Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #26 Skrevet 9. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du er svært bastant i påstandene dine, har du dokumentasjon på at dette stemmer? Vi har vært sammen i 30 år og sexlivet har vært varierende, naturlig nok, men vi har alltid hatt nærhet, ligget på armen og ønsket hverandre vel. Jeg nekter å tro at det er så sjelden uten å se faglig belegg. Jeg får følelsen av at du helst snakker ut fra egen erfaring og ikke faktabelagt Anonymkode: cd1d9...f90 Det gjør jo alle andre også som mener det motsatte? Alle som er litt på nett i løpet av en uke får med seg artikler om dårlige parforhold, alle som er her inne på forumet har fått med seg alle klageinnleggene ang sex/menn. Allmennkunnskap nærmest, forelskelsen avtar etter ca 1 år, og de aller fleste parforhold daler etter noen år. Veldig mange forhold blir ødelagt av småbarnsperioden. Skilsmissestatistikken taler for seg selv, selv om du ligger i armkroken til mannen din. Anonymkode: 87a46...521
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #27 Skrevet 9. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det gjør jo alle andre også som mener det motsatte? Alle som er litt på nett i løpet av en uke får med seg artikler om dårlige parforhold, alle som er her inne på forumet har fått med seg alle klageinnleggene ang sex/menn. Allmennkunnskap nærmest, forelskelsen avtar etter ca 1 år, og de aller fleste parforhold daler etter noen år. Veldig mange forhold blir ødelagt av småbarnsperioden. Skilsmissestatistikken taler for seg selv, selv om du ligger i armkroken til mannen din. Anonymkode: 87a46...521 Det er sant, men det jeg og sikkert de andre reagerte på, var formuleringen din i det første svarer ditt der du hevdet at omtrent ingen har det fint sammen eller et godt sexliv etter mange år sammen. Akkurat det ble en ganske drøy påstand, synes jeg. Nå har jeg ikke noen statistikk å vise til, men selv om det stemmer at en majoritet ikke har det godt sammen og derfor gjerne også ender opp med brudd, betyr ikke det at det er uvanlig eller bare et ørlite fåtall av par i langvarige forhold som faktisk har det godt sammen. Selv en minoritet kan være ganske stor. Anonymkode: eadf4...f08
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #28 Skrevet 9. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du er svært bastant i påstandene dine, har du dokumentasjon på at dette stemmer? Vi har vært sammen i 30 år og sexlivet har vært varierende, naturlig nok, men vi har alltid hatt nærhet, ligget på armen og ønsket hverandre vel. Jeg nekter å tro at det er så sjelden uten å se faglig belegg. Jeg får følelsen av at du helst snakker ut fra egen erfaring og ikke faktabelagt Anonymkode: cd1d9...f90 Helt fantastisk at noen har det bra etter mange år sammen. Men i min omgangskrets, så kjenner jeg ingen som har et sexliv, eller har det bra sammen etter mange år sammen. Noen har det OK, mens andre har det ikke bra. Nå er nok jeg og litt farget av min uflaks med menn, og både nær familie, og nære venner, som er i elendige forhold de ikke går ut av. Jeg gikk da fra min mann da forholdet ble dårlig. Og har det så mye bedre som singel enn i dårlig forhold. Anonymkode: ef689...e0e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #29 Skrevet 9. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Helt fantastisk at noen har det bra etter mange år sammen. Men i min omgangskrets, så kjenner jeg ingen som har et sexliv, eller har det bra sammen etter mange år sammen. Noen har det OK, mens andre har det ikke bra. Nå er nok jeg og litt farget av min uflaks med menn, og både nær familie, og nære venner, som er i elendige forhold de ikke går ut av. Jeg gikk da fra min mann da forholdet ble dårlig. Og har det så mye bedre som singel enn i dårlig forhold. Anonymkode: ef689...e0e Snakker du om forholdene til alle i din omgangskrets? Jeg snakker kun om det med mine nærmeste venner, så jeg vet egentlig ikke mer om forholdene til de jeg har rundt meg enn hvordan de er når vi er sammen. Det er da svært spesielt at du vet om sexlivet, eller manglende sådan, til alle du omgås. Er dette vanlig? Selv om vi ikke snakker om forhold og sex så har jeg inntrykk av at de fleste par som har vært sammen lenge, tenker 20 år +, har funnet en god samlivsform og har det helt ok sammen. Gjerne uten de høye tinder eller dype daler, men mer en stille tilfredshet. Anonymkode: cd1d9...f90
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #30 Skrevet 9. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Snakker du om forholdene til alle i din omgangskrets? Jeg snakker kun om det med mine nærmeste venner, så jeg vet egentlig ikke mer om forholdene til de jeg har rundt meg enn hvordan de er når vi er sammen. Det er da svært spesielt at du vet om sexlivet, eller manglende sådan, til alle du omgås. Er dette vanlig? Selv om vi ikke snakker om forhold og sex så har jeg inntrykk av at de fleste par som har vært sammen lenge, tenker 20 år +, har funnet en god samlivsform og har det helt ok sammen. Gjerne uten de høye tinder eller dype daler, men mer en stille tilfredshet. Anonymkode: cd1d9...f90 De lever sammen som venner, heter det. Holder sammen pga barna. Anonymkode: 87a46...521
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #31 Skrevet 9. desember 2023 Anonym bruker skrev (På 7.12.2023 den 9.13): Jeg lever i et godt forhold, så jeg kunne naturlig nok ikke tenke meg å være alene. Det er så deilig å ha noen å prate med om alt mulig, også småbekymringer rundt barna osv. med en som er like interessert i dem som jeg er, og en jeg kan ha fysisk nærhet med, så mye jeg ønsker. Jeg tror ikke jeg ville trivdes så godt som singel. Anonymkode: eadf4...f08 Nei, når man lever i et godt forhold er det nok mange som hadde foretrukket å være to. Men de av oss som er single hadde jo nettopp ikke noen å dele småbekymringer med, ha fysisk nærhet med osv. Jeg var ufattelig ensom da jeg var gift og ble i tillegg mast på daglig om sex, det var intet gehør for mine bekymringer eller ønsker om noe, så singlelivet er hundre ganger å foretrekke. HI, jeg er også overrasket over i hvilken grad omgangskretsen min vil ha meg "avsatt" til en mann. Det er akkurat som om folk blir litt nervøse av at ikke alle drømmer om det hellige parforholdet/samboerskapet. Jeg har en kjæreste som jeg kun treffer når barna er hos faren sin. Han er helt vidunderlig, men folk vil bare ikke forstå at jeg ikke ønsker å flytte sammen med ham, møte familien hans osv. Det forholdet vi har er helt perfekt som det er og skal ikke utvikle seg til noe annet og "mer", men det er akkurat som om folk nekter å akseptere det. Veldig rart. Anonymkode: f0e13...2ca
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #32 Skrevet 9. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, når man lever i et godt forhold er det nok mange som hadde foretrukket å være to. Men de av oss som er single hadde jo nettopp ikke noen å dele småbekymringer med, ha fysisk nærhet med osv. Jeg var ufattelig ensom da jeg var gift og ble i tillegg mast på daglig om sex, det var intet gehør for mine bekymringer eller ønsker om noe, så singlelivet er hundre ganger å foretrekke. HI, jeg er også overrasket over i hvilken grad omgangskretsen min vil ha meg "avsatt" til en mann. Det er akkurat som om folk blir litt nervøse av at ikke alle drømmer om det hellige parforholdet/samboerskapet. Jeg har en kjæreste som jeg kun treffer når barna er hos faren sin. Han er helt vidunderlig, men folk vil bare ikke forstå at jeg ikke ønsker å flytte sammen med ham, møte familien hans osv. Det forholdet vi har er helt perfekt som det er og skal ikke utvikle seg til noe annet og "mer", men det er akkurat som om folk nekter å akseptere det. Veldig rart. Anonymkode: f0e13...2ca Veldig bra kommentar med gode poeng som burde være tankevekkende. Anonymkode: 39e93...941
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2023 #33 Skrevet 9. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, når man lever i et godt forhold er det nok mange som hadde foretrukket å være to. Men de av oss som er single hadde jo nettopp ikke noen å dele småbekymringer med, ha fysisk nærhet med osv. Jeg var ufattelig ensom da jeg var gift og ble i tillegg mast på daglig om sex, det var intet gehør for mine bekymringer eller ønsker om noe, så singlelivet er hundre ganger å foretrekke. HI, jeg er også overrasket over i hvilken grad omgangskretsen min vil ha meg "avsatt" til en mann. Det er akkurat som om folk blir litt nervøse av at ikke alle drømmer om det hellige parforholdet/samboerskapet. Jeg har en kjæreste som jeg kun treffer når barna er hos faren sin. Han er helt vidunderlig, men folk vil bare ikke forstå at jeg ikke ønsker å flytte sammen med ham, møte familien hans osv. Det forholdet vi har er helt perfekt som det er og skal ikke utvikle seg til noe annet og "mer", men det er akkurat som om folk nekter å akseptere det. Veldig rart. Anonymkode: f0e13...2ca Ja, samme følelsen sitter jeg med. Men det jeg reagerer på, er jo at de som maser på meg er drittlei sin egen gubbe😵💫 Ja kjenner godt til det at andre ikke aksepterer det som er bra nok for meg. Hvorfor skal andre mene noe så lenge jeg er fornøyd? Jeg var sammen med en for mange år siden, samme som du beskriver. Kun sammen når barna var hos far, møtte ikke hverandres foreldre etc. Var perfekt, helt til han snudde. Var visst så perfekt at han ville flytte sammen, introduseres for familien, og på sikt gifte seg. Huff, nei. Forholdet var fantastisk, men det hadde det aldri vært om 15 år skal man tro på statistikken. Anonymkode: 87a46...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå