Gå til innhold

Dere med elbil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en bmw i3 med ca 15 mil rekkevidde på en god dag på sommeren. Nå er 100% ca 8 mil, og det går greit nok. Har ei mil til jobb og den bruker fort opp 3.5 mil tur/retur. Har lader hjemme så er ikke ett problem 

Anonymkode: 4abb4...b7a

Lader hver dag uansett, har 9.8 mil tur/retur jobb. Akkurat nå står den på 14 mil, det laveste er 12 mil på vinteren. På sommeren er den på 19,8mil. Minuset på vinteren er at jeg f.eks ikke kan kjøre andre steder uten å evt hurtiglade et sted, så jeg ønsker meg en bil med lenger rekkevidde for å slippe å tenke på det. Mannen min sin har 30 mil på 100% på vinterstid, 40 mil på sommeren.

Anonymkode: a1d67...f44

Har en 6 mnd gammel Peugeot e-208. Den har 360 km på sommeren. Den sto på 280 km i morges, jeg har 12 km til jobb. Da jeg kom hjem var den på 180, dvs jeg brukte 100 km på reelle 24 km.
-15 ute i hele dag.

Kulda stjeler noe enormt. 

Anonymkode: f7967...9d1

Annonse

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Har en 6 mnd gammel Peugeot e-208. Den har 360 km på sommeren. Den sto på 280 km i morges, jeg har 12 km til jobb. Da jeg kom hjem var den på 180, dvs jeg brukte 100 km på reelle 24 km.
-15 ute i hele dag.

Men du, og andre, angrer dere noen gang på hele elbilen når det er slik? Jeg kan ikke forestille meg den slags hindringer for framkommelighet og effektivitet.

Anonymkode: 5f17d...dc5

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

-15 ute i hele dag.

Oj, det var voldsomt. Da kjører du kanskje veldig uøkonomisk? Vet at på mannen min sin, audi-etron 2021 modell så går det ned et par km når han bruker varmesetene osv, men det gjør det ikke på min kia soul 2018 modell. 

Til deg som spurte om vi angrer. I det daglige er det ikke noe problem å ha el bil. Når vi skal til sunnmøre på sommeren fra oss 56 mil, så må vil lade 1-2 ganger opp og 1 gang på vei nedover. Men da tar vi uansett en pause for å lufte hunden og oss selv. Så det er egentlig ikke noe problem. Da kjører vi bilen til mannen, ikke min for å si det sånn😂det hadde jeg ikke giddi. Men ja, man må planlegge på en helt annen måte enn om man kjører fossilbil så klart. Så når mannen byttet inn til el bil, så var jeg veldig skeptisk i starten, er enklere med fossil.

Anonymkode: a1d67...f44

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men du, og andre, angrer dere noen gang på hele elbilen når det er slik? Jeg kan ikke forestille meg den slags hindringer for framkommelighet og effektivitet.

Anonymkode: 5f17d...dc5

Nei, angrer ikke. Kjøpte bil med lang rekkevidde i utgangspunktet så selv vet 15 kalde har vi en rekkevidde på 280-300 km, og det er nok for oss. Ikke så ofte vi kjører så langt på en dag 

Anonymkode: 5a764...03f

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Lader mye oftere og rekkevidden blir kortere. Ellers null problem 👌

Anonymkode: 419d2...342

Dette. Fordelen med elbil er at man ikke trenger varm motor for å få varm kupé. Skraper aldri is, to minutter med varm luft og isen er borte. Veldig greit. 

Anonymkode: 68f58...384

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...