Gå til innhold

Har du opplevd å bli hatet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 4.12.2023 den 4.06):

Tanken her var samme som når noen elsker/er glad i en. Hvordan de behandler en, snakker til og om. 

Anonymkode: a7908...b13

Ekspander  

Når noen elsker deg så føles det stort sett bra. At noen hater deg betyr jo ingenting, og  det er vel ikke så mange som føler noe ift det, med mindre de får lagd trøbbel eller skader deg på noe vis. Så det blir jo veldig forskjell. Men svaret er fremdeles ja. 

ReneRene skrev (På 4.12.2023 den 4.14):

Når noen elsker deg så føles det stort sett bra. At noen hater deg betyr jo ingenting, og  det er vel ikke så mange som føler noe ift det, med mindre de får lagd trøbbel eller skader deg på noe vis. Så det blir jo veldig forskjell. Men svaret er fremdeles ja. 

Ekspander  

Det påvirker meg hvordan folk snakker om meg og til meg og behandler meg. Så vil si det betyr noe for meg ihvertfall. Det føles ikke bra. 

Anonym bruker skrev (På 4.12.2023 den 4.27):

Det påvirker meg hvordan folk snakker om meg og til meg og behandler meg. Så vil si det betyr noe for meg ihvertfall. Det føles ikke bra. 

Ekspander  

Jeg er enig med deg. Hvis det ikke hadde hatt noe å si ville jo for eksempel ikke homofile trengt noen pride-markering.

Anonymkode: 90452...465

Annonse

Anonym bruker skrev (På 4.12.2023 den 4.27):

Ekspander  

Jeg vet ikke hvordan det kan plage deg hva folk tenker OM deg. Da er det dine tanker på det som er problemet. Du trenger jo ikke bruke tankevirksomhet på å tenke på det. Hvis de behandler deg dårlig, så vil jeg si det er skadelig for deg. Også hvis du stadig hører stygge ting de sier til deg. 

Anonym bruker skrev (På 4.12.2023 den 4.29):

Jeg er enig med deg. Hvis det ikke hadde hatt noe å si ville jo for eksempel ikke homofile trengt noen pride-markering.

Anonymkode: 90452...465

Ekspander  

Det handler jo også om diskriminering, og er på grunn av legning. Hatkriminalitet som går på minoriteter er forbudt- nettopp fordi det har skadelige konsekvenser og kan bli farlig. 

Anonymkode: 72709...d22

Ja, av én.

Vi har en stor narsisst i familien. Jeg har mange venner, smiler, er positiv, er glad og lykkelig, har et godt ekteskap, fine og greie barn, kommer overens med alle, jeg er rolig som person, stikker meg aldri ut, snakker aldri om meg selv, hjelper andre, har en god energi. Klarer store traumer. 

Jeg er ufør etter en ulykke. Store plager, men trøster vedkommende som klager over tørre hender. 

Vedkommende hater meg sterkt. I mange år var jeg veldig fortvilet over at det mennekset baksnakket meg, kom med oppdiktede løgner, mye hersketeknikker mot meg. Det mennesket likte å sette meg på plass - gjerne foran andre. Kom med stikk bare jeg åpnet munnen. Vedkommende snakker nedlatende om uføre rett i ansiktet mitt. Jeg har spurt mange mange ganger om hva jeg har gjort, får aldri noe svar. Jeg har tatt i mot så mye fra det mennesket. Aldri tatt igjen, bare, stått og tatt i mot.

Etterhvert skjønte jeg at kanskje det ikke var meg det var noe feil med. Kanskje det var sjalusi fra hen. Vedkommende stjal all min energi, klarte å få meg usikker på meg selv. Det ble sagt så mye stygt om meg til andre i familien at jeg trakk meg ut av familien.Var et år der jeg holdt meg unna. 

Men nå er jeg tilbake. Lært mer om narsisster. Har tatt kontroll over situasjonen. Så nå er jeg trygg i meg selv, jeg vet hva som er sant, og lar meg ikke hersje meg. Og ikke minst tåler at det er én som ikke liker meg. 

Anonymkode: a0300...cd8

Ja! Hadde sex med'en gift mann å konen fant ut av det,hun viste tydlig at hun hatet meg intenst. Dette var på ett lite sted å møtte jo på henne på bussen;i matvarebutikk,på senteret;i barnehage osv

Anonymkode: 490ab...d7f

Annonse

Anonym bruker skrev (På 4.12.2023 den 7.34):

Ja! Hadde sex med'en gift mann å konen fant ut av det,hun viste tydlig at hun hatet meg intenst. Dette var på ett lite sted å møtte jo på henne på bussen;i matvarebutikk,på senteret;i barnehage osv

Anonymkode: 490ab...d7f

Ekspander  

Er jo ikke så rart. Det fortjener du. Hun hater sikkert mannen også. Eller eksmann... 

