Gå til innhold

Hva får barna deres til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eldste får 500kr, mellomste får teoretisk grunnkurs (eldste har allerede fått det), yngste får en smartklokke til ca 500 (får grunnkurs om 2 år).

De får normalt for ca 500 hver, både til jul og bursdag, så synes ikke 700 er lite

Anonymkode: 75a66...b92

De er tre stk. De får ps5 på deling av oss og flere i familien. De som har vokst fra alpinutstyret sitt får nytt, alle får sesongkort i bakken, i tillegg får de noe de ønsker seg. En får sneakers som er for dyre til at vi hadde kjøpt dem til ham til våren, en får gamingutstyr, og den siste får klær han ønsker seg. 

Barna våre får kun det mest nødvendige utenom jul og bursdag, så det samler seg opp en del til jul. 

Anonymkode: 3fdad...e46

Annonse

Yngste får sesongkort i skisenteret, nytt alpinutstyr siden han har vokst fra det gamle, ny iPhone fordi den gamle har elendig batteri og noen smågaver utenom. 

De to voksne barna får ullklær, gode kremer, den ene får sko og den andre vinterjakke og litt småting de også.

Vi har ingen økonomisk grense, de får det de trenger og/eller ønsker seg. 

Anonymkode: 29981...aa9

Mine barn får få gaver fordi vi har så liten familie, i tillegg får de lite utenom det nødvendige ellers i året. Derfor går jeg litt all in med julegaver. Tipper de får for 1500kr hver til vanlig, i år blir det mer siden eldste får sin første telefon. 

Anonymkode: 1f62e...b1b

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mine barn får få gaver fordi vi har så liten familie, i tillegg får de lite utenom det nødvendige ellers i året. Derfor går jeg litt all in med julegaver. Tipper de får for 1500kr hver til vanlig, i år blir det mer siden eldste får sin første telefon. 

Glemte å si hva de får ellers: men yngste får en gravemaskin han har ønsket seg, Lego, nytt badehåndkle, pysj og skøyter. Eldste får telefon, shashibo kube, puslespill, pysj og Lego. 

Jeg er ikke helt ferdig med gavene til ungene enda. 14-åringen får laptop, en genser, en bok, leggvarmere, AirPods, en stor tekopp og noe mer jeg ikke har kommet på enda. 11- åringen får nytt tastatur, en radiostyrt bil som går 50 km/t, Oakley slalåmbriller, årskort i bakken og noe mer jeg enda ikke har kommet på. Handler vel for omkring 6000-7000 per barn. 

Anonymkode: bec64...0a9

Her blir det el-gitar til eldstemann på 16 (spleis med andre familiemedlemmer) og nye joggesko 

mellombror får lego + noe dill til gamingutstyret 

yngste på 9 får sekk, ny håndball + loldukke som hun ønsker seg + noe småstæsj 

Anonymkode: 1f31f...6ec

Mine unger får for ca 1.000 kr om det ikke er noe spesielt, om det er noe spes det året får de mer. Det kan være et år de trenger mobil, ski eller andre ting.

I år blir det litt dyrere til begge. Yngste får dobbeltseng til rommet sitt, ønsker seg veldig det, eldste får gamingstol.

Anonymkode: 723e6...40c

Annonse

Eldste får noen glass han samler på, sølje til bunaden (mistet dessverre den han hadde på 17.mai), ei jakke han ønsker seg og litt annet småtteri.

Yngste får ny fiskestang og snelle, ulltøy, ei bok han ønsker seg og penger.

Anonymkode: 5df6e...6f0

Yngste fikk sykkel i oktober, det er julegaven hans. Får sengetøy med favorittlaget på julaften som en liten gave. 

Sliter litt med eldste, han ønsker seg ny mobil, men det får han ikke.  

Vi gir som regel for maks 1000kr. Hvis det ikke er noe spesielt som feks. Sykkelen. 

Anonymkode: 5cad5...d88

Det spørs hva barna ønsker seg.

I år er det Lego og bøker på minsten, klær, spill og bøker til mellomste, treningsutstyr, klær og rens/kremer osv til eldste.

Får ca for 2000kr hver fra oss, og slås ofte sammen med det besteforeldre gir for

Anonymkode: 3be2c...eeb

Her får eldste på 12 år  Dope skijakke (kjøpt pent brukt på fin) og antageligvis airpods. 

Yngste på 7 får interaktiv hund som hun har ønsket seg og 2 barbiedukker. 

Vi pleier å kjøpe for rundt 1000-1500 kr. Men det kan også være mer om de f eks trenger nye ski eller sykkel

Anonymkode: 1b010...5eb

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Eldste får 500kr, mellomste får teoretisk grunnkurs (eldste har allerede fått det), yngste får en smartklokke til ca 500 (får grunnkurs om 2 år).

De får normalt for ca 500 hver, både til jul og bursdag, så synes ikke 700 er lite

Anonymkode: 75a66...b92

500 er lite. Men man gir etter lommebok.

Anonymkode: f794f...da6

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Yngste fikk sykkel i oktober, det er julegaven hans. Får sengetøy med favorittlaget på julaften som en liten gave. 

Sliter litt med eldste, han ønsker seg ny mobil, men det får han ikke.  

Vi gir som regel for maks 1000kr. Hvis det ikke er noe spesielt som feks. Sykkelen. 

Anonymkode: 5cad5...d88

Herregud….

Anonymkode: f794f...da6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...