Gå til innhold

Hundeeiere som har med seg hunden sin overalt

Anbefalte innlegg

Hva er det med at enkelte hundeeiere, i all hovedsak de med helt små hunder, at de har med seg hunden sin over alt?

Jeg var på cup med et av barna i dag, masse folk i hallen, og mange lag spilte.
Så minst 2 familier som hadde med seg sin lille hund.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen absolutt må ha med seg hunden sin.
Det er folk som er ekstremt allergiske mot hund, andre veldig redde for dem.
I en hall som dette under en cup er det også veldig mange mennesker, mye ukjent lukt for hundene og masse høye lyder. Dette er ikke et sted en hund vil ha det så veldig bra.

Bare for å ha sagt det, dette er IKKE et "jeg hater hunder innlegg", vi har hund selv, og har den veldig mye med meg selv, men tar hensyn til andre folk, og hunden.

Anonymkode: d27c5...d62

Fortsetter under...

Hund i idrettshall? 

Fullstendig uakseptabelt. Jeg er lagleder for et håndball-lag, og har dermed ansvar i hallen når mitt lag trener og spiller. Hadde noen kommet med bikkje, så hadde de fått marsjordre umiddelbart. 

Anonymkode: df0c5...887

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hund i idrettshall? 

Fullstendig uakseptabelt. Jeg er lagleder for et håndball-lag, og har dermed ansvar i hallen når mitt lag trener og spiller. Hadde noen kommet med bikkje, så hadde de fått marsjordre umiddelbart. 

Anonymkode: df0c5...887

Tror ikke arrangørene så det, de hadde med seg et slikt bur  som ligner en veske som de hadde den i på vei inn, og tok den ut og på fanget mens de satt og så på kampene.

HI

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tror ikke arrangørene så det, de hadde med seg et slikt bur  som ligner en veske som de hadde den i på vei inn, og tok den ut og på fanget mens de satt og så på kampene.

HI

Men da er det vel ingen andre problem enn at hunden kan bli stresset, og det må da være opp til eierene å vurdere. 

Anonymkode: 025f8...688

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men da er det vel ingen andre problem enn at hunden kan bli stresset, og det må da være opp til eierene å vurdere. 

Så hva dersom noen er der for å se sine barn spille som er veldig allergiske, hva viss de har med seg småsøsken som er veldig redde hund?
En annen ting er at det i det hele tatt vurdere å ta med seg hund på slike steder er på grensen til dyreplageri.

Dette syns jeg er litt vanskelig. En må tenke på allergikere. Punktum. Den er grei, så ha ihvertfall en plass hvor du vet at de er trygge for hunden. 

Jeg har drevet med ganske vanskelig sosialisering av hund. Ha den med på mer støyende områder etterhvert og slikt. Tivoli osv. 

Jeg er litt skeptisk til om det er nødvendig å ha med hund på slike ting som dette. Jeg ser ikke helt behovet for det. 

Anonymkode: a0795...512

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Så hva dersom noen er der for å se sine barn spille som er veldig allergiske, hva viss de har med seg småsøsken som er veldig redde hund?
En annen ting er at det i det hele tatt vurdere å ta med seg hund på slike steder er på grensen til dyreplageri.

Hva om himmelen faller ned? Det er jo mange settinger man kan møte på hunder, og det må den allergiske (eller foreldrene) ta høyde for  

Jeg har ikke hund, men har såpass tiltro til hundeeiere at de ikke utsetter hundene for unødig stress. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da setter de seg i god avstand fra hunden da, verre er det jo ikke.

Anonymkode: 0f0e8...3ee

Er det ikke lov med hund i hallen så er det ikke lov. Hos oss er det ikke lov og vi ber folk som tar med hunden om å forlate hallen. Neste gang kan du høre med hallansvarlig hvorvidt det er lov eller ikke.

Det er jo ikke alle hunder som man reagerer på da. Hunder med hår er allergivennlige. Jeg har en sånn, og kunne fint hatt henne med meg på ett slikt arrangement. Hun er lydig, ikke allergisk og gjør ikke noe utav seg 

Anonymkode: 8b1ff...61d

Annonse

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hunder kan man ha hjemme og ute i friluft, men ikke på arrangementer eller kafeer eller i butikker.

Anonymkode: 61203...38e

Er det lov, så kan man det jo.

Anonymkode: 0f0e8...3ee

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er faktisk lov å ha med hund de fleste steder med mindre det er opplyst om noe annet.

Nødvendig? Ja noen ganger er det det.

Anonymkode: 9b95e...c6b

Om ikke det er førerhund så er det aldri nødvendig.

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Om ikke det er førerhund så er det aldri nødvendig.

Gjør du bare ting som er nødvendig? Jeg har en stor rase og han er med de fleste steder helt uten at det er tvingende nødvendig, kun fordi jeg ikke ønsker å la han være alene mer enn høyst nødvendig.

Anonymkode: 6eda5...405

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva er det med at enkelte hundeeiere, i all hovedsak de med helt små hunder, at de har med seg hunden sin over alt?

Jeg var på cup med et av barna i dag, masse folk i hallen, og mange lag spilte.
Så minst 2 familier som hadde med seg sin lille hund.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen absolutt må ha med seg hunden sin.
Det er folk som er ekstremt allergiske mot hund, andre veldig redde for dem.
I en hall som dette under en cup er det også veldig mange mennesker, mye ukjent lukt for hundene og masse høye lyder. Dette er ikke et sted en hund vil ha det så veldig bra.

Bare for å ha sagt det, dette er IKKE et "jeg hater hunder innlegg", vi har hund selv, og har den veldig mye med meg selv, men tar hensyn til andre folk, og hunden.

Be de gå. Det er ikke lov. De har bare å høre etter. 

Anonymkode: 1aa60...227

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Gjør du bare ting som er nødvendig? Jeg har en stor rase og han er med de fleste steder helt uten at det er tvingende nødvendig, kun fordi jeg ikke ønsker å la han være alene mer enn høyst nødvendig.

Har du skylapper i tillegg? Type dum hundeeier? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har også en stor hund. Det er mitt problem, akkurat som det er ditt problem. Om han ikke kan være alene må du trene ham. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Be de gå. Det er ikke lov. De har bare å høre etter. 

Var du på samme sted og kan fortelle om det var opplyst om at det ikke er lov? Siden du dier det så skråsikkert. For ellers er det faktisk lov.

Anonymkode: 9b95e...c6b

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også en stor hund. Det er mitt problem, akkurat som det er ditt problem. Om han ikke kan være alene må du trene ham. 

Hvorfor er hunden din et problem? Jeg har ingen problemer med min hund. Han er med der han kan, og blir hjemme hvis jeg skal på en sted der hunder ikke er tillatt.

Anonymkode: 825df...56f

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Han kan fint være alene,men jeg har tatt på meg ett ansvar for han og hans behov for å være med flokken sin prioriteres alltid når det er mulig. Er det ikke lov å ha med hund så er han hjemme, men er det lov så er han alltid med. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Har du skylapper i tillegg? Type dum hundeeier? 

Det må du gjerne mene, jeg forholder meg til reglene ved de forskjellige steder. Er det lov å ha med huns så er han med, er det ikke lov er han hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...