Gå til innhold

Idiotisk å ha ubeskyttet sex når man er 44 år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er veldig dumt.

Kroppen og hormonene kan fort benytte seg av "siste sjanse" ;)

Svigermor var 41 år da hun ble gravid med mannen min...

Naboen var 42 år da hun fikk en datter...

Kollegaen til sønnen min var faktisk 46 år da hun ble gravid. Hun trodde det var overgangsalderen og var over halvveis i svangerskapet da hun skjønte hun var gravid...

Så lenge du har mens kan du bli gravid, og kvinner har faktisk fått barn så lenge de har vært fruktbare bestandig altså. Min bestemor hadde 9 søsken, og henne mor var langt oppi førtiårene da hun ble gravid. Min mormor hadde vært 104 år i år om hun levde, og hun var omtrent midt i søskenflokken.

Anonymkode: 584c9...c57

Annonse

Hva du tror er ganske irrelevant, har du mens kan du bli gravid. 

Jeg ble veldig enkelt gravid fire ganger etter fylte 40. Det gikk dessverre galt tre ganger, men på fjerde satt det og vi koser oss med vår lille attpåklatt. 

Jeg blir litt oppgitt over at en voksen dame faktisk stiller et slikt spørsmål. 

Anonymkode: 3b210...f1c

amandine skrev (1 time siden):

Graviditet er nå én ting, det hadde jeg personlig fått hetta av å skulle risikere som 44-åring, men om det er med nye partnere ville jeg nå vært bekymret for sykdommer også.

Dette.

Anonymkode: f2962...608

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke at jeg blir gravid.. liten sjanse!?

Anonymkode: 5027f...d39

Hvis du ikke vil bli gravid er det ikke lurt. Jeg vet ikke hvor stor sjanse det er for å bli gravid når man er 44, men jeg er 45 og har regelmessig menstruasjon fremdeles.

Anonymkode: 1d345...0cd

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke vil bli gravid er det ikke lurt. Jeg vet ikke hvor stor sjanse det er for å bli gravid når man er 44, men jeg er 45 og har regelmessig menstruasjon fremdeles.

Anonymkode: 1d345...0cd

I Norge menstruerer man i snitt til man er 52 år, og det er mange som får barn i 40 årene.

Kjenner ei som fikk en atpåkladd (uplanlagt) da hun var 42 år, og da hun var på sykehuset for kontroll og UL sa hun at hun følte seg så gammel, men da lo de av henne og sa de hadde førstegangsfødende på hennes alder så hun var da slett ikke for gammel til å få barn.

Annonse

amandine skrev (1 time siden):

Graviditet er nå én ting, det hadde jeg personlig fått hetta av å skulle risikere som 44-åring, men om det er med nye partnere ville jeg nå vært bekymret for sykdommer også.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Dette.

Anonymkode: f2962...608

Nå sier ikke HI noe om hvem hun har hatt ubeskyttet sex med.
Ja, det kan være en ny partner, men det kan også være en hun har vært sammen med i 25 år og de ble litt ivrige og glemte en kondom for litt siden..

Mange kvinner reagerer mer og mer på hormonprevensjon ettersom de blir eldre, og kondom er en fin ting mens man venter på time for at han kan få sterilisert seg

Anonymkode: 52559...f53

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Eeehh.......   ???      😬

Anonymkode: 157bf...874

Hva mener du med det?

Du vet at man fremdeles har sex når man er i 40-årene, og at gjennomsnittsalderen for å miste mensen på grunn av overgangsalderen her i Norge er 51 år?

Nå sier ikke HI noe om hvem hun har hatt ubeskyttet sex med.
Ja, det kan være en ny partner, men det kan også være en hun har vært sammen med i 25 år og de ble litt ivrige og glemte en kondom for litt siden..

Mange kvinner reagerer mer og mer på hormonprevensjon ettersom de blir eldre, og kondom er en fin ting mens man venter på time for at han kan få sterilisert seg

Det er sikkert derfor Amandine skrev ‘om det er med ny partner’. 

Anonymkode: 3b210...f1c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eeehh.......   ???      😬

Anonymkode: 157bf...874

Haha, ser hva du leste ja 🤣

Men regner egentlig med at du forsto den helt greit, og bare kommenterte at den kunne leses som at hun hadde sex med sin sønn og ble gravid.

Jeg kan omformulere da.... Svigermor ble gravid da hun var 41 år, og resultatet ble at hun fødte min mann rett før hun ble 42 år.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi er alle litt dumme i blant. Drit i det. Kjønnssykdommer er heller ikke høyrisiko, ta en test om noen få uker, er du gravis, så tar du abort

Anonymkode: d0467...05d

Hæ? 

... så tar du abort? Som en slags selvfølge. Hvorfor det? 

Anonymkode: b4487...76b

Hva mener du med det?

Du vet at man fremdeles har sex når man er i 40-årene, og at gjennomsnittsalderen for å miste mensen på grunn av overgangsalderen her i Norge er 51 år?

Hæææ?? Har gamle kvinner på 40+ år fortsatt sex?? 😲

Anonymkode: f5fbc...a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...