Gå til innhold

Foresatt vondt tann etter tannlege mellom tennene

Anbefalte innlegg

Sist onsdag var jeg igjen hos tannlegen igjen pga plager med vondt bitt og mellom tenne der fyllingen ble satt inn, ble gjort nytt bit, fordi fikk en isning,støt følelse når jeg spiste noe hardt på den siden. Men når jeg bruker tanntråd så gjør det fortsatt like små vondt mellom de tennene og når jeg biter litt harde ting som kommer nærme der. Før jeg tok denne fyllingen for  ca 2-3 uker siden hadde jeg ingen problemer med dette. Så føler av og til blir verre etter jeg hat vert hos tannlegen en før det. Har dere noe erfaring eller tips på hvordan jeg kan dempe denne støt/isning følelsen? Veldig slitsomt å gå rundt med når jeg skal spise/tygge noe

Anonymkode: a0c77...571

Fortsetter under...

Fluor og sensodyne. Det er ikke uvanlig med slike smerter etter tannlegebesøk. Jeg har ekstremt følsomme tannhalser og får ofte slike smerter en tid etter tannlegebesøk. Skylle med fluor morgen og kveld og sensodyne tannkrem. Colgate forverrer smertene mine. 

Anonymkode: c37da...a32

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fluor og sensodyne. Det er ikke uvanlig med slike smerter etter tannlegebesøk. Jeg har ekstremt følsomme tannhalser og får ofte slike smerter en tid etter tannlegebesøk. Skylle med fluor morgen og kveld og sensodyne tannkrem. Colgate forverrer smertene mine. 

Anonymkode: c37da...a32

Å ser? 😕 jeg tåler ikke så godt sensodyne, da får jeg mer isning, hva heter den fluor skyllen?

Jeg hadde også fått vondt hvis jeg hadde hatt en tannlege mellom tennene. 

Sorry, overskriften var så morsom. 

Men spøk til side, hvis smertene forsetter ville jeg ringt tannlegen, kan det være betennelse? 

Anonymkode: a1bcd...72f

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg hadde også fått vondt hvis jeg hadde hatt en tannlege mellom tennene. 

Sorry, overskriften var så morsom. 

Men spøk til side, hvis smertene forsetter ville jeg ringt tannlegen, kan det være betennelse? 

Anonymkode: a1bcd...72f

Hehe, nei de sjekket i røntgen og var ikke noe der som viste seg til betennelse, så jeg aner jo ikke selv, vil bare få den irriterende ømmen vekk😑 kjipt med tannverk nå i desember århhhh

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hehe, nei de sjekket i røntgen og var ikke noe der som viste seg til betennelse, så jeg aner jo ikke selv, vil bare få den irriterende ømmen vekk😑 kjipt med tannverk nå i desember århhhh

Ring tannlegen å hør. God bedring 

Anonymkode: 2b202...75c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...