Gå til innhold

MÅ man alltid ta stivkrampe ved perforert hud?

Anbefalte innlegg

Ble «bitt» av hund i går. Det ble hull og jeg begynte å blø. Bare ett veldig lite hull, men hull. Rensa og smurte med bacymicin. Er det sånn at jeg må kontakte legevakt for sprøyte eller kan det går greit uten?

Anonymkode: 0e17b...1ee

Fortsetter under...

Det kommer an på når du tok siste? Hvis du har tatt for ikke så lenge siden er det sikkert ok mtp stivkrampe men jeg ville uansett gått for å skylle såret. Så utrolig mye bakterier på en hundetann…

Anonymkode: 8ea94...a0a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer an på når du tok siste? Hvis du har tatt for ikke så lenge siden er det sikkert ok mtp stivkrampe men jeg ville uansett gått for å skylle såret. Så utrolig mye bakterier på en hundetann…

Det er mer enn 10 år siden. Hullet er kanskje 0.3 cm i diameter så det er ikke sånn sett noe å skylle. Jeg rensa med klorheksidin etter å ha klemt ut endel blod

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er mer enn 10 år siden. Hullet er kanskje 0.3 cm i diameter så det er ikke sånn sett noe å skylle. Jeg rensa med klorheksidin etter å ha klemt ut endel blod

Hvis du ikke har merket noe til nå går det sannsynligvis greit uansett, men ellers bør man helst ta ny sprøyte om det er mer enn 10 år siden, ja. 

Anonymkode: ed7ff...b47

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du ikke har merket noe til nå går det sannsynligvis greit uansett, men ellers bør man helst ta ny sprøyte om det er mer enn 10 år siden, ja. 

Anonymkode: ed7ff...b47

Merker ingenting. Ikke ømt eller vondt eller noe. Satser på det går greit så får jeg heller bestille meg time til ny vaksine 🙏

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Diameter er ikke så nøye, dybden er verre. Som du beskriver det er det ganske dypt. Og med over 10 år siden siste stivkrampe? Kom deg til lege!

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Diameter er ikke så nøye, dybden er verre. Som du beskriver det er det ganske dypt. Og med over 10 år siden siste stivkrampe? Kom deg til lege!

Dypt er det ikke :) nå ser det bare ut som ett bittelite brannsår. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor spør du når du har bestemt deg alt?

Jeg hadde ikke bestemt meg. Men jeg har ikke skrevet noe sted at det var «ganske dypt». Men nå har jeg snakka med lege, etter råd herfra 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde ikke bestemt meg. Men jeg har ikke skrevet noe sted at det var «ganske dypt». Men nå har jeg snakka med lege, etter råd herfra 

Du skrev at du hadde «klemt ut en del blod». Sår som blør «en del» selv om de ikke er mer enn 3 mm i diameter må nødvendigvis være litt dype.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du skrev at du hadde «klemt ut en del blod». Sår som blør «en del» selv om de ikke er mer enn 3 mm i diameter må nødvendigvis være litt dype.

Ja det «rant» ut når jeg klemte på det, men det gjør det ved et stikk i fingeren på legekontor og :) Mulig jeg ble misforstått; men det var ikke sånn at det var dypt ned heldigvis 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...