Anonymkode: 3cd9e...0a6

Jeg synes hat er et veldig sterkt ord å bruke. Tror ikke jeg har hatet noen eller blitt direkte hatet av andre. 
Å mislike noen er kanskje mer vanlig. Jeg vet om flere som har mislikt meg, og da jeg var yngre synes jeg det var leit. Da var det mer viktig hva andre synes om deg, men jo eldre jeg blir desto mindre bryr jeg meg. Senest i dag tidlig ble jeg sterkt mislikt av husets tenåring, fordi vedkommende ikke fikk viljen sin.

HI, det viktigste er hva de du er glad i mener. Forstår det kan være vanskelig hvis du merker at noen misliker deg, men forsøk å ikke bry seg så mye. Det går ikke an å bli likt av alle, til det er vi for forskjellige.

Kira skrev (På 4.12.2023 den 11.47):

Jeg synes hat er et veldig sterkt ord å bruke. Tror ikke jeg har hatet noen eller blitt direkte hatet av andre. 
Å mislike noen er kanskje mer vanlig. Jeg vet om flere som har mislikt meg, og da jeg var yngre synes jeg det var leit. Da var det mer viktig hva andre synes om deg, men jo eldre jeg blir desto mindre bryr jeg meg. Senest i dag tidlig ble jeg sterkt mislikt av husets tenåring, fordi vedkommende ikke fikk viljen sin.

HI, det viktigste er hva de du er glad i mener. Forstår det kan være vanskelig hvis du merker at noen misliker deg, men forsøk å ikke bry seg så mye. Det går ikke an å bli likt av alle, til det er vi for forskjellige.

Ekspander  

Takk for fint innlegg! 

ReneRene skrev (På 4.12.2023 den 4.34):

Jeg vet ikke hvordan det kan plage deg hva folk tenker OM deg. Da er det dine tanker på det som er problemet. Du trenger jo ikke bruke tankevirksomhet på å tenke på det. Hvis de behandler deg dårlig, så vil jeg si det er skadelig for deg. Også hvis du stadig hører stygge ting de sier til deg. 

Ekspander  

Da er du flinkere enn meg til å ignorere sånt. Skulle hatt mer av den egenskapen. Jeg blir veldig påvirket av dette om så av fremmed her inn. 

Anonym bruker skrev (På 4.12.2023 den 14.43):

Da er du flinkere enn meg til å ignorere sånt. Skulle hatt mer av den egenskapen. Jeg blir veldig påvirket av dette om så av fremmed her inn. 

Ekspander  

Det er jo ditt valg hva du tenker på da 🙂

Husk at du bestemmer selv hvem som skal påvirke deg. Ikke så lett hvis det hadde vært nabo eller familie, men ellers avgjør du hvem og hva du skal tenke på. Det er så enkelt 🙂

ReneRene skrev (På 4.12.2023 den 14.52):

Det er jo ditt valg hva du tenker på da 🙂

Husk at du bestemmer selv hvem som skal påvirke deg. Ikke så lett hvis det hadde vært nabo eller familie, men ellers avgjør du hvem og hva du skal tenke på. Det er så enkelt 🙂

Ekspander  

Har litt å jobbe med ang tanker ja. 

Jeg gjør vel det, men synes ikke det er så enkelt 😊 

Ja, en tidligere kollega av meg. Han sa det rett ut til sjefen min, som han da endte opp med å hate siden hun mente jeg hadde handlet helt riktig. Så da gikk han til øverste sjefen og sa det samme om oss begge, det kjipe for han var at han ble møtt av svaret: de har helt korrekt begge to, du må innfinne deg i hva de sier. 
Problemet der var at vi var kvinner og sa til han hvordan han måtte utføre jobben riktig og ga han arbeidsoppgaver. 

Øverste sjefen trodde ikke på oss når vi sa at vi trodde dette var problemet, men tok ikke så lang tid før han så det selv og det ble en oppvask. Varte noen dager før han gikk i samme baner igjen, så den praten hadde sjefen mange ganger. 

Jeg brydde meg ikke. At han hatet meg var helt greit, alle andre på jobb syns jeg var hyggelig. Jeg tok også endel kamper for de andre siden de ikke torde å si noe til han. Såfremt jeg vet jeg har rett i hva jeg sier så kan jeg gjerne ta en kamp.

Anonymkode: 67c87...517

Anonym bruker skrev (På 4.12.2023 den 17.29):

Dere som har opplevd det hva gjorde/gjør dere? Bryr du deg ikke? 

Ekspander  

Gjør og gjorde?  Nå er det ikke alltid den som blir hatet sin skyld altså 🙂 langt fra også.  

Det kan være ulike grunner, og nei, jeg bryr meg ikke. Det vil si- jeg reagerer på diskriminering! Og hvis noen jeg føler respekt for ytrer seg stygt- da kan det være kjipt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...