Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Del Skrevet 1. desember 2023 Instagram. Min mann og jeg har vært sammen i 20 år, han har nå lastet ned instagram, jeg har følt meg som hans eneste i alle disse årene, nå føler jeg meg truet av alle de tusenvis av foreslåtte profiler han får opp av vakre damer, jeg blir lei meg og føler meg ikke fin lenger. Han følger de ikke, men det dukker opp stadig foreslåtte profiler av vakre unge jenter.. er det bare meg, eller er ikke dette så hyggelig som instagram vil ha det til? jeg satt ved siden av han i sofaen i stad og han scrollet og det var mange foreslåtte profiler med damer der, vet ikke om det er private personer, var ingen vi eller han kjenner, ser kanskje litt sånn influenceraktige, som om de reklamerer for noe, eller så er de veldig vakre og flinke til og ta profilbilder. han sier at han ikke søker opp dette, men kommer dette opp likevel da? Jeg har ikke instagram, så har ikke peilig på dette. Jeg føler meg veldig utilpass og synes at dette er ubehagelig og uvant for meg. Er det bare jeg som føler på dette? Anonymkode: 6b588...694 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 1. desember 2023 #2 Del Skrevet 1. desember 2023 Ja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #3 Del Skrevet 1. desember 2023 Nei, det er selvfølgelig ikke bare du som føler på det. Mange føler seg mindreverdige fordi noen er vakre, andre er intelligente, noen har mer kunnskap, andre tar plass, noen får mye oppmerksomhet, og andre er morsomme. Det er mange ting man kan føle seg mindreverdig for. Jeg kan føle meg liten sammen med høye blonde "flinke piker" med blå øyne og som alltid gjør lite ut av seg, men alltid sier fornuftige ting når de først sier noe. Så uansett vil vi føle oss små i forhold til andre på ett eller annet vis, MEN det er helst der og da, og ikke noe som bør plage oss i så stor grad at vi ligger søvnløse! Og noe annet veldig viktig: ikke snakk dem ned! Mange damer går i den fella, og det er da de faktisk beviser at de er mindreverdige. Ikke angrip osv. Du bare taper på det. Det er ikke de personene sin skyld at du føler som du gjør. Men nei, du er ikke den eneste. Men du er ærlig. Og å være ærlig mot seg selv er faktisk noe mange ikke tør og vil. Så det er jo en styrke da ihvertfall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Del Skrevet 1. desember 2023 Det er ikke mye styrke i å bli så usikker på seg selv i voksen alder og etter 20 år med sammen mannen, på grunn av insta. Anonymkode: e56a9...14e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2023 #5 Del Skrevet 2. desember 2023 Jeg tror at du bør jobbe med deg selv. Du føler deg ikke lenger som hans eneste fordi en algoritme foreslår noen pene jenter som han kanskje er interessert i å følge? Har du hatt han innesperret i kjelleren i disse 20 åra? For pene jenter finnes ute i den virkelige verden også og i 20 år har han allikevel valgt deg hver eneste dag. Anonymkode: 647ee...9a1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 2. desember 2023 #6 Del Skrevet 2. desember 2023 (endret) Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror at du bør jobbe med deg selv. Du føler deg ikke lenger som hans eneste fordi en algoritme foreslår noen pene jenter som han kanskje er interessert i å følge? Har du hatt han innesperret i kjelleren i disse 20 åra? For pene jenter finnes ute i den virkelige verden også og i 20 år har han allikevel valgt deg hver eneste dag. Anonymkode: 647ee...9a1 SoMe - kanaler påvirker voksne kvinner mye mer enn unge. Mye mer også. Det er også på slike kanaler "godt" gifte menn finner utroskapspartnere i STOR grad, men det tror jeg aldri konene på 50+ skjønner eller vil ta innover seg. Så er det de som faktisk reagerer, som