Gå til innhold

Vil bare ta med min mor ut uten min far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i begge selvsagt!  
Denne helgen skal vi nemlig til vinterland i Oslo! Meg og mitt barn på 5 år og min samboer.

Jeg inviterte min mor, da hun er mest glad i slike ting. Min far i den andre siden.. kan være en surpomp og mood killer da han vil ikke spise der eller neei vi har mat i hjemmet og vil spassere rundt så fort som muligt. «Ødelegger litt stemmingen faktisk». Joda kanskje han også har godt av å komme seg litt ut men da tenkte jeg søren også😅 min samboer kjører og da har min mor allerede hintet at vi 3 skal sitte bakerst i setet så far kan sitte foran. Da tenker jeg på hvorfor? Når meg og samboer og barn drar så liker vi å nyte å sitte oss og kose oss på cafe og restaurant og skikke litt rundt, min far HATER det..

Anonymkode: 06d71...820

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ødelegger stemningen *litt* ? 

Det ser ikke så alvorlig ut, men det går ikke å invitere kun din mor å bli med. Det som går an er å si til faren din at han ikke trenger å være med hvis han ikke liker det, eller at din mor formidler. Ellers så er det jo ikke sånn at faren din bestemmer om dere skal spise der dere vil, og det kan du fint si på en blid måte for å ikke bidra til dårlig stemning. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er glad i begge selvsagt!  
Denne helgen skal vi nemlig til vinterland i Oslo! Meg og mitt barn på 5 år og min samboer.

Jeg inviterte min mor, da hun er mest glad i slike ting. Min far i den andre siden.. kan være en surpomp og mood killer da han vil ikke spise der eller neei vi har mat i hjemmet og vil spassere rundt så fort som muligt. «Ødelegger litt stemmingen faktisk». Joda kanskje han også har godt av å komme seg litt ut men da tenkte jeg søren også😅 min samboer kjører og da har min mor allerede hintet at vi 3 skal sitte bakerst i setet så far kan sitte foran. Da tenker jeg på hvorfor? Når meg og samboer og barn drar så liker vi å nyte å sitte oss og kose oss på cafe og restaurant og skikke litt rundt, min far HATER det..

Vil han egentlig være med da, eller er det mor som vil at far og skal være med?

Anonymkode: a85eb...145

Skrevet

Jeg har et såpass nært forhold til mine foreldre, at jeg fint kunne spurt bare mamma. Hadde snakket med pappa, forklart løpet. At vi skal spise der, være der lenge. Da hadde han sagt nei takk av seg selv. 

Noen folk ødelegger faktisk stemninga. 

Anonymkode: 075c4...bcb

Skrevet

Jeg inviterer ofte min mor, da min far er litt sær og kan ødelegge stemningen. Han inviterer aldri oss på noe heller, og har aldri i min oppvekst pleid å være med på ting, eller følge opp meg. Han har vært for travel. Så jeg tar ned min mor og lar han. Være igjen hjemme, og sover godt om natta likevel…

Anonymkode: 57f51...61b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.12.2023 den 21.22):

Vil han egentlig være med da, eller er det mor som vil at far og skal være med?

Anonymkode: a85eb...145

Det er min mor som spurte om han ville være med da han sitter eller hjemme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.12.2023 den 21.56):

Jeg inviterer ofte min mor, da min far er litt sær og kan ødelegge stemningen. Han inviterer aldri oss på noe heller, og har aldri i min oppvekst pleid å være med på ting, eller følge opp meg. Han har vært for travel. Så jeg tar ned min mor og lar han. Være igjen hjemme, og sover godt om natta likevel…

Anonymkode: 57f51...61b

Problem her er at min mor spurte min far. Jeg ville helst bare ha med min mor da vi kan kose oss litt lenger der uten at han plutselig ikke vil det og nei synes de har ekkel mat her og der og spasere rundt så fort som mulig og bli krangle fant så fort noen andre vil noe han ikke vil.. så jeg ble litt små irritert at min mor faktisk spurte han.. hadde det ikke vert for det så hadde jeg ikke syns noe særlig om han ble med. 

Skrevet

Men har han sagt at han vil bli med, da? Høres jo ikke ut som han liker å være med på sånt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Problem her er at min mor spurte min far. Jeg ville helst bare ha med min mor da vi kan kose oss litt lenger der uten at han plutselig ikke vil det og nei synes de har ekkel mat her og der og spasere rundt så fort som mulig og bli krangle fant så fort noen andre vil noe han ikke vil.. så jeg ble litt små irritert at min mor faktisk spurte han.. hadde det ikke vert for det så hadde jeg ikke syns noe særlig om han ble med. 

Slike ting er det greit å ta åpent. Da slipper du å spørre din mor delvis i det skjulte og du slipper at din mor spør de far med når du ikke hadde tenkt det. Snakk med din far fortell hva dere skal gjøre. At dere skal rusle rundt, hvor dere har tenkt å spise, si dere har tenkt å hygge dere og derfor ha tenkt å bruk tid og bruke litt penger på mat. Dere skal kose dere og det er ikke lov å klage for å endre planene. Han er velkommen til å være med, men dette er premissene. Hvis han blir med og ikke klarer å følge dette så minner du han på det der å da. I tillegg kan dere vurdere å gi beskjed neste år at han ikke får være med og med henvisning til dette. Et alternativ er kanskje at han kjører egen bil om han vil være med, men ikke trives likevel da opplegget er for fjernt fra det han har lyst til. Da kan han dra hjem når han måtte ønske. 

Anonymkode: b506a...872

Skrevet

Kan samboeren din ofte litt tid på ham, da? Så kan de gjøre et eller annet som ikke innebærer å gå sammen med masse folk midt i Oslo-gryta - skjønner at det ikke er for alle. 

Eller er han bare en surpomp uansett hva han gjør? 

Skrevet

Jeg ville tatt en prat med far. Sagt at dere kommer til å bruke lang tid. Og at dere har planlagt å spise der og kose dere. 

Hvis han også har lyst til å bruke noen timer på å se seg omkring. Og hvis han også kan tenke seg å spise på markedet, så er han velkommen til å være med. 

Anonymkode: 363fb...08d

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (49 minutter siden):

Kan samboeren din ofte litt tid på ham, da? Så kan de gjøre et eller annet som ikke innebærer å gå sammen med masse folk midt i Oslo-gryta - skjønner at det ikke er for alle. 

Eller er han bare en surpomp uansett hva han gjør? 

Han er en surpomp til vanlig😂  

min samboer er heller ikke så fan av slike mye titting rundt men han ofrer seg litt og er med på det gøye, også får barnets og min skyld. Min far er slik som liker å styre for alle at det må gå i hans pressimisser. 

Skrevet
Mamma-til-3-jenter skrev (2 timer siden):

Men har han sagt at han vil bli med, da? Høres jo ikke ut som han liker å være med på sånt.

Nei han har ikke sagt noe, mer min mor som har spurt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...