Gå til innhold

Har dere fast tradisjon for middag lillejulaften? Hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Grøt med mandel. Noe av den settes ut til nissen på låven. Min mor og mine søsken der og våre barn igjen samles. Er vel eneste dagen i julen vi er på samme sted.

Anonymkode: 9ff60...bb9

Fortsetter under...

Vi spiser ikke middag på lillejulaften, men vi spiser ganske bra på kvelden.
Etter at juletreet er pyntet smaker vi på julematen.
Sylte, svinerull, roastbiff, leverpostei (de 4 er hjemmelaget), røkelaks, eggerøre, diverse typer sild, noe godt brød ++++

Anonymkode: 653c6...d96

Når vi var hjemme på julaften var det grøt på kvelden, for jeg måtte ha grøt til å lage riskrem. Men middagen ble det noe vi ønsket eller orket å lage. Jeg jobbet ukurante tider før så ikke alltid jeg hadde overskudd til å stå litt på kjøkkenet denne dagen.

Anonymkode: ec68d...714

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Fikk klar beskjed her inne at det ville være uhøflig å ta med seg ribbe når det er pinnekjøtt som blir servert.

Anonymkode: 7e458...79d

Lar du fremmede på et forum styre livet ditt? Ta da for all del med deg ribbe om du ønsker det. Folk ass!

Anonymkode: 2c849...75a

Vi spiser grøt med mandel til sen lunsj (satt ut litt til nissen da barna var små) Så blir restene til riskrem til julaften.     På kvelden spiser vi hjemmelaget pizza.       

Anonymkode: 98d18...e6c

HeiteH skrev (13 timer siden):

Jeg vil ha sushi, men er nedstemt.

Ja, sushi er tull på lille julaften, så det forstår jeg. 

Vi har graud. Gammel tradisjon som mannen har tatt med fra sin familie er at vi spiser risgrøt med mandel i. Det koser vi oss med foran tv etter vi har pyntet juletreet. 

Anonymkode: c22a6...23a

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, sushi er tull på lille julaften, så det forstår jeg. 

Vi har graud. Gammel tradisjon som mannen har tatt med fra sin familie er at vi spiser risgrøt med mandel i. Det koser vi oss med foran tv etter vi har pyntet juletreet. 

Anonymkode: c22a6...23a

Vi vil ha saltmat. Vi setter alltid frem litt av alle julekakene (vi baker syv sorter) på lillejulaften. Det smaker ikke godt etter grøt.

Anonym bruker skrev (På 7.12.2023 den 20.36):

Fikk klar beskjed her inne at det ville være uhøflig å ta med seg ribbe når det er pinnekjøtt som blir servert.

Anonymkode: 7e458...79d

Ta med deg Ribbe!! Alle fortjener noe liker på Julaften ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...