Ts. Jeg sier ikke at hun har noen grunn til å være sjalu osv,men jeg skal bare si at hun har myye mer innsikt enn de utallige godt voksne som tror mannen er på jobbmøte, henter noe ifm jobben, er på guttatur, og alskens unnskyldninger de finner på. Damene deres bør nok i større grad jobbe med seg selv. Ikke få Ts til å føle seg dun, når det er så mange andre som faktisk er det. Endret 2. desember 2023 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Del Skrevet 2. desember 2023 ReneRene skrev (4 minutter siden): SoMe - kanaler påvirker voksne kvinner mye mer enn unge. Mye mer også. Det er også på slike kanaler "godt" gifte menn finner utroskapspartnere i STOR grad, men det tror jeg aldri konene på 50+ skjønner eller vil ta innover seg. Så er det de som faktisk reagerer, som Ts. Jeg sier ikke at hun har noen grunn til å være sjalu osv,men jeg skal bare si at hun har myye mer innsikt enn de utallige godt voksne som tror mannen er på jobbmøte, henter noe ifm jobben, er på guttatur, og alskens unnskyldninger de finner på. Damene deres bør nok i større grad jobbe med seg selv. Ikke få Ts til å føle seg dun, når det er så mange andre som faktisk er det. Hva er de reelle alternativene til HI, da? Begynne å fotfølge mannen? Ta fra han mobilen? Eller slå seg til ro med at det ekteskapet de hadde før han fikk insta er det samme ekteskapet de har nå? Alternativt kan hun selvsagt gå fra han. Kan du forresten dokumentere påstanden om at some påvirker voksne kvinner mye mer enn unge? Dette må du jo ha noe forskning på, eller er det bare en av dine egenkonstruerte fasiter? Anonymkode: 647ee...9a1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Del Skrevet 2. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Instagram. Min mann og jeg har vært sammen i 20 år, han har nå lastet ned instagram, jeg har følt meg som hans eneste i alle disse årene, nå føler jeg meg truet av alle de tusenvis av foreslåtte profiler han får opp av vakre damer, jeg blir lei meg og føler meg ikke fin lenger. Han følger de ikke, men det dukker opp stadig foreslåtte profiler av vakre unge jenter.. er det bare meg, eller er ikke dette så hyggelig som instagram vil ha det til? jeg satt ved siden av han i sofaen i stad og han scrollet og det var mange foreslåtte profiler med damer der, vet ikke om det er private personer, var ingen vi eller han kjenner, ser kanskje litt sånn influenceraktige, som om de reklamerer for noe, eller så er de veldig vakre og flinke til og ta profilbilder. han sier at han ikke søker opp dette, men kommer dette opp likevel da? Jeg har ikke instagram, så har ikke peilig på dette. Jeg føler meg veldig utilpass og synes at dette er ubehagelig og uvant for meg. Er det bare jeg som føler på dette? Anonymkode: 6b588...694 Glemte å svare på en ting. Det stemmer at han ikke søker opp dette. Det er insta som foreslår ting basert på hva han har sett på før, så om du og han stopper på et par profiler av disse jentene, brukt tid på å studere de og lurer på hvem de er, så tolker appen dette som at dette vil ha se mer av og kjører på. 3 sekunder er tiden som trengs for å stoppe på en reels eller et innlegg før appen regner det som sett og som interessant og vil gi mer av det samme. Feeden min er for tiden full av strikking fordi jeg har sett på noen strikkevideoer. For noen uker siden var det ballett og før der var det komikere. Om han vil bli kvitt damene er det bare å skrolle fort forbi dem og bruke tid på å se på andre type innlegg, så endrer det seg. Anonymkode: 647ee...9a1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 2. desember 2023 #9 Del Skrevet 2. desember 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hva er de reelle alternativene til HI, da? Begynne å fotfølge mannen? Ta