Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg er så ekstremt fortvilet!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dette handler vell om mor også!

mor er glad i alle barna sine og ønsker de det beste, men er selv tynnslitt etter ikke å ha fått den hjelpen familien burde ha fått for lenge siden. 
vi skal faktisk ikke svært langt tilbake før de forreste ble diagnostisert og fikk hjelp. At TS har blitt sammen med og fått barn med en mann med utfordringer er ikke utenkelig. Og hvor flinke mange er til å maskere skjønner man ikke før man har erfart det selv på kroppen.

jeg forstår dette er vondt og vanskelig for trådstarter. Og selv om valgene for de mindre barna er rett for de, må det være grusomt for deg å stå i. Jeg ønsker deg godt og håper dere snart får mer av den hjelpen dere trenger også du!

Anonymkode: ff4b0...fa9

Tusen takk for støtten ❤️ og ja, er først nå i de senere årene høytfungerende autister er blitt oppdaget. Min mann har høy utdannelse og hadde en jobb med mye ansvar. Ingen skulle tro han er autist! Han er sosial, morsom. Osv. Livet skjer. Noen ganger for fort. 

Men jeg må se fremover og gjøre det beste ut av det. Jeg vil ikke ha på meg at det eneste jeg ønsket var å bli kvitt ungene for å jobbe og gjøre det jeg vil.

Jeg elsker barna mine og gjør alt for de. Denne uken har jeg hatt to hos meg. Det har gått så fint. Vi koser oss! De spiser middag på skift, fungerer fint. Jeg spiser litt sammen med begge ❤️ de er samarbeidsvillig og de er venner ❤️ herlig ❤️ hi 

Anonymkode: 399f7...152

Fortsetter under...

Jeg reagerer veldig på at det ikke finnes avlastning eller barneboliger i din kommune. Trodde alle kommuner hadde slike tilbud.  Jeg har selv jobber på barne og ungdomsavlastning i mange år, og det er ikke få ganger vi har måtte ta imot nye barn på kort varsel. Har også opplevd akutt overnatting (var i utgangspunkt ikke nattåpent hos oss) fordi foreldrene var helt på randen. 

Nå jobber jeg i barnebolig, der vi har en tolvåring boende på fast basis. Foreldre kan komme å besøke/hente barnet når de ønsker og når de har overskudd.

Hva sier kommunen din? Har de virkelig ingenting å tilby? 

Anonymkode: f3d0b...3f1

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tusen takk for støtten ❤️ og ja, er først nå i de senere årene høytfungerende autister er blitt oppdaget. Min mann har høy utdannelse og hadde en jobb med mye ansvar. Ingen skulle tro han er autist! Han er sosial, morsom. Osv. Livet skjer. Noen ganger for fort. 

Men jeg må se fremover og gjøre det beste ut av det. Jeg vil ikke ha på meg at det eneste jeg ønsket var å bli kvitt ungene for å jobbe og gjøre det jeg vil.

Jeg elsker barna mine og gjør alt for de. Denne uken har jeg hatt to hos meg. Det har gått så fint. Vi koser oss! De spiser middag på skift, fungerer fint. Jeg spiser litt sammen med begge ❤️ de er samarbeidsvillig og de er venner ❤️ herlig ❤️ hi 

Det må være veldig godt for deg 🥰

unner deg virkelig å oppleve mestring og en fungerende hverdag igjen. Med alle barna om det går.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det må være veldig godt for deg 🥰

unner deg virkelig å oppleve mestring og en fungerende hverdag igjen. Med alle barna om det går.

Tusen hjertelig takk ❤️❤️❤️

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg reagerer veldig på at det ikke finnes avlastning eller barneboliger i din kommune. Trodde alle kommuner hadde slike tilbud.  Jeg har selv jobber på barne og ungdomsavlastning i mange år, og det er ikke få ganger vi har måtte ta imot nye barn på kort varsel. Har også opplevd akutt overnatting (var i utgangspunkt ikke nattåpent hos oss) fordi foreldrene var helt på randen. 

Nå jobber jeg i barnebolig, der vi har en tolvåring boende på fast basis. Foreldre kan komme å besøke/hente barnet når de ønsker og når de har overskudd.

Hva sier kommunen din? Har de virkelig ingenting å tilby? 

Jeg har ikke spurt kommunen. Bare barnevernet... barnevernet sier at det ikke finnes (??)

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke spurt kommunen. Bare barnevernet... barnevernet sier at det ikke finnes (??)

Du skal sannsynligvis snakke med tildelingskontoret om dette ikke barnevernet. 
selv om barnevernet ikke har så er det andre etater som kan hjelpe! 
du kan og høre med nav om de har en familie koordinator du kan snakke med.

ta gjerne kontakt på pm

Annonse

cecilies mamma skrev (2 timer siden):

Du skal sannsynligvis snakke med tildelingskontoret om dette ikke barnevernet. 
selv om barnevernet ikke har så er det andre etater som kan hjelpe! 
du kan og høre med nav om de har en familie koordinator du kan snakke med.

ta gjerne kontakt på pm

Tusen takk for tips ❤️

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Da tror jeg du skal kontakte kommunen å sjekke hvilke avlastningstilbud de har. Vi har mange barn på avlastning, og ingen av de er gjennom barnevernet. Men finner det veldig rart at barnevernet ikke har informert deg om dette tilbudet når du har spurt dem om hjelp. Vil absolutt tro at de vet om det.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da tror jeg du skal kontakte kommunen å sjekke hvilke avlastningstilbud de har. Vi har mange barn på avlastning, og ingen av de er gjennom barnevernet. Men finner det veldig rart at barnevernet ikke har informert deg om dette tilbudet når du har spurt dem om hjelp. Vil absolutt tro at de vet om det.

Slår det deg ikke at barneverntjenesten kan mene at det er best at barna ikke bor med mor? Avlastning til en mor som håndterer barna gir mening, da klarer hun å stå i omsorgsoppgaven. Avlastning til en mor som ikke håndterer barna er noe helt annet. Hun er dessuten allerede innvilget avlastning til barna, i andre familier. Det klarte hun ikke å følge opp. Dermed gir det ingen mening å bruke offentlige midler på å ha barna i barnebolig. Et annet poeng er at ingen av barna har så alvorlige diagnoser at de har rett på den typen tiltak. 

Anonymkode: a5125...1b9

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Slår det deg ikke at barneverntjenesten kan mene at det er best at barna ikke bor med mor? Avlastning til en mor som håndterer barna gir mening, da klarer hun å stå i omsorgsoppgaven. Avlastning til en mor som ikke håndterer barna er noe helt annet. Hun er dessuten allerede innvilget avlastning til barna, i andre familier. Det klarte hun ikke å følge opp. Dermed gir det ingen mening å bruke offentlige midler på å ha barna i barnebolig. Et annet poeng er at ingen av barna har så alvorlige diagnoser at de har rett på den typen tiltak. 

Anonymkode: a5125...1b9

"Det klarte hun ikke å følge opp"? Hva mener du med det?

Og hvilke type diagnoser tenker du på ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...