Gå til innhold

Hva spiser dere til middag og dessert på julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt forskjellig. I mange år Lasagne, i en del år var det ribbe og medisterkaker og små pølser, surkål, rød kål, rosenkål, poteter, gulrøtter og brun saus. 

I år blir det Lasagne OG ribbe med tilbehør. 

Anonymkode: bef32...dee

Annonse

Ribbe, medisterkaker, julepølser, poteter, surkål, rosenkål, gulrøtter, svisker og masse saus. Til dessert har vi litt av hvert så alle skal få noe de liker: Riskrem og rød saus, hjemmelaget karamellpudding, multefromasj og en saus fra en hemmelig familieoppskrift, fruktsalat og krem. 

Hjemmelagde medisterkaker, ribbe, julepølse, rosenkål, hjemmelagd surkål, rosenkål, sjy, poteter og tyttebæsyltetøy. Og så hermetisk fruktcoctail med krem til dessert. Men ingen orker dessert før seint på kvelden til kaffen.

De andre spiser pinnekjøtt noe ikke jeg liker;så jeg spiser pølse og kålerabistappe. Spurte ett år her inne om det var innafor å ta med en liten ribbe i stekepose så den lager seg selv uten at noen må gjøre noe,men fikk til svar at det var veldig frekt å ta med ribbe på julaften. Så da blir det pølser og kålerabistappe. Til dessert pleier vi å ha riskrem med rød saus.

Anonymkode: 26893...66c

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De andre spiser pinnekjøtt noe ikke jeg liker;så jeg spiser pølse og kålerabistappe. Spurte ett år her inne om det var innafor å ta med en liten ribbe i stekepose så den lager seg selv uten at noen må gjøre noe,men fikk til svar at det var veldig frekt å ta med ribbe på julaften. Så da blir det pølser og kålerabistappe. Til dessert pleier vi å ha riskrem med rød saus.

Anonymkode: 26893...66c

Det er da mye bedre at du tar med deg en ribbe enn å bare spise pølse og kålrabistappe på julaften. Det går jo an å steke den opp hjemme dagen før, og varme den når du kommer dit på julaften. De fleste feirer med nær familie, og man ønsker vel at alle skal få noe de liker på julaften?

Vi spiser ribbe, men lager en kjele pinnekjøtt til den ene ungen som ikke liker ribbe. 

Vi har røykt pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter til middag og riskrem med jordbærsaus, is og hjemmelaget karamellpudding til dessert. 

Vi har kuttet ut kaker til kaffen, de er det ingen som orker uansett. Setter heller frem twist, chips og annet snop som man kan småspise på mens vi åpner gavene. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...