Gå til innhold

Klemmende smerter over brystet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til får jeg intense smerter i brystet, det varer kanskje noen minutter så går det over, ca 2-3 ganger ukentlig. Jeg er 39 år, men er i ein tøff livssituasjon med skilsmisse. Grunn til bekymring? Treng jeg å gå til lege?

Anonymkode: dbf4a...6f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Av og til får jeg intense smerter i brystet, det varer kanskje noen minutter så går det over, ca 2-3 ganger ukentlig. Jeg er 39 år, men er i ein tøff livssituasjon med skilsmisse. Grunn til bekymring? Treng jeg å gå til lege?

Selvfølgelig skal du til lege!! Neste gang det skjer ringer du 113!

Anonymkode: ce48d...e07

Skrevet

Ja, du bør absolutt gå til lege. Ikke utsett det heller. 

Anonymkode: 12564...bd9

Skrevet

Ja til meg var det ett stort blødende magesår. Ble ei uke på sykehus med full overvåkning det.

Anonymkode: 400ff...c51

Skrevet

Få deg en legesjekk fortest mulig. Det kan komme av ulike ting og være helt ufarlig, men det vet du ikke før du har sjekket deg.

Anonymkode: 77920...ea7

Skrevet

Få det sjekket jo før jo heller. Skulle det vise seg å "bare" være f. eks. stress så vet du det og trenger ikke å gå og frykte at det er noe verre. 

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men tror det kan være relevant ift hva HI skriver. Jeg opplever også jevnlig smerter i brystet, og sliter med pusten. Ikke angst, det er "dokumentert". Jeg ringer aldri legen, det blir gjerne sånn når slike hendelser kommer og går. Har jo ikke kollapset enda. 

Tror HI tenker det samme? Siden det skjer jevnlig, og det ikke skjer noe farlig, hvorfor kontakte lege. Personlig synes jeg denne tankegangen er feil, men dessverre vanlig for mange.

Heller en gang for mye til lege, enn en gang for lite. 

Men et spørsmål til dere som har svart:

Hva gjør du i en slik situasjon? Fastlege hvis det er i åpningstiden? Legevakt? Ringe på forhånd eller bare dra dit? Jeg er livredd for å fremstå dramatisk, og ønsker ikke oppmerksomhet. Hvis jeg ringer legevakten og forteller om symptomer, er jeg livredd for å ikke kunne kjøre dit selv og at de forlanger at jeg får tilsendt ambulanse.  For mye drama🙈

Anonymkode: 0dfa1...1d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ikke for å kuppe tråden, men tror det kan være relevant ift hva HI skriver. Jeg opplever også jevnlig smerter i brystet, og sliter med pusten. Ikke angst, det er "dokumentert". Jeg ringer aldri legen, det blir gjerne sånn når slike hendelser kommer og går. Har jo ikke kollapset enda. 

Tror HI tenker det samme? Siden det skjer jevnlig, og det ikke skjer noe farlig, hvorfor kontakte lege. Personlig synes jeg denne tankegangen er feil, men dessverre vanlig for mange.

Heller en gang for mye til lege, enn en gang for lite. 

Men et spørsmål til dere som har svart:

Hva gjør du i en slik situasjon? Fastlege hvis det er i åpningstiden? Legevakt? Ringe på forhånd eller bare dra dit? Jeg er livredd for å fremstå dramatisk, og ønsker ikke oppmerksomhet. Hvis jeg ringer legevakten og forteller om symptomer, er jeg livredd for å ikke kunne kjøre dit selv og at de forlanger at jeg får tilsendt ambulanse.  For mye drama🙈

Anonymkode: 0dfa1...1d5

Jeg fikk brått skikkelig vondt i brystet, har aldri kjent sånt før. Det roet seg ned etter noen minutter, jeg ringte fastlegen og kom inn der en time senere. Legevakten her er ikke åpen på dagtid, da må vi kontakte fastlege eller ringe etter ambulanse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg hadde det på akkurat samme måte og hadde også hevelser i bena. Hadde ikke problemer med pusten. Fikk utredet hjertet, alt så ok ut der. 

Anonymkode: ce969...ba9

Skrevet

Skal man sjekke all smerte?

Jeg har av og til stikkende smerte i lysken. Varer noen sekunder. Jeg innbiller meg at det er kreft 

Anonymkode: bc150...6f9

Skrevet

Hvis det blir bra igjen etter en stund, er det ikke hjerteinfarkt, sier legen min. Da fortsetter det å være vondt. Men magesår, muskelkramper, gallestein, angst? 

Anonymkode: cd8d0...e1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skal man sjekke all smerte?

Jeg har av og til stikkende smerte i lysken. Varer noen sekunder. Jeg innbiller meg at det er kreft 

Smerter i lysken er egentlig smerter i hofteleddet. Venninna mi satte inn et nytt kuleledd i fjor etter mange år med artrose, hun kan bekrefte dette. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Smerter i lysken er egentlig smerter i hofteleddet. Venninna mi satte inn et nytt kuleledd i fjor etter mange år med artrose, hun kan bekrefte dette. 

Ok. Takk. Jeg har fibromyalgi og har ofte smerter i kroppen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det kan være det, men  smertene kan og slyldes andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...