Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Nå er jeg nok litt rar her men her i samboers øyer er grøt middag i mine øyne er det frokost og kveldsmat eller liggende i lista (dessert) da sukker og kanel opp i. jeg klarer ikke å ha det til middag da blir jeg bare sulten igjen 1-2 timer senere, blir litt sånn tøyse middag for meg. Deres meining Anonymkode: abcd3...d71
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Siden du kaller det julegrøt, så er det å anta at den serveres til middag på en av julesangene, og da regner jeg med lille julaften? Siden det oftest er mer overdådige middager fra julaften til nyttårsaften. Uansett er det mye mat i jula, og utvalget til både frokost og kvelds er jo større enn vanlig, så da syns jeg grøt går helt fint til middag. Lille julaften bruker vel mange også å ha litt enklere mat nettopp fordi det er full pakke på julaften. Anonymkode: e2173...6b5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Den eneste grøten som er frokost for meg, er havregrøt. Resten av grøttyper er middag, synes det er rart å se på det som tøysemiddag. Anonymkode: ae59f...450
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Julegrøt er for meg middag og man kan utvide det med å spekemat til. Havregrynsgrøt er derimot frokost og kveldsmat. Anonymkode: 74da1...6ff
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Det er middag, som hos de fleste andre. Er ikke vanlig å spise ris til frokost. Anonymkode: b8233...03d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Risengrynsgrøt kan være middag, men brukes kun til lunsj ellers kvelds hjem her. For som du sier blir fort sulten igjen Anonymkode: 1096d...473
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 Hos oss er ikke grøt middag. Sukker og middag henger ikke sammen for min del. Derfor er heller ikke pannekaker middag. Altså pannekaker med sukker på.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 Risengrynsgrøt er for meg middag. Da jeg vokste opp hadde vi det som fast lørdagsmiddag. Men så hadde vi også pizza eller noe annet godt som kveldskos på lørdager. Julegrøten har vi i min familie spist på formiddagen på julaften. I min svigerfamilie har de det som middag på lille julaften. Anonymkode: f566e...401
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 All grøt kan brukes som middag Anonymkode: 892fa...90d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): All grøt kan brukes som middag Anonymkode: 892fa...90d Nja, rødgrøt eller eplegrøt blir rart, men en sjelden gang går det jo hvis man har litt kraftig kveldsmat. Anonymkode: d5d82...fc0
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 Jeg vil ikke ha grøt som middag i julen, men ellers hender det at vi har det. På travle dager kan en Fjordland grøt gjøre nytten som middag, absolutt. Anonymkode: 835e0...a89
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Skrevet 7. desember 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Nja, rødgrøt eller eplegrøt blir rart, men en sjelden gang går det jo hvis man har litt kraftig kveldsmat. Anonymkode: d5d82...fc0 Men det kan. Rabarbragrøt også. Til og med brødskiver kan være middag. Middag er bare betegnelsen på et måltid, ikke noen krav om hva den skal inneholde Anonymkode: 892fa...90d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Skrevet 7. desember 2023 Hverken risengrynsgrøt eller pannekaker er middag i mine øyne, generelt søt mat. Andre må gjerne spise det som middag, men for meg er det på samme nivå som å spise boller til middag, og det fungerer ikke for meg. Jeg blir kvalm før jeg blir mett, rett og slett. Som barn var jeg vant til risengrynsgrøt på formiddagen på lørdager som en sen lunsj, og så pizza, lasagne el. som kveldsmidddag. Anonymkode: aca7d...07c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Skrevet 7. desember 2023 Jeg liker både risengrynsgrøt og pannekaker til middag, og syns ikke jeg blir spesielt fort sulten igjen etter å ha spist det heller. På den annen side synes jeg egentlig at man bør grønnsaker som en del av middagen, og det er det dårlig med i grøt, dessverre. Anonymkode: b88b3...cce
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #15 Skrevet 7. desember 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg liker både risengrynsgrøt og pannekaker til middag, og syns ikke jeg blir spesielt fort sulten igjen etter å ha spist det heller. På den annen side synes jeg egentlig at man bør grønnsaker som en del av middagen, og det er det dårlig med i grøt, dessverre. Anonymkode: b88b3...cce Da kan man knaske en gulrot. Grønnsakene bryr seg ikke om de hører til middagen eller ikke. Anonymkode: 835e0...a89
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Skrevet 7. desember 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Da kan man knaske en gulrot. Grønnsakene bryr seg ikke om de hører til middagen eller ikke. Anonymkode: 835e0...a89 Det kan man jo. Å ha et fat med grønnsaker og dip eller noe sånt før grøten en god idé, kanskje jeg skulle begynne med det. Anonymkode: b88b3...cce
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #17 Skrevet 7. desember 2023 Julegrøt? Mener du risengrynsgrøt? Det er rimelig vanlig middagsmat, servert med spekemat til. Anonymkode: 72dae...a2c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Skrevet 7. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Julegrøt? Mener du risengrynsgrøt? Det er rimelig vanlig middagsmat, servert med spekemat til. Anonymkode: 72dae...a2c Det er vel ikke vanlig med spekemat til risgrøt? Anonymkode: ae59f...450
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Skrevet 7. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er vel ikke vanlig med spekemat til risgrøt? Anonymkode: ae59f...450 Jo, absolutt. Anonymkode: 72dae...a2c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #20 Skrevet 7. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er vel ikke vanlig med spekemat til risgrøt? Anonymkode: ae59f...450 Joda Anonymkode: bde1d...97c
frk Nilsen Skrevet 7. desember 2023 #21 Skrevet 7. desember 2023 Jeg er ikke noe glad i risgrøt som middag. Men resten av familien vil ha det på lillejulaften, jeg må ha litt spekemat til for å døyve den. Jeg klarer fint en grøtmiddag i året
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #22 Skrevet 7. desember 2023 Middag er betegnelsen på et måltid og sier ingenting om innholdet. hos oss er det heldigvis ingen rigide regler for hva det enkelte måltidet skal inneholde. Vi kan like gjerne ha varmmat til lunch som til middag og kvelds. Omelett funker feks. til alle måltider, brødskiver kan være middag, frukt kan være kveldsmat, suppe kan være lunch osv Anonymkode: 1e75b...95c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #23 Skrevet 7. desember 2023 Har aldri hørt om noen som spiser risengrynsgrøt til frokost, om det er det du mener med julegrøt. Ei heller rømmegrøt eller semulegrynsgrøt. Havregrøt derimot, er frokost/lunsj/kveldsmat for meg. Spekemat er helt vanlig til både risengrynsgrøt og rømmegrøt her jeg bor. Har fjordland risengrynsgrøt til middag innimellom når ting må gå fort. Skal innrømme at jeg er ikke superfan av den type middag, men det funker en gang i blant. Blir som du sier hi fort sulten igjen dersom man ikke har spekemat til. Anonymkode: 26439...6e9
Hagla Skrevet 7. desember 2023 #24 Skrevet 7. desember 2023 Risengrynsgrøt er selvsagt middag. Men personlig klarer jeg det ikke, blir kvalm og stinn, men ikke mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå