Anonym bruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Er det noen her med erfaring på alternativ behandling? Vært gjennom alle medisiner. Effekten er varierende. Noen har jeg ekstremt god effekt av men etter en viss tid hoper bivirkningene seg opp. Jeg tåler å ta de to/tre dager innimellom men bivirkningene skremmer meg så nå har jeg de kun for pressperioder der jeg må prestere og holde ut. Jeg har uoppmerksom type forresten og sliter med konsentrasjon og jobbe effektivt. Jeg er i full jobb, har en høyere stilling og fungerer i jobb, men prisen er ganske høy da det går utover mye privat. Jobber til alle døgnet tider fordi jeg føler alltid jeg må gi litt ekstra på kveldene for en ineffektivt arbeidsdag. Har lest mye om alternativ behandling. Norge er veldig konservativ og lite åpen for dette. Jeg har også overgangsplager og mild deperesjon, eller liten livsgnist. Er ikke lei meg, eller nervøs men har liten glede i kroppen. Har lest om omega3, d-vitamin og johannesurt. Har lyst å bare prøve dette. Jeg går ikke på noen medisiner nå så da er det vel trygt å teste ut, tenker spesielt på johannesurt, den brukes mye i andre land mot feks mild depresjon og overgangsplager. Ikke påvist effekt mot adhd men en av mine problemer med adhd er nedstemthet fordi jeg ikke mestrer hverdagen. Har noen andre her inne testet dette? Hadde dere bivirkninger? Jeg har lest at det er stor forskjell på kvaliteten og innholdet i johannesurt, noen som kan noe spesifikt om dette tilskuddet og hvilke forskjellige produsenter det finnes? Jeg har fått påvist litt lavt d-vitamin, ikke for lavt men i nedre sjikt. Så legen vil jeg skal ta dette hver høst/vinter. Omega3 inneholder jo dette, blir det for mye å ta omega3 og anbefalt dose d-vitamin i tillegg? Man skal ikke søke medisinske råd her inne, men tilskudd som selges uten resept er vel ikke medisinsk råd? Jeg vil bare føle meg litt gladere, få litt mer energi og prestere. Anonymkode: ec8c4...206
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Regner med om du starter med D-vitamin tilskudd så vil det kanskje hjelpe endel. Mye av symptomene du beskriver er pga d vit mangel. Men ang johannesurt så har jeg ikke hørt om det, men verdt å prøve tenker jeg. Er vel harmløst Anonymkode: 95fa2...ce5
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 Refleksologi! Anonymkode: 30c05...ee0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå