Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Jeg synes ofte pepperkakeglasuren blir litt klønete å jobbe med hvis jeg skal pynte litt detaljert. Har du en super oppskrift? Anonymkode: 932df...184
Himmel og hav Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Ikke oppskrift, men jeg tar ei eggehvite og blander i nok melis til at den ikke flyter utover når jeg sprøyter den. Da ser den litt tørr ut i bollen, men kan sprøytes tynt og sitter godt.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Eggehvite og melis, bittelitt sitron. Så er det egentlig kremmerhuset/spøyteposen som er viktig, og hvor tykk du lager glasuren. Du kan piske glasuren opp, men jeg synes det er best å bare røre den sammen. Å få hullet i sprøyteposen akkurat passe stort i forhold til tykkelsen på glasuren, det er der hemmeligheten ligger. Anonymkode: 4eb8a...f62
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Eggehvite og melis, bittelitt sitron. Så er det egentlig kremmerhuset/spøyteposen som er viktig, og hvor tykk du lager glasuren. Du kan piske glasuren opp, men jeg synes det er best å bare røre den sammen. Å få hullet i sprøyteposen akkurat passe stort i forhold til tykkelsen på glasuren, det er der hemmeligheten ligger. Anonymkode: 4eb8a...f62 Hva gjør sitronen? Ja, alltid fare for at hullet blir litt feil. Anonymkode: 932df...184
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 Himmel og hav skrev (27 minutter siden): Ikke oppskrift, men jeg tar ei eggehvite og blander i nok melis til at den ikke flyter utover når jeg sprøyter den. Da ser den litt tørr ut i bollen, men kan sprøytes tynt og sitter godt. Aha, min har sett tørr ut så jeg har tilsatt mer... Anonymkode: 932df...184
amandine Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hva gjør sitronen? Ja, alltid fare for at hullet blir litt feil. Anonymkode: 932df...184 Sitronen gjør noe med eggehvitene slik at den holder seg litt mer elastisk og ikke sprekker opp så lett. Samme som at du gjerne har litt eddik eller sitron i pavlova-marengsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå