klage på noe objektivt. Det er sjelden en får gehør for, "jeg følte". Det er til og med det du bruker som argument, "du får ikke gehør fordi du syter" (tar opp følelser). Jeg er helt enig med deg, å klage på følelser nytter lite. Det er langt bedre å være objektiv. Da er det også lettere for skolen å rette opp i det som kritiseres.

Skolen får ikke gjort så meget med andres følelser.

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg spurte om ikke denne oppførselen var merkelig. Jeg påstod ikke noe

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ukomfortabelt for noen, ikke for meg.

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har ikke brukt de argumentene. Og så klart igjen- det var ikke på skolen. Ikke i skoletiden heller. Det var da de var på vei hjem. Og så klart. Om flere elever føler ubehag ved denne oppførselen, så får man gehør for det. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Først var det:

Nå er det:

Jeg får ikke gehør fordi det å klage på at, "jeg følte", er langt mer vanlig og lettere enn å klage på noe objektivt. Det er sjelden en får gehør for, "jeg følte". Det er til og med det du bruker som argument, "du får ikke gehør fordi du syter" (tar opp følelser). Jeg er helt enig med deg, å klage på følelser nytter lite. Det er langt bedre å være objektiv. Da er det også lettere for skolen å rette opp i det som kritiseres.

Du får ikke gehør fordi du gnåler OG lyver. Og er irriterende. Du er er Kinderegg 🥳

Først var det:

Nå er det:

Men her var det mange ungdommer som følte det ubehagelig, og har fatt det opp med skolen. De får gjort noe med det. Skolen har sendt ut melding om at det ikke var i deres regi da de har fått flere meldinger fra foreldre om dette. Altså er det hensyntatt følelsene til ungdommene. Skolen har så tatt kontakt med denne organisasjonen og forklart hvordan elevene oppfattet dem. Det har også flere foreldre. Det du gjorde var å mene at set var mine følelser dette handlet om. Ungdommenes følelser er hva det handler om. Og det å oppleve ubehag på skoleveien er uheldig for flere. Og så fikk man gjort noe med følelsen av ubehag. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vent litt, nå er du objektiv. Dette er bra! Nå har du noe å sette fingeren på. Dette er god kritikk. Helt ærlig, jeg synes du har et godt poeng her! Det kan du ta med videre til rektor på skolen.

"Jeg følte meg ukomfortabel", får ingen andre gjort stort med. "De ga seg ikke før det ble tatt imot, det var ikke mulig å si nei", er noe som kan kritiseres, noe som kan gjøres noe ved. Bra!

Jøss, så bra at hun skriver tilfredstillende for  den store forumoppdrageren da 🙄 Du er virkelig full av deg selv du.

Anonymkode: 706c2...90f

Det er snakk om ungdomsskoleelever. Seøv om de har utfordringer så ferdes de alene ute i verden; på gata, i byen, på aktiviteter osv. 

de må faktisk lære seg å møte det ukomfortable og mistenkelige dersom de ikke skal gå rundt med verge eller bli passet på av foreldre hele tiden. Å møte noen som deler ut produkter eller reklameartikler er faktisk en helt normal del av samfunnet. 

og jo, de hadde sikkert akseptert et nei dersom guttene hadde vært tydelige. At de ikke var det er helt typisk for ungdommer. Voksne også for den del. Man blir prakket på materiell i valgkampen, utallige selgere forsøker p få seg til å stoppe og tar ikke et nei for et nei første gangen. Disse ungdommene, som alle andre, må lære seg til å si NEI selv om de synes det er ubehagelig.  

Anonymkode: 3ebcb...834

Annonse

...men halvparten av denne ungdomsgruppa kommer til å konfirmere seg i kirken uten å tro et ord på Jesus og resten av flokken, men det er liksom helt innafor.

Anonymkode: c1dc1...723

Veldig få av dem. I fjor var det 5 som konfirmerte seg i kirken, de 75 andre konfirmerte seg humanistisk. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

En spesialskole langt ute i skogen uten naboer. Hørtes meget spesielt ut spør du meg. 

Anonymkode: f9479...224

Jo jo, men det er helt i orden å være spesiell på den skolen, bare en ikke er merkelig.

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Men her var det mange ungdommer som følte det ubehagelig, og har fatt det opp med skolen. De får gjort noe med det. Skolen har sendt ut melding om at det ikke var i deres regi da de har fått flere meldinger fra foreldre om dette. Altså er det hensyntatt følelsene til ungdommene. Skolen har så tatt kontakt med denne organisasjonen og forklart hvordan elevene oppfattet dem. Det har også flere foreldre. Det du gjorde var å mene at set var mine følelser dette handlet om. Ungdommenes følelser er hva det handler om. Og det å oppleve ubehag på skoleveien er uheldig for flere. Og så fikk man gjort noe med følelsen av ubehag. 

Å du slette min tid. Gud forby de skulle kjenne på ubehag. Lurer på hvordan de skal greie seg gjennom livet. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

En spesialskole langt ute i skogen uten naboer. Hørtes meget spesielt ut spør du meg. 

Hvor er det skrevet at det er spesialskole og langt inne i skogen?

Å du slette min tid. Gud forby de skulle kjenne på ubehag. Lurer på hvordan de skal greie seg gjennom livet. 

de klarer seg nok helt fint, men de må få lov å reagere på å bli prakket på bibel. Hvis de ikke får reagere på noe eller si fra når de opplever noe som ugreit, hvordan skal de klare seg gjennom livet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...