Gå til innhold

Du som jobber deltid - avtaler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med min venninne. Hun jobber 80%. Alle avtaler som feks tannlege eller legetime eller foreldresamtaler og slike ting legger hun utelukkende til arbeidsdager. Til sjefen vår sier hun at det var mulig å få andre dager mens til oss andre er hun ærlig om at hun ikke gidder bruke fridagen på sånt. Er det ikke normalt å legge slikt til fridagene?

Anonymkode: dac74...8d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Hvorfor skal man det?

Anonymkode: 1e2b2...be0

Skrevet

De fleste som jobber 80% gjør jo dette for en grunn. Da jeg jobbet 80% var det med tanke på tidkrevende reise til/fra jobb (kollektivtilbudet passet ikke helt og på grunn av langvarig veiarbeid kunne trafikken hope seg opp). Jeg stod dermed opp like tidlig som alle andre og kom hjem like sent, men jobbet kortere dager for å rekke barnehagen. Jeg hadde da ikke noe fri/ledig tid å kunne ta av til legetimer. De fikk jeg når jeg fikk. For øvrig er det som regel vanskelig å få velge time her jeg bor. Man må ta det man får.  Jeg fakturerer kunder i min jobb så når jeg fikk legetime i jobbtiden gikk jeg ned i lønn. Mitt motiv var dermed på ingen måte å "snike meg unna", men å få hverdagen til å gå opp.  

Anonymkode: 93ccb...0bd

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvorfor hun har en fridag? Jeg gjør det samme som venninnen din, rett og slett fordi at hvis jeg ikke har helt, helt fri på fridagen min, så vil jeg ikke klare å stå i den stillingsprosenten jeg har. Dette er det som redder meg og gjør at jeg klarer meg sånn noenlunde, altså den dagen med fri midt i uken. Nå er det ikke ofte jeg har slike timer da, så det utgjør uansett ikke store fraværet. 

Anonymkode: 90c21...590

Skrevet

I min jobb, får vi ikke avtaler med lege/tannlege med lønn, når en jobber under 100%, og dermed brukte jeg fridagen min til alle avtaler

Anonymkode: d25d4...999

Skrevet

For meg er det en selvfølge å bruke fridagen på slike ting når det er mulig

Anonymkode: a15fb...6d1

Skrevet

Hos oss får en ikke fri med lønn for vanlig time hos lege/tannlege, foreldresamtaler etc. Da må en bruke ulønnet permisjon eller avspasering. Er det derimot time hos spesialist får en permisjon med lønn. Jobber 100% men i turnus og prøver da å legge alle avtaler til dager en har fri.  Jobber i kommunal sektor. 

Anonymkode: 2cc2a...527

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber med min venninne. Hun jobber 80%. Alle avtaler som feks tannlege eller legetime eller foreldresamtaler og slike ting legger hun utelukkende til arbeidsdager. Til sjefen vår sier hun at det var mulig å få andre dager mens til oss andre er hun ærlig om at hun ikke gidder bruke fridagen på sånt. Er det ikke normalt å legge slikt til fridagene?

Anonymkode: dac74...8d8

Jo, ihvertfall fordele det noe på begge deler

Anonymkode: ad21b...a5b

Skrevet

Jeg synes at man bør legge slike avtaler på fridager. Om ikke man er pokka nødt til ta det i arbeidstiden. Synes det vitner om dårlig arbeidsmoral å gjøre det slik som venninnen din, Hi. 

Skrevet

Jobber turnus og her forventer ledelsen at vi legger legetimer, tannlegetimer osv til fridagene våre. Det er jo ikke alltid dette er mulig så da får vi fri med lønn.

Anonymkode: 24dcb...c01

Skrevet

Vanlige lege- og tannlegetimer legger jeg på fridagen min. Timer hos spesialist eller på sykehuset tar jeg den dagen jeg får tildelt. Der kan det jo fort ta fire måneder å få en ny time. Synes det er en selvfølge at man belaster jobb og kolleger minst mulig med slike ting. Kolleger som jobber fullt sørger alltid for å få lagt slike timer i starten eller slutten av arbeidsdagen så det belaster minst mulig, 

Anonymkode: e4b3a...aa9

Skrevet

Det burde være like naturlig for de som jobber deltid å legge avtaler på fridagen sin, som det er for de som jobber fulltid, til å legge avtaler når det belaster jobben minst.

Anonymkode: 2ed3a...9bf

Skrevet

Den gangen jeg jobbet deltid, tok jeg så langt det var mulig avtaler på fridager. Den gang jobbet jeg på vakter, det er noe annet nå hvor jeg jobber mer frister og det spiller liten rolle om jeg gjør jobben om morgen eller kvelden. 

Anonymkode: 32fb2...716

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...