Gå til innhold

Får barna deres gå inn i deres soverom eller er det utenfor temaet?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bare spør, hvorfor kan de ikke ligge i sin egen seng for å få litt ro? Aldri skjønt det der jeg. 

Anonymkode: 1d810...765

Det kan de, men de liker å være i nærheten av stua og der vi er, og vårt rom er i samme etasje, mens deres er nede.

Anonymkode: a267b...26a

Fortsetter under...

Selvsagt får de komme inn på rommet, hva er det for et slags spørsmål. Ingen rom i huset er forbudt for noen.

Nå har jeg bare ett hjemmeboende barn, og han ligger i pappas seng når han er bortreist. Ellers så kommer han inn om morgenen i helgene så ligger vi og prater og ser på telefon til vi gidder å stå opp. 

Det er sjelden han går inn på dagtid, men det er ikke pga et forbud. 

Ja, de får lov, men nå som de er store skjer det sjeldent eller aldri. Da de var yngre kom de gjerne inn om natten hvis de var dårlige eller hadde mareritt, men på dagtid er det ikke et sted de har oppholdt seg. Det var ikke lov å bruke vårt soverom til gjemsel eller lek når de hadde besøk, så der satte vi en grense. Ellers er døren kun låst når vi har sex der inne, og da vi hadde barneselskap i sin tid fordi vi ikke ønsket herjing og hopping i sengen der inne.

Anonymkode: 0dd02...0bc

Selvfølgelig fikk de komme inn for trøst og kos når de var mindre. Men ikke på dagtid som et lekerom/oppholdsrom. 

Her er soverommet hver enkelts private sfære. Jeg bruker heller ikke ungenes rom som mitt oppholdsrom eller går i deres skuffer og skap. 

Anonymkode: b1129...e53

Er det mange av dere som har varme soverom, siden ungene liker å være på soverommene deres på dagtid? Her er det kaldt, ingen har lyst til å være der med mindre man sover.

Anonymkode: 1129a...f30

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Er det mange av dere som har varme soverom, siden ungene liker å være på soverommene deres på dagtid? Her er det kaldt, ingen har lyst til å være der med mindre man sover.

Vi lukker vindu og åpner døren til gangen så det er ganske varmt. 

Anonymkode: abc2f...074

Annonse

Klart de kan. Jeg har aldri tenkt på det engang. De går jo ikke dit med venner for å henge liksom. Men jeg har aldri sagt at de ikke skal, det er vel naturlig å skjønne.

Om natten har de jo kommet inn «bestandig» til de ble for store. Men selv nå når de er tenåringer kommer de inn om det er noe (neseblod, hoste, får ikke sove…). De bruker ofte badet vårt til å dusje. Kan ligge på gulvet i garderoben og kose med hunden mens vi kler på oss… Jeg visste ikke at det fantes no go-soner for barna i noen hjem 😅

Anonymkode: 766f0...8e6

Låser ikkje og har ikkje reglar på det, men kva i all verda har ungane der inne å gjere utover når dei er sjuke, har mareritt eller av andre grunnar må oppsøke oss etter at vi har lagt oss?

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Rart å påpeke uten å fortelle hva du ville sagt i stedet. Jeg kjenner flere (spesielt nå er det snakk om ukrainere) som har lært seg norsk, og de er helt utrolig flinke! Tenk å lære seg så mye på så kort tid. La oss si at noen som ikke har norsk som morsmål har skrevet dette. Da hjelper det lite å kommentere, hvis du ikke orker å hjelpe vedkommende med å forklare hva som ville vært riktig å si.

Anonymkode: 7213c...e50

Rart å bli så opprørt av så lite.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Klart de kan. Jeg har aldri tenkt på det engang. De går jo ikke dit med venner for å henge liksom. Men jeg har aldri sagt at de ikke skal, det er vel naturlig å skjønne.

Om natten har de jo kommet inn «bestandig» til de ble for store. Men selv nå når de er tenåringer kommer de inn om det er noe (neseblod, hoste, får ikke sove…). De bruker ofte badet vårt til å dusje. Kan ligge på gulvet i garderoben og kose med hunden mens vi kler på oss… Jeg visste ikke at det fantes no go-soner for barna i noen hjem 😅

Anonymkode: 766f0...8e6

Hos oss er det litt no-go inn på gjesterommet i november/desember, men det er kun fordi det jeg handler inn av bursdagsgaver og julegaver blir lagt der inne 🤣

For å svare på HI, så får barna lov til å være på vårt rom ja. Hender de kommer inn i løpet av natta, men ikke så ofte nå som de begynner å bli såpass store. De kan også ligge å slappe av i senga, og se på TV der inne. Er ofte ganske kaldt på soverommet, men senga vår er mjukere enn barnas senger, så da frister det å ligge der.

Anonymkode: 679b2...fde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...