Gå til innhold

Mennesker som klager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er som regel en dypere grunn til at noen klager på ting. Hvis du responderer med å be de si mer, så kommer det også gjerne mer fram. Hvis du spør videre, så er det sannsynlig at den underliggende årsaken kommer opp, og når den kommer opp, så går det an å snakke om det som virkelig er problemet. Det betyr vel helst at man stiller spørsmål, så den som har problemet får satt ord på følelsene og kanskje vil finne en løsning ved hjelp av deg som aktivt vil lytte.

Er dere så tålmodige med de som klager, og tenker dere på om det er en underliggende grunn som er mer alvorlig og som dere kan hjelpe med? 

Eller hvordan takler dere det at noen klager? 

Anonymkode: 40e69...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.12.2023 den 19.39):

Det er som regel en dypere grunn til at noen klager på ting. Hvis du responderer med å be de si mer, så kommer det også gjerne mer fram. Hvis du spør videre, så er det sannsynlig at den underliggende årsaken kommer opp, og når den kommer opp, så går det an å snakke om det som virkelig er problemet. Det betyr vel helst at man stiller spørsmål, så den som har problemet får satt ord på følelsene og kanskje vil finne en løsning ved hjelp av deg som aktivt vil lytte.

Er dere så tålmodige med de som klager, og tenker dere på om det er en underliggende grunn som er mer alvorlig og som dere kan hjelpe med? 

Eller hvordan takler dere det at noen klager? 

Anonymkode: 40e69...1c2

Kommer jo an på relasjonen jeg har til dem. Hvis det er noen jeg knapt kjenner, kan jeg prøve å unngå dem. Jeg vil ikke ha "over-sharing" fra fremmede. Men er det noen jeg er venn med eller glad i, så vil jeg så klart komme til bunns i problemene og se hvordan jeg kan hjelpe dem.

Her på forumet er det noen faste klagere; men det nytter ikke å spørre dem om noe eller prøve å hjelpe dem. Selv ikke å be dem om å si mer, hjelper. Man får bare amputerte svar, som "Vet ikke! Går ikke!"

Anonymkode: ab60e...440

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...