Gå til innhold

Hvor lenge skal denne helsikes forkjølelsen sitte i da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble syk forrige onsdag og var da hjemme fra jobb. Kroppsverk, hodepine og vond hals, temp på 37,9 (vanlig 36,6). Begynt å hoste på fredag og i natt har det vært ekstremt, har ikke sovet omtrent. En del tørrhoste, men og der det kommer grønne klumper opp ( sorry detaljer). Kroppen er fortsatt ikke frisk kjenner jeg, kroppsverk og hodepine, og denne hosten. Planen er jo jobb i morgen, og må jo se det ann når jeg står opp i morgen så klart. Jobber på en poliklinikk der jeg sitter i lule og på telefon, med denne hosten skal det jo bli spennende å snakke i telefon. Dritt å få skikkelig hostekule i luka og der det er pasienter. 

Hvor lang tid tok det med dere før det gikk over?

Anonymkode: 6d365...183

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hoster fortsatt litt 3 uker etter 🙈

Anonymkode: ea8c9...aef

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg hoster fortsatt litt 3 uker etter 🙈

Off, orker ikke😅

Hi

Skrevet

På 3.uka her også...

God bedring!

Anonymkode: 7d408...002

Skrevet

Samme her å. Tok korona test i går. Ingen tvil der gitt. Aldri sett så positiv test. 

Anonymkode: 89c13...ac8

Skrevet

sykmeld deg.

Anonymkode: 52cc2...788

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Samme her å. Tok korona test i går. Ingen tvil der gitt. Aldri sett så positiv test. 

Anonymkode: 89c13...ac8

Må man teste seg?. Min søster er blitt syk. Men hun er sykemeldt, men mener at hun må dra ut for å kjøpe test. Hvorfor teste seg når hun allikevel skal være hjemme 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Må man teste seg?. Min søster er blitt syk. Men hun er sykemeldt, men mener at hun må dra ut for å kjøpe test. Hvorfor teste seg når hun allikevel skal være hjemme 

Test om man skal omgås andre. Ikke ellers.

Anonymkode: f9377...7c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ble syk forrige onsdag og var da hjemme fra jobb. Kroppsverk, hodepine og vond hals, temp på 37,9 (vanlig 36,6). Begynt å hoste på fredag og i natt har det vært ekstremt, har ikke sovet omtrent. En del tørrhoste, men og der det kommer grønne klumper opp ( sorry detaljer). Kroppen er fortsatt ikke frisk kjenner jeg, kroppsverk og hodepine, og denne hosten. Planen er jo jobb i morgen, og må jo se det ann når jeg står opp i morgen så klart. Jobber på en poliklinikk der jeg sitter i lule og på telefon, med denne hosten skal det jo bli spennende å snakke i telefon. Dritt å få skikkelig hostekule i luka og der det er pasienter. 

Hvor lang tid tok det med dere før det gikk over?

Dette låter som covid... Jeg ble "frisk" den 11.november, men hoster fortsatt.

Anonymkode: f8bfa...f5c

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg tenker det er tre grunner til å teste seg.

1. For å ta litt ekstra hensyn til mennesker rundt deg, du holder litt mer avstand, advarer andre, besøker ikke oldefar på sykehjemmet osv på et ekstra par dager om du vet du har hatt korona

2. Mange legesentere krever at du tester deg før du kommer, så om du skal sjekkes for halsbetennelse, lungebetennelse e.l så må du faktisk teste deg først. Sykemelding får du vel ved E-konsultasjon.

3. Den viktigste grunnen. Om du skulle få long-covid, og slite i ettertid, så er det viktig å ha bilde av den testen for å bli hørt og trodd. Jobber du i helsevesen og kan ha krav på erstatning fordi du er smittet på jobb er det veldig viktig.

Så jeg har alltid et par tester i skapet...

Anonymkode: a1715...154

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Nei  du må ikke teste deg. Hvis du skal omgås gamle, syke eller uvaksinerte som ikke bør smittes kan det likevel være lurt.

Anonymkode: 77b9b...bbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...