Gå til innhold

Hvis du hadde strikket en genser til en venninne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du hadde kjøpt fint garn i farger du visste at hun likte og kledde godt, brukt tid på genseren og gledet deg til å gi henne den, og så hadde hun solgt den med en gang, hvordan hadde du reagert?  Hadde du strikket jakke til babyen hennes etterpå hvis hun spurte om det? 

Anonymkode: 91cb8...89d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, da hadde jeg blitt lei meg. Synes det er både frekt og vanvittig uhøflig. Hadde aldri strikket noe som helst til hun igjen.

Anonymkode: f8144...d0d

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort. 

Anonymkode: ac2f0...eb7

Skrevet

Hadde nok sagt at jeg gjerne ville strikke til henne dersom det ble brukt av de. Det tar mye tid å strikke, og relativt dyrt med godt garn. Om hun selger det som sist gang er du ikke interessert, da vil du heller selge det selv 😊

Anonymkode: 30baf...fbe

Skrevet

Jeg ville hvertfall konfrontert henne med det med salget først. 
Det var utrolig stygt gjort av henne. 

Anonymkode: 7ac68...c34

Skrevet

Oj, den var drøy. Hadde ikke strikket igjen, med mindre du elsker å strikke og trenger et prosjekt. Men da hadde jeg bedt henne betale for garnet.

Anonymkode: 17107...3e1

Skrevet

Nei, det tror jeg nesten ikke jeg hadde gjort. Hun høres ut som en venninne som ikke skjønner hvor mye tid, arbeid og omtanke det ligger i å strikke noe til noen. Kanskje om hun kjøpte garnet, men da skulle jeg vært i beit for andre prosjekter. 

Anonymkode: adbfe...88f

Skrevet

Ja, det hadde jeg. Ville nok ikke tenkt over hvorfor hun solgte den heller. Antakelig trengte hun pengene, og tenkte at genseren var så fin at den var lett å selge.

Anonymkode: 3fbb0...02b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oj, den var drøy. Hadde ikke strikket igjen, med mindre du elsker å strikke og trenger et prosjekt. Men da hadde jeg bedt henne betale for garnet.

Anonymkode: 17107...3e1

Hvis man elsker å strikke men ikke har noen å strikke til så er det mer innbringende å strikke for salg enn å gi bort strikkeplagg som andre selger.

Anonymkode: d62c4...5e1

Skrevet

Nei, da hadde jeg nok tenkt at jeg åpenbart ikke kjente henne så godt som jeg trodde og at hun ikke likte hjemmestrikkede plagg. Hadde nok kjøpt noe enkelt til barnet, heller.

Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg, og så tatt det som en lærepenge til å ikke strikke noe uten å høre med mottaker først. Klær er så personlig at det skal noe til å treffe, selv om man vet hvilke farger personen liker.  Men det var veldig ufint av henne å selge den uten å si noe til deg, det er ikke greit uansett grunn. 

Om jeg likte å strikke kunne jeg sagt ja til å strikke til barnet mot at hun betalte garnet. 

Skrevet

Oi, nei. Jeg har fått strikka gaver av venninner før, både gensere og annet, og medmindre det hadde vært størrelsesumulig å bruke dem er det ikke noe som er hyggeligere enn å gå med noe laget av en man er glad i. Selge videre er jo bare iskaldt. Hvordan vet du det, og hvilken grunn ga hun?

Skrevet

Aldri i livet!! 

Anonymkode: aa5b2...f0c

Skrevet

Jeg bille tenkt at hun enten var veldig i beit for penger eller at jeg hadde bommet på størrelsen  eller noe i den dur.

Anonymkode: 07c59...70b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bille tenkt at hun enten var veldig i beit for penger eller at jeg hadde bommet på størrelsen  eller noe i den dur.

Anonymkode: 07c59...70b

Det er også tanken som nå slo meg. Hvis hun trengte penger til jul så tilgir jeg det. Ikke at jeg vil lage noe konflikt rundt det men ble jo skuffet. Jeg hadde ikke lyst til å strikke til babyen heller men jeg gjør nok det. 

Takk for svar til dere andre her. Hun liker strikka plagg og har vært glad for andre ting jeg har gitt henne når det har vært en anledning, så det var veldig rart det her men jeg velger å la det gå nå. 

Anonymkode: 91cb8...89d

Skrevet

Hadde ikke lagt to pinner i kors for henne etterpå, nei. Helt bokstavelig talt.

Skrevet

Frekkere enn flatlusa, hadde tatt blodpris om jeg skulle ha løftet en pinne for henne igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...