fra han mobilen? Eller slå seg til ro med at det ekteskapet de hadde før han fikk insta er det samme ekteskapet de har nå? Alternativt kan hun selvsagt gå fra han. Kan du forresten dokumentere påstanden om at some påvirker voksne kvinner mye mer enn unge? Dette må du jo ha noe forskning på, eller er det bare en av dine egenkonstruerte fasiter? Anonymkode: 647ee...9a1 Jeg ga henne jo tilbakemelding. At hun ikke måtte gå i modus med å snakke dem ned, angripe osv. For da blir hun mindreverdig, og følelsen blir bekreftet for hver gang hun vil kritisere dem. Det er mye bedre å være ærlig mot seg selv, for da er du rett og slett modigere og tryggere på deg selv. Det hjelper alltid. Så er det jo viktig å snakke med partneren sin da, og ikke lage drama. Og så leve med ting. Ingen er garantert noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Del Skrevet 2. desember 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Instagram. Min mann og jeg har vært sammen i 20 år, han har nå lastet ned instagram, jeg har følt meg som hans eneste i alle disse årene, nå føler jeg meg truet av alle de tusenvis av foreslåtte profiler han får opp av vakre damer, jeg blir lei meg og føler meg ikke fin lenger. Han følger de ikke, men det dukker opp stadig foreslåtte profiler av vakre unge jenter.. er det bare meg, eller er ikke dette så hyggelig som instagram vil ha det til? jeg satt ved siden av han i sofaen i stad og han scrollet og det var mange foreslåtte profiler med damer der, vet ikke om det er private personer, var ingen vi eller han kjenner, ser kanskje litt sånn influenceraktige, som om de reklamerer for noe, eller så er de veldig vakre og flinke til og ta profilbilder. han sier at han ikke søker opp dette, men kommer dette opp likevel da? Jeg har ikke instagram, så har ikke peilig på dette. Jeg føler meg veldig utilpass og synes at dette er ubehagelig og uvant for meg. Er det bare jeg som føler på dette? Anonymkode: 6b588...694 Det er jo deg det er noe galt med. Hadde han fulgt den, kunne du reagert, men det gjør han jo ikke. Slutt å synes synd på deg selv. Det er deg han ligger med, det er deg han er sammen med, det er DEG han er glad i! Anonymkode: 7bce9...843 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Del Skrevet 2. desember 2023 ReneRene skrev (5 timer siden): SoMe - kanaler påvirker voksne kvinner mye mer enn unge. Mye mer også. Det er også på slike kanaler "godt" gifte menn finner utroskapspartnere i STOR grad, men det tror jeg aldri konene på 50+ skjønner eller vil ta innover seg. Så er det de som faktisk reagerer, som Ts. Jeg sier ikke at hun har noen grunn til å være sjalu osv,men jeg skal bare si at hun har myye mer innsikt enn de utallige godt voksne som tror mannen er på jobbmøte, henter noe ifm jobben, er på guttatur, og alskens unnskyldninger de finner på. Damene deres bør nok i større grad jobbe med seg selv. Ikke få Ts til å føle seg dun, når det er så mange andre som faktisk er det. Det var en spennende påstand du kom med. Hvor har du sett dokumentasjon på at voksne kvinner blir mer påvirket av SoMe enn de unge? Og hvor går grensen voksen/ung? Anonymkode: ef055...037 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Del Skrevet 2. desember 2023 ReneRene skrev (8 timer siden): Jeg ga henne jo tilbakemelding. At hun ikke måtte gå i modus med å snakke dem ned, angripe osv. For da blir hun mindreverdig, og følelsen blir bekreftet for hver gang hun vil kritisere dem. Det er mye bedre å være ærlig mot seg selv, for da er du rett og slett modigere og tryggere på deg selv. Det hjelper alltid. Så er det jo viktig å snakke med partneren sin da, og ikke lage drama. Og så leve med ting. Ingen er garantert noe. Du glemte å svare på dette: Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hva er de reelle alternativene til HI, da? Begynne å fotfølge mannen? Ta fra han mobilen? Eller slå seg til ro med at det ekteskapet de hadde før han fikk insta er det samme ekteskapet de har nå? Alternativt kan hun selvsagt gå fra han. Kan du forresten dokumentere påstanden om at some påvirker voksne kvinner mye mer enn unge? Dette må du jo ha noe forskning på, eller er det bare en av dine egenkonstruerte fasiter? Anonymkode: 647ee...9a1 Anonymkode: 647ee...9a1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. desember 2023 #13 Del Skrevet 2. desember 2023 Har du Instagram selv? Er det en trussel mot din mann? Vil du bytte ham ut mot en tilfeldig fyr på Instagram? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. desember 2023 #14 Del Skrevet 2. desember 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Instagram. Min mann og jeg har vært sammen i 20 år, han har nå lastet ned instagram, jeg har følt meg som hans eneste i alle disse årene, nå føler jeg meg truet av alle de tusenvis av foreslåtte profiler han får opp av vakre damer, jeg blir lei meg og føler meg ikke fin lenger. Han følger de ikke, men det dukker opp stadig foreslåtte profiler av vakre unge jenter.. er det bare meg, eller er ikke dette så hyggelig som instagram vil ha det til? jeg satt ved siden av han i sofaen i stad og han scrollet og det var mange foreslåtte profiler med damer der, vet ikke om det er private personer, var ingen vi eller han kjenner, ser kanskje litt sånn influenceraktige, som om de reklamerer for noe, eller så er de veldig vakre og flinke til og ta profilbilder. han sier at han ikke søker opp dette, men kommer dette opp likevel da? Jeg har ikke instagram, så har ikke peilig på dette. Jeg føler meg veldig utilpass og synes at dette er ubehagelig og uvant for meg. Er det bare jeg som føler på dette? Anonymkode: 6b588...694 Jeg føler overhodet ikke på dette og håper at de fleste voksne mennesker heller ikke gjør det. Her tror jeg du må jobbe med deg selv og så lenge du har all grunn til å stole på mannen din så bør du legge fra deg det her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2023 #15 Del Skrevet 2. desember 2023 De fleste menn innen en viss alder mottar forslag fra profiler med flotte damer (falske profiler for alt jeg vet). Det er en innstilling, salg av tredjepartsopplysning, som gjør at din mann, men ikke du, får disse forespørslene. Hvis du bruker en app for syklus, kan du også se at du mottar reklame for sjokolade osv når du har mensen, sminke og klær når du har eggløsning. Akkurat dette må du forholde deg til på sosiale medier, men det er ditt valg om du biter på. Anonymkode: 7e20a...6a1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 2. desember 2023 #16 Del Skrevet 2. desember 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): Jeg føler overhodet ikke på dette og håper at de fleste voksne mennesker heller ikke gjør det. Her tror jeg du må jobbe med deg selv og så lenge du har all grunn til å stole på mannen din så bør du legge fra deg det her. Jeg syns det er helt feil når Ts ærlig og åpent innrømmer en usikkerhet, og så skal hun i tillegg påføres skam. "Dette skal virkelig ikke voksne mennesker føle på, for da må de "jobbe med seg selv" Og selv om du skrevet at du "overhodet ikke føler på dette", samtidig som du skriver at du "håper ikke" andre voksne heller gjør, så ligger det en motsigelse i det. "Å legge fra seg" og "jobbe med ting" er også abstrakte begreper som ikke gir Ts noen konkrete råd om hvordan hun skal gjøre det. Kanskje du kan gi henne tips om hvordan "jobbe med dette"? Og fortell gjerne meg i samme slengen hvordan jeg kan unngå å føle meg dum sammen med høye vakre blonde og blåøyde damer det kun kommer fornuftige og veloverveide ord ut av munnen på? Jeg tror ikke at du kan det da. Jeg får bare leve med det, og så oppføre meg høflig. Akkurat som jeg tror at løsningen for Ts er å unngå å uttrykke negative tanker om disse damene. Det vil bare mate usikkerheten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2023 #17 Del Skrevet 2. desember 2023 Det er vel sånn at det man ser mest på får man mest av. Hadde han sett mest på biler eller sport eller mat hadde han fått opp mest av dette. Skjønner at du føler som du gjør. Bilder der er jo mye mer ekstreme enn folk man bare møter på. På insta er det sminke, lys, vinkler, redigering osv for å lage et perfekt bilde. Se ser jo neppe slik ut in irl til vanlig. Man må nesten bare velge å stole på folk. Hvorfor lasta han ned insta nå? Var det noen spesiell grunn? Tilfeldig? Eller kan det være at han var ute etter noe. Det vet jo bare han. Du kan snakke med ham om din usikkerhet. Men til syvende og sist må man bare stole på den andre, selv om ikke det betyr at den andre ikke gjør noe ugreit. Du kjenner kanskje deg selv til å vite om dine alarmklokker går av når de ikke trenger å gå av, eller om de faktisk har noe for seg. Ofte føler man det jo om noe er "off". Anonymkode: 35fb0...4cf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Del Skrevet 2. desember 2023 ReneRene skrev (2 timer siden): Jeg syns det er helt feil når Ts ærlig og åpent innrømmer en usikkerhet, og så skal hun i tillegg påføres skam. "Dette skal virkelig ikke voksne mennesker føle på, for da må de "jobbe med seg selv" Og selv om du skrevet at du "overhodet ikke føler på dette", samtidig som du skriver at du "håper ikke" andre voksne heller gjør, så ligger det en motsigelse i det. "Å legge fra seg" og "jobbe med ting" er også abstrakte begreper som ikke gir Ts noen konkrete råd om hvordan hun skal gjøre det. Kanskje du kan gi henne tips om hvordan "jobbe med dette"? Og fortell gjerne meg i samme slengen hvordan jeg kan unngå å føle meg dum sammen med høye vakre blonde og blåøyde damer det kun kommer fornuftige og veloverveide ord ut av munnen på? Jeg tror ikke at du kan det da. Jeg får bare leve med det, og så oppføre meg høflig. Akkurat som jeg tror at løsningen for Ts er å unngå å uttrykke negative tanker om disse damene. Det vil bare mate usikkerheten. Jeg er enig med deg. Når noen ber om hjelp og er usikre, skal de ikke møtes med fordommer eller trykkes ennå lengre ned i usikkerhet. For det er en ærlig sak å innrømme at du er usikker, uavhengig om grunnen er god eller ikke. Jeg kan sette pris på den ærligheten. Instagram er eid av Meta, de driver god business på å selge dine personopplysninger for aktører som søker en eller annen gevinst for å vite hvem du er. Jeg spammes av reklame for alt fra V-Shred til sminke fra lavaart. Jeg har ikke kjøpt noe av dette, men allikevel gjør de noen iherdige forsøk på å hanke meg inn som kunde. Fordi jeg er en del av den målgruppen. Det er mitt tips. Menn i riktig alder oppsøkes av det meta tror menn i den alderen liker. Min mann, nå kan sikkert noen hevde at jeg er naiv, men jeg har fri tilgang på denne kontoen om jeg ønsker. Han surfer på morsomme reels. Ler seg i hjel av alle disse snuttene som beskriver enhver daglig situasjon med ett bilde eller en video. Vi har nok ganske lik historikk på hva vi surfer på, kan godt sitte i sofaen sammen og sende det til hverandre, dette er deg eller meg. Allikevel er foreslått for deg fra insta to vidt forskjellige verdener. Det vet jeg fordi vi satt en kveld og sammelignet. Anonymkode: 7e20a...6a1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444412-blir-veldig-p%C3%A5virket-og-f%C3%A5r-sykt-d%C3%A5rlig-selvbilde-av/#findComment-150038360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå